כל מה שצריך לדעת על פיצה מרגריטה

המתכון האיטלקי שנמצא בראש כל תפריט פיצה שמכבד את עצמו, זוכה להצלחה גם בישראל. הסיבות לפופולאריות קשורות ככל הנראה לרוטב הפשוט, לגבינת המוצרלה האיכותית, וכמובן לשילוב המושלם בין הטעמים. אבל עדיין שווה לעקוב אחר ההיסטוריה של אחד המאכלים המוכרים בעולם

מתכון לפיצה מרגריטה

פיצה היא הרבה יותר מאשר מאפה מבצק דק. למרות שהיא עשויה בדרך כלל בצק שמרים יחסית פשוט, היא מכוסה בשכבה של רוטב עגבניות, והתוספות משנות לחלוטין את הטעם שלה. כמו כן, אי אפשר להתעלם מהמגוון האדיר של סוגי פיצות. כל אחד ואחת יכולים למצוא את הפיצה המושלמת עבורם, וליהנות מערכים תזונתיים ומזון בריא.

אחת הפיצות המוכרות בעולם נקראת מרגריטה.

פיצה מרגריטה מבוססת על רוטב מעגבניות מבושלות מרוסקות ומסוננות, אך הערך המוסף שלה הוא גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום. הטעם המיוחד של פיצה מרגריטה מגיע משמן זית איכותי שנמשח בשוליה. היא מגיעה במקור מאיטליה, ולאורך השנים עברה התאמות לטעמים המקומיים במקומות שונים על גבי הגלובוס.

גם בישראל זוכה המרגריטה להצלחה יוצאת מגדר הרגיל. היא חביבה על ילדים, נערים ומבוגרים, ומתאימה לאירועים שונים. כדאי לדעת שאפשר להכין אותה עם תוספות, אך במקור היא מגיעה רק עם רוטב עגבניות וגבינת מוצרלה איכותית. הסוד הוא להשקיע ברוטב ולהכין אותו עם עגבניות טריות בלבד. אניני טעם גם יבחרו בקפידה את גבינת המוצרלה, כי הם יודעים שיש לה השפעה ישירה על הטעם הסופי.

מה ההבדל בין גרסאות הפיצה המסורתיות?
מרגריטה היא כמובן רק גרסה אחת של הפיצה המסורתית. גרסה נוספת נקראת פיצה ביאנקה, והגרסה השלישית היא בכלל קלצונה.

פיצה ביאנקה פחות נפוצה בישראל, כי היא מבוססת על הבצק המסורתי בלבד וללא רוטב עגבניות. ניתן להחליף את רוטב העגבניות ברוטב אחר, ולעתים אין כלל שימוש ברוטב, אלא בגבינות ותוספות בלבד. הקהל הישראלי פחות מתחבר לפיצה ביאנקה, והיא מומלצת רק לצד כוס יין לבן או מאכלים אחרים.

לא רבים יודעים שקלצונה היא סוג של פיצה. זהו מאפה בצק מקופל שמגיע גם כן מאיטליה, כאשר ההבדל היחיד בינו לבין הפיצה הרגילה הוא הקיפול של הבצק בצורת חצי סהר רגע לפני האפייה. במילים אחרות, ההכנה של קלצונה נעשית עם אותם מרכיבים המשמשים להכנת פיצה, אולם המראה שונה לחלוטין.

 

לסיכום, אי אפשר להביע דעה על פיצה לפני שטועמים את אחת הגרסאות המקוריות. מומלץ להתחיל עם מרגריטה שאותה ניתן להזמין בין היתר בסניפי דומינוס פיצה ובכל רחבי הארץ. הפיצה מומלצת לארוחת צהרים וערב, או אפילו לארוחת בוקר. היא מציעה חוויה קולינרית לטווח רחב של גילאים, ומתאימה לאירועים מיוחדים בבית או עם חברים. הפיצה מוכיחה את חשיבותה גם מבחינה היסטורית, ולראייה יכולת ההישרדות המרשימה שלה כמאכל פופולארי לאורך השנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר