כל מה שצריך לדעת על ההבדלים בין ברנדי לקוניאק

אפשר להכין תזקיק של יין כמעט מכל פרי, וכך לייצר ברנדי, בעוד קוניאק הוא סוג של ברנדי המיוצר בתהליך מסוים מאוד ובאזור אחד בלבד בצרפת. זה ההבדל העיקרי בין המשקאות, ולעומתו יש גם שורה ארוכה של מאפיינים משותפים

אפשר להכין תזקיק של יין כמעט מכל פרי, וכך לייצר ברנדי, בעוד קוניאק הוא סוג של ברנדי המיוצר בתהליך מסוים מאוד ובאזור אחד בלבד בצרפת. זה ההבדל העיקרי בין המשקאות, ולעומתו יש גם שורה ארוכה של מאפיינים משותפים.

 

ברנדי הוא משקה אלכוהולי שמיוצר בתהליך זיקוק כפול של יין פירות כלשהו. זה מה שמאפיין אותו ביחס למשקאות אלכוהוליים אחרים, ומה שהופך אותו לחלק בלתי נפרד מארון המשקאות הביתי של אניני טעם. תהליך הזיקוק הכפול מתבצע בדודים מיוחדים, שעשויים בדרך כלל נחושת על מנת למנוע חלודה וטעמי לוואי. ניתן ליישם את תהליך הזיקוק הכפול כמעט על כל פר,י ולכן יש גם מגוון אדיר של סוגי משקאות. 

מבחינה היסטורית, המשקה תמיד ליווה אירועים מיוחדים, והוא מזוהה עם האליטות הגבוהות של החברה. הסיבה לכך קשורה לא רק למחירים הגבוהים יחסית שלו, אלא גם לטעמים העשירים ולעובדה שנדרש הון סימבולי גדול כדי לזהות משקה איכותי כמו ברנדי סולרה רזרב, קורווזיר ובארדינט. 

אחוזי האלכוהול עצמם עומדים על 40% ויכולים להגיע ל-60%, או לחילופין 35% בלבד. את המשקאות הכי טובים בסדרה מיישנים בחביות עץ מיוחדות שאחראיות על הארומה ועל הטעמים. ברחבי העולם נהוג להפיק את המשקה ממגוון פירות ולא רק מענבים, אבל למדינות אירופאיות יש את סוג המשקה שלהן בהתאם לתוצר המקומי. זמני היישון נעים בין 2.5-12 שנים, ויש סוגים שיושנו במשך 40 שנים ויותר, אבל הם כמובן נדירים ויקרים בצורה יוצאת דופן.

איך מיוצר קוניאק?
קוניאק הוא סוג מסוים וספציפי של ברנדי. מייצרים אותו במחוז קוניאק בצרפת, ומכאן השם, כאשר הזיקוק עצמו מתבצע רק מיין לבן. למרות שמדובר על אותהמשפחה, וכאמור גם על אותה שיטת זיקוק, קוניאק מחייב ייצור מענבים מסוימים, והוא נחשב משובח במיוחד. ממשלת צרפת אפילו קבעה חוקים שמגבילים באופן פרטני את ייצור הקוניאק ואת השימוש בשם המסחרי. בצרפת יש ועדה לאומית לקוניאק, ורק מזקקות שמייצרות אותו באזור הגיאוגרפי המוגדר ובשיטות המסורתיות, יכולות לשווק את התוצר שלהן כמשקה האמיתי.

הרכב הענבים שממנו מייצרים את היין הלבן לזיקוק של קוניאק כולל את הזנים יוני בלאן, פול פלאנש ופרנץ' קולומבאר. מותגי הקוניאק הכי מפורסמים שקיימים בעולם מיוצרים מהענבים האלה בדיוק, אבל אפשר לזהות הבדלים קלים בטעמים ביניהם. את ההבדלים העיקריים נהוג לייחס למותגים רמי מרטן, הנסי, היין ומרטל.

חשוב לציין שגם לברנדי יש סוגים שונים שמוגדרים על פי אזור או הפרי שממנו הם מזוקקים, אך הם פחות מפורסמים מהקוניאק. בגזרה הזו כדאי לנסות את הארמניאק שדומה לקוניאק במהות אך מיוצר באזור אחר בצרפת, ואת הקלבדוס שהוא ברנדי תפוחים מאזור נורמנדי או את הגראפה שמגיע מאיטליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר