כפרה – הברקה בעיר העתיקה בבאר שבע

כפרה ממוקמת בפינת רחוב בבית קסום עטוף בעצים והיא חלק מרשת מסעדות באר שבעיות. צילום מדף הפייסבוק
המקום משלב מסעדה עם בר קוקטיילים ואלכוהול משובח ומציע בשרים מיושנים, פירות ים, המבורגרים ופסטות טעימות

לאורך כל הדרך משדה בוקר לבאר שבע, מזמזם לי השיר 'כפרה שלי' של הראפר נצ'י נצ'. תודו ש'כפרה' – שם המסעדה אליה מועדות פנינו, הוא בגדר הברקה. 'כפרה' ממוקמת בעיר העתיקה בבאר שבע, העיר שנבנתה על ידי השלטון העות'מאני בזמן שלטונו בארץ ישראל וידועה במרכז המסחרי שלה, המוזיאונים, והפסטיבלים שנערכים במקום לטובת תושבי העיר.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

המיקום יפהפה, בתים עשויים מאבן ישנה בתחושה שמזכירה את ירושלים, כשהמסעדה ממוקמת בפינת רחוב בבית קסום עטוף בעצים. המסעדה היא חלק מרשת מסעדות באר שבעיות בהן כבר ביקרתי ודיווחתי כמו, קמפאי ו-קפאסה. המקום, אשר משלב מסעדה עם בר קוקטיילים ואלכוהול משובח, מציע בשרים מיושנים, פירות ים, המבורגרים ופסטות טעימות. המסעדה גדולה מאוד, עם חדר פנימי להרצאות, ובמקום גם מתקיימים מוזיקה בליווי די ג'יי.

פאייה פירות ים. צילום גליה אבירם
עראיס כפרה. צילום נטלי בן ברוך

החלטנו לשבת בכניסה, והתחלנו עם שתי מנות פתיחה. הראשונה עראיס כפרה – פיתה עסיסית בגריל עם בשל טלה קצוץ, סלט עגבניות פיקנטי וטחינה לבנה (48 ₪). הבשר היה רך וטעים, וסלט העגבניות שהונח מעל היה בחריפות עדינה שתרמה למנה. לדברי המלצרית, מדובר במנה מאוד מבוקשת, וכמובן הבנו למה. אחר כך הזמנו קובנייה פילה בקר – בורגול, נענע, צ'ילי, צלפים, צנוברים, צ'יפס שום ונבטי אפונה, שנחו על מצע של יוגורט אריסה (54 ₪). הרבה דברים טובים מונחים בצלחת אחת. המנה הייתה נחמדה, לא נפלנו. טובה כמנה ראשונה, ואסתטית מאוד.

קובנייה פילה בקר. צילום נטלי בן ברוך
קובנייה פילה בקר. צילום נטלי בן ברוך

המשכנו עם מנות עיקריות, תוך שאנחנו נהנות מתנועת אנשים ערה במקום, ומהמוזיקה הנעימה והלא רועשת מדי שהתנגנה בפנים. אני כותבת לא רועשת מדי, משום שנתקלתי לאחרונה בתופעה של מוזיקה חזקה במסעדות, כשנלווה לכך רעש רב מצד הסועדים, בדרך שגרמה לי לא ליהנות מחוויית אוכל שאמורה לטעמי להיות מלווה בנינוחות ושקט יחסי.

פילה בקר במרפי'ס. צילום גליה אבירם
פילה בקר במרפי'ס. צילום גליה אבירם

המנה העיקרית הראשונה שהוגשה היא פילה בקר במרפי'ס – 220 גרם פילה בקר מושרה 24 שעות בבירה מרפי'ס, עם פירה שורש סלרי, בצלי פנינה מקורמלים ודובדבני אמרנה (158 ₪). הבשר היה עבה ונדיב עם מליחות נעימה, והפירה רך וטעים. יחד עם הבצלים הקטנטנים והדובדבנים, הארומה היוותה תוספת מרעננת.

פאייה פירות ים. צילום גליה אבירם
פאייה פירות ים. צילום גליה אבירם

המנה העיקרית השנייה שבחרנו היא פאייה פירות ים – תבשיל ספרדי של אורז, קלמרי, שרימפסים, מולים וסרטן רך שריון, בפפריקה מעושנת, פטרוזיליה ופרמז'ן (89 ₪). תבשיל עשיר ומתובל כראוי. פירות הים במידת עשייה מדויקת, ומרקם טעמים עדינים. בקיצור, "עפנו" על המנה.

סבאח אל ג'ין. צילום נטלי בן ברוך
סבאח אל ג'ין. צילום נטלי בן ברוך

את המנות ליוו שייק יופלה פירות יער – מורכב מחלב קוקוס, תות, מנגו ופירות יער (28 ₪), וסבאח אל ג'ין – ג'ין ביפאיטר מתובל בבזיליקום, קוואנטרו, מיץ לימון וג'ינג'ר אייל (45 ₪). שניהם היו בעלי טעם מרענן; השייק עם חמיצות נעימה בטמפרטורה טובה, והקוקטייל בטעם מנצח, ואפילו ביקשנו עוד סיבוב מרוב שהיה טעים.

פבלובה כפרה. צילום נטלי בן ברוך
פבלובה כפרה. צילום נטלי בן ברוך

ואיך אפשר לסיים בלי הקינוחים הטעימים שהמסעדה בורכה בהם: פבלובה כפרה – שברי פבלובה, קרם גבינה קרה, דולצ'ה פירות יער וטוויל פטל (52 ₪) – קינוח חמוץ-מתוק וממכר, בליווי שתי כוסות קפה הפוך, ויצאנו שמחות ומאושרות להמשך טיול בעיר העתיקה.

כפרה מסעדת שף ואווירה – סמילנסקי 25 באר שבע. ‏08-6654854‏. ‏‏‏‏9:00‏ – ‏15:30‏‏, ‏‏19:00‏ – ‏1:00‏‏‏‏

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר