כיתת אומן בפרנקפורט על יינות "היקבים התאומים" הישראלים

באירוע היקבים התאומים בפרנקפורט
המשתתפים התרשמו מאוד מהאיכות הגבוהה של היינות ומההנחיה מלאת החיים והנלהבת של רומנה אשנספרגר, אשר עודדה רב-שיח בין המשתתפים

הכותב הוא חוחי זלצמן מחברת זג יינות

 

באפריל השנה התקיימה במינכן טעימת יינות היקבים הישראלים השותפים ליוזמת "יקבים תאומים", בחסות הקונסול הכללי של ישראל במינכן ד"ר דן שחם (אכול ושאטו, 24.4.2016). לאור הצלחת האירוע, יזם ד"ר שחם אירוע נוסף אשר התקיים ב- 31 באוקטובר השנה בחסותו ובחסות מלון Wyndham Grand שבמרכז פרנקפורט, המשתייך לרשת המלונות של ש.י.ר. שלמה נדל"ן מקבוצת שלמה הישראלית. מנכ"ל המלון אף דאג להניף בכניסה למלון את דגל ישראל לצד דגל גרמניה.

טעימת יינות יקבים תאומים ישראל-גרמניה
טעימת יינות יקבים תאומים ישראל-גרמניה

גם הפעם התקיימה הטעימה במתכונת של כיתת אומן (Master Class) בהנחייתה של MW רומנה אשנספרגר, ה- Master of Wine שהיא אחת משתי נשים בלבד הנושאות תואר זה בגרמניה. רומנה ביקרה מספר פעמים בישראל ומכירה היטב את יינות ישראל, במיוחד את אלו של היקבים התאומים; וגם הפעם אורגן האירוע על ידי רנה זלצמן מחברת זג יינות, ההוגה והכוח המניע מאחורי יוזמת "יקבים תאומים".

באירוע נכחו  כ- 55 משתתפות ומשתתפים, כשליש מהם סומלייה ומסעדנים, כשליש מפיצים וקמעונאים, והיתר עיתונאים ויועצי יין. ראוי לציין כי עבור ליותר ממחצית המשתתפים הייתה זו הטעימה הראשונה אי פעם של יינות מישראל.

היקבים התאומים שהשתתפו הם: טוליפ, טפרברג, מיה, פלם, סומק, סוסון ים, רקאנטי, וכן יקב כישור, אחרון המצטרפים ליוזמה ביוני השנה.

טעימת יינות יקבים תאומים ישראל-גרמניה
טעימת יינות יקבים תאומים ישראל-גרמניה

רומנה בחרה את יינות היקבים וארגנה את הטעימה בארבעה פלייטים (Flights), ארבעה יינות בכל פלייט, לפי נושאים:

  • עולם היין הלבן: טוליפ – ווייט טוליפ, סוסון ים – שנין בלאן, כישור – וויונייה, מיה – מיה ווייט
  • זנים ים-תיכוניים: סוסון ים – אנטואן, רקאנטי – מרסלן, מיה – מארה רד, טפרברג – אינספייר אינטגריטג'
  • בעקבות רוטשילד: בלנדים של זני בורדו: טוליפ – מוסטלי שיראז, טפרברג – אינספייר מריטג', כישור – סאוואנט רד, פלם – פלם קלאסיקו
  • האלופים: מיטב היינות: סומק – קריניאן, רקאנטי – ספישל רזרב רד, פלם – פלם קברנה סוביניון, – טוליפ – בלק טוליפ

את דברי הפתיחה נשאו ד"ר דן שחם, רנה זלצמן וגיזברט קארן, מנכ"ל המלון. באירוע נכחו גם אווה רפס, מנכ"לית יקב הנס לאנג קאופמן – היקב התאום של יקב סוסון ים, אנדראה ווירשינג – מנכ"לית יקב הנס ווירשינג, היקב התאום של יקב כישור, מיכאל ינסן, דובר היקבים התאומים הגרמנים, ויורגן שטרצנבך, נציג אגודת הידידות גרמניה-ישראל (DIG), אשר בחסותה הופקו החומרים הכתובים. נותנת חסות נוספת הייתה חברת רידל (Riedel) אשר השאילה את כוסות היין שלה לטעימה.

המשתתפים התרשמו מאוד מהאיכות הגבוהה של היינות ומההנחיה מלאת החיים והנלהבת של רומנה אשנספרגר, אשר עודדה רב-שיח בין המשתתפים, בו הם הביעו דעתם על היינות השונים. בתום האירוע אמרו משתתפים רבים שהטעימה לא רק גרמה להם לרצות לשתות עוד מיינות ישראל, אלא גם לרצות לבקר בישראל.

בסיום כיתת האומן הציע המלון למשתתפים מזנון של מאכלים ישראלים, ביחד עם יינות של שלושה מהיקבים התאומים הגרמנים: יקב הנס לאנג קאופמן, יקב הנס ווירשינג, ויקב ניק וויס סט. אורבאנס-הוף – היקב התאום של יקב פלם. כל משתתף קיבל גם חוברת מהודרת ובה חומר רקע ותיאור על כל היקבים המשתתפים, וכן עלונים ומתנות מטעם אגודת הידידות גרמניה-ישראל.

 

אירוע דומה נוסף מתוכנן בשטוטגרט באביב 2017.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר