כיתאבון בנצרת – מטעמים לבטן ולנפש

כיתאבון היא מסעדה ערבית בלי טונות סלטים ובלי אירוח של אולמי בונבון. אווירה נעימה של בית אמא במלבוש מודרני, עושים חשק לחזור לשם שוב ולנסות עוד מנות מהתפריט.

כל יום לומדים משהו חדש, גם כדוברת ערבית סבירה, לא ידעתי ש-כיתאבון זה בעצם מקום לקרוא ולשתות קפה, והנה הגעתי למקום בו אפשר לאכול טוב, לשתות קפה טוב, וגם לקרוא ספר, לצפות בתערוכות מתחלפות של אמנים מקומיים, להאזין למוזיקה וליהנות מאירועים מוזיקליים של נגני עוד וקאנון, או סתם לתפוס פינה בגלריה ולעבוד שם, כי החיוך של מחמד עטייה הבעלים גורם לך לרצות לשבת במקום עוד עוד.

מחמד הוא איש מערכות מידע בעברו, שעשה הסבה ופתח מסעדה שלקחה את האוכל הערבי הנצרתי וחיברה אותו להווה; מקום שמשלב ספריית יין מעניינת, ספריית קריאה, גלריה ואוכל, במרכז נצרת אבל במקום צדדי, לא רחוק מהשוק ומשאר אטרקציות מקומיות, מבנה מודרני שנותן הרגשה של בית.

התפריט בנוי מארוחות בוקר, כריכים, סלטים, או ארוחות מלאות, עם, בשר, עוף, קצת ים, וגם מנות ילדים. השף אמיר רסאן מוקלשי, בעל 14 שנות ניסיון באוכל ערבי, מכניס את הנשמה לאוכל. המנות מאוד גדולות ומוגשות באופן אסתטי. יש יין שמתומחר סביר, וגם יש 15% הנחה לסועד על בקבוק יין שנקנה בחנות. יש גם אופציה לרכוש חמוצים מעשה בית.

למנה ראשונה הזמנו טאבולה על מצע של לבנה עם מלפפון ירוק ושום. מנה גדולה וטעימה, שלצדה הגיעו משולשי פיתה נצרתית, או כמו שמכירים אותה: פיתה עירקית, עם ממרח טעים, ואז הגיע חומוס נצרתי. בכלל, באזור הגליל עושים את החומוס עם יותר טחינה מאשר בשאר המקומות.
כרובית וחציל מטוגנים עם זילופי טחינה, היו מנה נדיבה נוספת על השולחן, ועלי הג'רג'יר נתנו מרירות עדינה למנה.

לעיקריות הלכנו על ערייס כיתאבון – אותה מנת בשר טחון לחוצה בין שתי חתיכות פיתה. זהו מאכל שתפס תאוצה בשנה האחרונה בארץ. פה הבשר היה קצוץ ומתובל בנדיבות, והפיתה הייתה אותה פיתה אש טאבון, לא עבה מדי, וספגה יופי את המיצים, קערת סלט ירקות קצוץ הייתה התוספת הכי טובה.
מנה עיקרית נוספת הייתה מחמר של עוף – נתחוני עוף מוקפצים עם תועפות בצל ותיבול מעולה, על מצע של פיתה. שוב מנה ענקית, טעימה. העוף לא יובש, והיה רך ונימוח, וכוס יין לבן איטלקי, שולחני ונעים, ליוותה יופי את הארוחה.
לקינוח לא היה מקום, אז כדור גלידה וקפה ערבי משובח סיימו את הארוחה הנהדרת.

כיתאבון היא מסעדה ערבית בלי טונות סלטים ובלי אירוח של אולמי בונבון. אווירה נעימה של בית אמא במלבוש מודרני, עושים חשק לחזור לשם שוב ולנסות עוד מנות מהתפריט.

כדי שיהיה לכם מושג על מנות בתפריט ומחירים: ארוחת בוקר נצרתית – גבינה ערבית, שתי ביצים קשות/מקושקשות, כדורי לבנה, שמן זית וזעתר, לחם טאבון וירקות חתוכים. (48 ₪); כרובית מטוגנת על מצע חציל בעיטור טחינה ושום לצד עלים עונתיים (41 ₪); סינייה כופתה – שכבת בשר עגל טחון אפוי בתנור עם תפו"א, עגבנייה, בצל ושמן זית, מכוסה בטחינה (68 ₪); צלעות טלה בגריל על מצע פריקי (110 ₪); חזה עוף במילוי גבינה ערבית אפוי בתנור עם רוטב טריאקי וזעתר (65 ₪); נתחי פילה על מצע חומוס הבית (65 ₪).

מסעדת כיתאבון
רח' אלבישארה 50 נצרת
טל. 04-6800055

א'-ה': 09:00-20:00; ו'-שבת: 09.00-23:00
הנחה לחניה ניתנת בחניון הסמוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר