כך היינו – תערוכת צילומים לציון 60 שנה למדינת ישראל

בישול על פרימוסים, חלוקת לחם ותלושי מזון, מיון תפוזים, תור לקצב. ועוד. חיי היום יום בשנים הראשונות להקמת המדינה. המוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל חי. פתיחה – 9.3, נעילה – 30.5

במלאת 60 שנים להקמת המדינה, מציג המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי את תערוכת הצילומים "כך היינו", ובה תצלומים מן השנים הראשונות של מדינת ישראל.
פתיחת התערוכה – 9.3, נעילה – 30.5.

נושאי התערוכה: עליה, מלחמה ושלום, קליטה, חיי יום-יום, תרבות ובילוי, בין השנים 1947– 1953. התצלומים נבחרו מתוך "אוצר התמונות הלאומי".

התצלומים מהווים ביטוי ויזואלי לקשיים ולהישגים של השנים הראשונות בארץ ישראל – שנים של מאבק לצד שמחת העצמאות, ימים של קרבות לצד עלייה המונית, חבלי קליטה ועבודה קשה בבניין הארץ לצד יצירה וחיי תרבות.
בצילם של אלה מתנהלים חיי היום-יום: אזרחים נאבקים במחסור במים, מתמודדים עם קשיי הצנע והקיצוב, מבשלים על פרימוסים ופתיליות ועומדים בתור: בתור למים, בתור לנפט, בתור מאחורי עגלת הקרח, בתור לקופת חולים, בתור לחנויות הבגדים והבשר, מבוססים בבוץ בשבילי המעברות, בין הבדונים והפחונים, מכבסים בגיגיות, מתרחצים במקלחות ציבוריות או בדליים. עובדים, קוראים עיתונים, שרים, אוהבים, מולידים ילדים, יושבים בבי קפה, רוקדים ויוצאים לתיאטרון ולקונצרט. חיים.

התצלומים מביאים מהטעם המיוחד של החיים בשנים הראשונות, בהן עוצבה דמותנו הלאומית. התערוכה מלווה בספר המכיל גם הוא מבחר עשיר של תצלומים.

שעות פתיחה: א'-ה' 16:00-08:00; שבת וחג 17:00-10:00; ו' וערבי חג – סגור
כניסה בתשלום: מבוגר-18 ₪, ילד-סטודנט-14 ₪, פנסיונר-9 ₪, חיילים-חינם.


המוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל חי
טל. 04-6950769
www.photo-mu.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר