כל מה שכדאי לדעת על פסטה טרייה

כיום ניתן למצוא בחנויות פסטה טרייה באריזות מסחריות. פסטה זו הוכנה בתשומת לב רבה ובהשקעה, ומכיוון שאינה מעובדת נשמרים בה כל הערכים התזונתיים כהלכה וגם טעמה נפלא והמרקם שלה נגיס ובשרני. צילום pixabay
היא נחשבת בין המאכלים האהובים ביותר בעולם כולו, מגיעה במגוון רחב של תצורות, וטעימה עם רוטבים שונים. לצד הפסטה היבשה נמצאת גם הפסטה הטרייה אותה תמצאו במקררים של רשתות השיווק ובחנויות מתמחות, והופכת לנפוצה ואהובה יותר ויותר. מה ההבדלים בין הפסטות ומהם היתרונות שבצריכת פסטה טרייה? על כך כותב שף רן מיכאלי – השף הראשי של חברת פסטה ריקו

לפסטה יש מקום של כבוד ברשימת המאכלים הפופולריים. נדמה שהיא הייתה איתנו מאז ומתמיד, רק שבכל פעם היא מחליפה צורות, צבעים וגם טעמים. אם רבים הכירו את הפסטה כמקרוני עם רוטב עגבניות קליל, כמבוגרים אנו מכירים אותה כמאכל אלגנטי ומהודק יותר, מתוחכם וגם ססגוני יותר, תודות לאינספור המתכונים הכוללים את הפסטה, שנדמה כי מתאימים לכל ארוחה.

צילום אסף אמברם

כוכבת חדשה – פסטה טרייה

לצד הפסטה היבשה שנמצאת בסופר ובחנויות השונות על המדפים, זו שעברה תהליכי עיבוד, שימור וייבוש, נמצאת לה גם הפסטה הטרייה הנמכרת במקררים של רשתות השיווק, שהופכת לנפוצה יותר ויותר בבתים. את הפסטה הטרייה נמצא היום במקרר של כל רשת, ואם בעבר כדי ליהנות מהיתרונות שהיא מציעה היינו צריכים להכין אותה בעצמנו או לשבת במסעדה איטלקית יקרה, הרי שכיום הסיפור פשוט בהרבה, ואנו יכולים ליהנות ממנה גם בבית, בארוחה עם הילדים או עם בני משפחה וחברים.

הפסטה הטריה נגישה לנו וחוסכת זמן עבודה יקר. זאת מפני שזמן הבישול שלה קצר בהרבה מהפסטה היבשה, היא נגיסה יותר, ועשויה מקמח בעל אחוז חלבון גבוה, שמעניק לנו גם יתרונות תזונתיים.

ההבדלים בין פסטה יבשה לפסטה טרייה

אם ביקרתם באיטליה, בין אם במסעדות גורמה נחשבות או אם בטראטוריות ברחבי הערים, סביר שיצא לכם גם לטעום שם פסטה טרייה. האיטלקים נוהגים להכין ולהגיש, ולא רק במסעדות אלא גם בבתים, פסטה טרייה שהוכנה בו במקום, העשויה מחומרי גלם איכותיים, ותהליך הכנתה מתבסס על מתכונים שעוברים מדור לדור מזה שנים רבות. לאחרונה הגיעה הפסטה הטרייה גם אלינו וזוכה להצלחה. נכון שהיא שונה מעט מזו שמכינים בבית לבד – אם מכינים, אך היא בהחלט עדיפה, טעימה ואיכותית לעומת היבשה.

פסטה יבשה. צילום pixabay

פסטה טרייה ופסטה יבשה הן למעשה שני סוגים שונים לחלוטין של פסטה. פסטה יבשה עשויה בדרך כלל מקמח, מים, ולפעמים גם ביצים. יש להכין אותה זמן ממושך יחסית במים. פסטה יבשה מיוצרת בדרך כלל באופן מסחרי, ועוברת תהליך עיבוד וייבוש ארוך – שבדרך כלל מפחית מאיכותה ופוגע בטעמה, כדי להקנות לה חיי מדף ארוכים.

טורטליני טריים. צילום pixabay

היתרונות התזונתיים של הפסטה הטרייה

לפסטה הטרייה יש יתרונות רבים. היא עשויה 100% קמח דורום איטלקי איכותי ועשיר בחלבון – 13 גרם חלבון ב-100 גרם קמח, מים, ובחלק מהסוגים יש גם ביצים (הפסטות שאינן מכילות ביצים עשויות מקמח ומים בלבד, ולכן הן גם טבעוניות). הפסטה הטרייה רכה יותר מהפסטה היבשה, וזמן הבישול שלה פחות ממחצית זמן בישולה של היבשה. לפסטה טרייה יש מרקם מושלם בזכות אופן הייצור שלה – בשיטה המסורתית ייצור הפסטות נעשה על ידי מעבר בתוך ראשי ברונזה ייחודיים, מה שמעניק לפסטה הטרייה את המראה המעט מחוספס שלה, שתורם לכך שהרוטב נתפס עליה בצורה מושלמת. הפסטה הטרייה נהדרת עם רטבים מבוססי שמנת, וכן עם רוטבי עגבניות עשירים ושמן זית איכותי. פסטה זו חייבת להישמר בקירור, שכן היא אוהבת טמפרטורות נמוכות יותר, ופחות את היובש. לכן תוכלו למצוא אותה במקררים של רשתות השיווק השונות.

הכי טרייה – בבית או במסעדה. צילום pixabay

הפסטה הטרייה נמכרת בתצורות שונות: פסטה במגוון רחב של צורות, פסטה ממולאת במילויים שונים: רביולי, פלין ועוד.  פסטה טרייה איכותית היא כזו שאינה מכילה חומרים משמרים, אבקות וצבעי מאכל, ושומרת על שיטות הכנה מסורתיות אשר מקנות לפסטה הטרייה את הטעם והמרקם הייחודי שמאפיינים אותה. פסטה טרייה לרוב לא עוברת תהליכי עיבוד, ולא עוברת תהליכי ייבוש כלל.

כיום ניתן למצוא בחנויות פסטה טרייה באריזות מסחריות. פסטה זו הוכנה בתשומת לב רבה ובהשקעה, ומכיוון שאינה מעובדת, נשמרים בה כל הערכים התזונתיים כהלכה, וגם טעמה נפלא והמרקם שלה נגיס ובשרני. אין כמו ארוחת ערב מהירה ומזינה עם אנשים שאוהבים, הכוללת פסטה טרייה במגוון רטבים משובחים, מבושלת או אפויה, פסטה ש"זורקת" אותנו לאיטליה, ומשאירה לנו טעם של עוד.

פסטה ריקו מייצרת ומשווקת פסטה טרייה. מוצריה בכשרות מהדרין רבנות בית דגן ובד"צ בית יוסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר