כל מה שרציתם לדעת על מילוי אוזני המן

אחד הסממנים הבולטים והמזוהים ביותר עם חג פורים, הן אוזני המן. רגע לפני החג ולפני שאנו נוגסים באוזן המן, לפניכם כמה עובדות, דווקא על סוגי המילוי שמאפיינים את אוזני המן.
נקודת המוצא היא שכל אוזן המן שעשויה בצק וממולאת בפרג, בחלב, בשקדים, בתמרים או בשוקולד, מכילה בין 150 – 200 קלוריות.
· הפרג – המילוי הקלאסי והמקובל ביותר לאוזני המן, נחשב לרכיב תזונתי אקזוטי במיוחד. נהוג בדרך כלל להוסיף אותו דווקא לסוגי לחם שונים, לסלטים וירקות, בעיקר בשביל הטעם, הארומה והצבע. בצורתו הטחונה יכול לשמש הפרג גם כרכיב מעבה לאפיה, כמילוי וכחומר "מחבר" בתערובות של מאפים. הפרג הוא אחד המזונות העשירים ביותר בסידן (כל 100 גרם של פרג מכיל 1500 מ"ג סידן), עשיר במינרלים שונים דוגמת: אשלגן, זרחן, מנגן ומגנזיום, ומכיל גם 20% חלבון מן הצומח ו– 45% שומן. חשוב לדעת כי כל 100 גרם של פרג מכילים 530 קלוריות.
· החלבה – עתירת שומן וקלוריות המופקות מהרבה סוכר ושומשום, ומכילה שומן וגם סידן. כל 100 גרם של חלבה מכילים כ- 500 קלוריות ו-75 מ"ג סידן. זוה בהחלט כמות יפה של סידן, אך ספיגתו בגוף נמוכה.
· האגוזים – מומלצים כשילוב בכל דיאטה (אך בכמות מוגבלת בשל ערכם הקלורי הגבוה). הם עתירי שומן מסוג בלתי רווי, מסייעים בהפחתת כולסטרול, וידועים כמפחיתים את הסיכוי להתפתחות מחלות לב. כל 100 גרם של אגוזים מכילים 550-690 קלוריות.
· התמרים – עשירים באשלגן ומגנזיום (מינרל הידוע בהשפעתו המרגיעה), ומכילים חומצה פולית וסידן. הם עשירים בסיבים תזונתיים, ולכן מסייעים בפעילות מערכת העיכול. כל 100 גרם של תמרים מכילים כ- 290 קלוריות.
· השוקולד – עשיר בסוכר ושומן רווי. הקקאו שבשוקולד הוא גורם חיובי, ובעל השפעה טובה להורדת הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם, אבל מומלץ להימנע מאכילה מוגזמת של שוקולד. כל 100 גרם של שוקולד (ללא תוספות) מכילים בממוצע כ- 550 קלוריות.
מכל המילויים שהוצגו לעיל, המילויים האופטימאליים ביותר מבחינה תזונתית הנם האגוזים והתמרים, כמו גם הפרג הקלאסי.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה