כפר הנופש עין גב – לאבד את המפתחות

מה עושים בחופשה חלומית בכפר הנופש עין גב? כל אחד עם המתכון שלו. כאן סידרו הכול במקום אחד ודואגים להכול, וכמובן לא מזיזים את הרכב – הרי "איבדנו" את המפתחות ברגע שנכנסנו למתחם הנופש

אחרי שנה וחצי אינטנסיביות בלשון המעטה, שכולנו עברנו ביחד וגם לחוד, מגיעה לנו חופשה. חופשה מיוחדת, רגועה ומעצימה. חלום של חופשה כזו שמגיעים, זורקים את המפתחות של הרכב, ולא נוגעים בהם לעולם (או עד סוף החופש).

נתחיל עם שקיעה בכינרת כדי לתת לכם את כל היופי בהתחלה. צילום איריס לוי

אם נראה לכם שאני חושבת על איטליה, מלדיביים או ניו זילנד, אז זהו שלא – כמאמר השיר "אנחנו נשארים בארץ".  בזכות הקורונה, והפעם זה באמת בצדק בלשון חיובית – בזכות הקורונה למדנו להכיר טוב יותר ולאהוב הרבה יותר את ארצנו שלנו. גילינו מקומות קטנים ונסתרים, וגם כאלה שהיכרנו אבל ממש שכחנו מהם, שאפשר לנפוש בהם על אמת.

וילות נופש חדשות בעין גב. צילום איריס לוי

בשנת ,2020 כשרובנו רק התכנסנו לתוך עצמנו ורק רצינו שהשנה הרעה תעבור ומהר, חיים סתתיהו, מנכ״ל תיירות עין גב, והצוות שלו, החליטו שזה בדיוק הזמן להתפתח. הם פתחו את המגירות ושלפו  תוכנית פיתוח גרנדיוזית להקמת 59 וילות משפחתיות לחוף הכינרת.

וילה שנושקת ממש לכינרת. צילום איריס לוי

בעבודה מאומצת, בלי להתפשר על שום פרט, הוקמו היחידות  בעיצוב חדשני, מאובזרות ונוחות במיוחד לבילוי משפחתי איכותי, כשהן מהוות תוספת משמעותית למתחם האירוח הוותיק. היום כפר הנופש כולל 174 יחידות נופש עטופות במדשאות ומרחבים ירוקים, הנושקים לחוף הכינרת הכחול.

מראה מתוך החדר – עוד רגע השקיעה. צילום איריס לוי

חוף הרחצה של עין גב הינו מהיפים והמטופחים ביותר מסביב לאגם, עם תחנת הצלה מסודרת, כסאות נוח, שמשיות, מתקני משחקים ועוד. בחוף יש  קיוסק נחמד, בו אפשר לקנות נשנושים – מארטיקים וקוקטיילים עד צ'יפס ושניצל. אורחי המלון מוזמנים לאכול ארוחות בוקר עשירה במיוחד, בדיוק כפי שאנחנו אוהבים, במסעדת המלון. מבחר גדול של ירקות טריים, גבינות, דגים מלוחים, לחמים ומאפים, וחביתות כמובן – איך אפשר להתחיל בוקר בנופש בלי איזו חביתה טובה.

הכל טרי בארוחת הבוקר. צילום איריס לוי

מה עושים בחופשה החלומית? כל אחד עם המתכון שלו. בשבילנו  סידרו הכול במקום אחד. בכפר הנופש עין גב דואגים להכול, וכמובן אמרנו שלא מזיזים את הרכב – הרי "איבדנו" את המפתחות שלנו ברגע שנכנסנו למתחם הנופש.

מסאז' עם רועי מעולם המגע. צילום איריס לוי

אם אתם בעניין בטן גב בחופשה הזו, תתכוננו לכך שמסלול ההליכה שלכם הוא מהווילה עד לחוף הכינרת – 4-6 צעדים בדיוק. אצלי אחד מהרכיבים החשובים בחופשה מושלמת הוא טיפול – מסאז' מכול סוג שהוא.  ניתן להזמין טיפולים נעימים לחוף: מסאז'ים או ווצו – טיפול במים. החבר'ה מ"עולם המגע" יגיעו אליכם, ויטפלו וישחררו כל שריר תפוס .לפרטים: אולה נוטי – 052-5595065. חוויתי לראשונה את הווצו. האמת – זו התמכרות, בטוחה שאשוב להתענג מטיפול ייחודי זה שוב.

גן עדן לשוחרי ספורט ימי. צילום מהאתר

אלה שהינם אנרגטיים יותר יכולים להזמין פעילות ספורט מגוונות למשפחות עם ילדים – מומלץ. הכול זמין, משייט בסאפ או קיאק זוגי, וכמובן גם חווית אבובים ובננה במי הכינרת – עונג אמיתי. היהלום שבפעילות הוא סקי מים (wakeboard) הנחשב זה שנים למלך הבלתי מעורער של הספורט הימי. לפרטים: ליאור אליהו – 054- 4997777 ובאתר.

יניב גל מדריך רייזרים. ההומור הוא בונוס. צילום איריס לוי

אם החלטתם שאתם רוצים לצאת מעט מהשלווה לסיור מאתגר בהרים מסביב לכינרת – טיול רייזרים בנהיגה עצמית הוא בשבילכם. "סי רייזר" – טיולי רייזרים אתגריים בעין גב של יניב גל מקיבוץ עין גב, חי ונושם את רמת הגולן ומכיר כל פינות חמד, מעיין שופע ותצפית עוצרת נשימה. יניב מדריך את טיולי הרייזרים בהרבה הומור, תוך שימת דגש לכל הפרטים הקטנים כגדולים, בהתייחסות מקסימלית לבטיחות של הנוסעים שלו. "האפשרות לתת למשפחה להיכנס לרייזר אחד בנהיגה עצמית, יוצרת חוויה משפחתית מיוחדת", הוא אומר.

מעיין סוסיתא – שכשוך רטוב מושלם. צילום איריס לוי

אנחנו ביקרנו בעין סוסיתא – מעיין ניסתר מיוחד, עם מים קרירים וצלולים. קפצנו למים ששדרגו וקיררו את החום הקיצי. יניב דאג לאבטיחים קרים במקום, שהעצימו את החוויה.

רועי תבור מהבעלים – במרינדו יודעים לגדל וליישן בשר. צילום איריס לוי

שום חופשה אינה מושלמת ללא ארוחה טובה, לפחות אחת. אם אתם אוהבי בשר, מעברו השני של הכביש – מול עין גב, שוכנת מסעדת מרינדו, שם ניתן לחוות ארוחת בשר גורמה כהלכתה. רועי תבור ושותפו איתמר קנדליק, נוקדים, חקלאים ויזמים מהגולן, הקימו את רשת המסעדות והמעדניות "מרינדו-הבשר מהגולן".

מרינדו זו גם מעדניה להצטיידות במה שצריך ורוצים. צילום איריס לוי

במרינדו ניתן לאכול או לקנות את כל מה שאתם צריכים לארוחה שווה – בשר, שמן זית, תבלינים יין, ועוד. אם בחרתם לקנות בשר, במתחם המגורים שלכם יש מנגלים לשימושכם, ומקררי אכסון לבשר. ראיתי שהרבה משפחות בוחרות "לפתוח שולחן" על הדשא, ולהכין את הארוחה שלהם ביחד – הרי אנחנו אלופי הנפנוף אוהבי ה"על האש".

הנקניקיות של מרינדו. צילום איריס לוי

אם בחרתם להתפנק, אז תתכוננו ממש ליהנות במרינדו מחוויית בשר טובה. במסעדה מגוון עשיר של מנות ראשונות, שהבחירה ביניהן קשה. נקניקיות תוצרת המקום, אותן מאוד אהבתי, עראיס מצוין, נשנושי אסדו צלויים במדויק, ובאופן מפתיע גם הצמחונים ייהנו מסלטים איכותיים ורעננים.

פלטת בשרים במרינדו. צילום איריס לוי

עיקר העיקרים – המנה העיקרית. גם כאן הבחירה מאוד לא קלה – פלטת בשרים, סטייק טומאהוק, סטייק טיבון ועוד. מרגישים שבמרינדו יודעים ואוהבים את הבשר שלהם. דרגת עשייה מדויקת, תיבול לא אגרסיבי שנותן כבוד לבשר האיכותי.

גם קינוחים יש כאן. צילום איריס לוי

מרינדו הינה מסעדה וותיקה, ששומרת על איכות הבשר ואיכות האירוח כבר שנים. מאוד נעים להגיע, ומאוד טעים לאכול כאן וגם לקחת להמשך החופשה. מרינדו, להזמנות וסניפים 1599-50-30-80.

מפגש הדייגים – מסעדת דגים על המים. צילום איריס לוי

אם אתם בעד דגים – לארוחה פחות מעונבת אפשר להגיע ל'מפגש הדייגים', בנמל עין גב על שפת הכינרת, בילוי ומפגש עם משפחה וחברים עם מטעמי דגים טריים מהכינרת, צ'יפס, בירה מהחבית, וגם מוזיקה טובה. האווירה במקום היא הסיבה המרכזית להגיע – הכינרת המלאה והאורות המנצנצים של טבריה. האוכל המוגש מתאים גם לילדים. שעות פתיחת המפגש – א'-ד' 12:00-21:00. 04-6658835. שעות פתיחת החנות – חמישי 09:00-16:00, שישי 08:00-14:00.

שף גילי אלטמן – האוכל מותאם גם למזג האוויר. צילום איריס לוי

אם חפצה נפשכם בחוויה קולינרית אחרת, לא עוד מסעדה או ארוחת מנגל איכותית, אני ממליצה על 'האלטמנים'. שני אחים למשפחת אלטמן, שיבשלו בשבילכם או אתכם חוויה קולינרית – גילי וג'ק אלטמן. גילי – שף בוגר בתי ספר לבישול, וג'ק – איש של בשר, סדנאות ואירוח, מציעים מגוון סדנאות בישול מיוחדות וארוחות שף בטבע. חווית בישול אינטימית וארוחות פרטיות המתאימות לזוגות ומשפחות.

גלילות סינטה של האלטמנים. צילום איריס לוי

אבל לא רק סדנאות, הרי אנחנו בעניינים של חופש ופינוק, אז ארוחה טובה היא ממש אופציה. אני השתתפתי בארוחה שהייתה באמת חוויה של אוכל טעים במיוחד, בהגשה אסתטית ממש בטוב טעם. חווית צהרים שהותאמה לימים חמים – סלטים מיוחדים ורעננים, דגים שהוכנו בעדינות רבה בטעמים קלילים.

השוס האמיתי – גרוולקס סלמון שהאלטמנים הגישו בתוך קרואסון מלוח בתוספת ירקות בחמיצות עדינה. צילום איריס לוי

הפירוש של האחים למנות מוכרות כמו גרוולקס סלמון, שהם הגישו בתוך קרואסון מלוח בתוספת ירקות בחמיצות עדינה, קצר מחמאות מכול המשתתפים. מבחר של בשרים על האש בתוספת ירקות קלויים היה מצוין. גם מנות לטבעונים מקומן לא נפקד – רביולי בטטה מצוין. לפרטים: גילי אלטמן 054-4933621, ובאתר.

מיכל אקרמן מנהלת יקב תבור מסבירה ומטעימה. צילום איריס לוי

בעתיד הקרוב ייפתח במתחם עין גב גם חדר יין בו, יוצגו יינות שיוצרו בגליל ובגולן. במקום יארחו סדנאות יין, הרצאות ועוד. עד שחדר זה יהיה זמין, ניתן לערוך הרצאות על יין על המדשאה המטופחת מול הכינרת לעת ערב.

מיכל אקרמן מנהלת יקב תבור (מימין) עם הכותבת איריס לוי. צילום ניסים לוי

חווינו מפגש מעניין, כולל טעימות, עם מנהלת יקב תבור – מיכל אקרמן, שהציגה את היקב, שהוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות כורמים וותיקות מכפר תבור. מיקב קטן צמח תבור לאחד היקבים המובילים בתעשיית היין הישראלי, בזכות עשייה יצירתית, חקלאות אקולוגית ויין איכותי, וכמובן לא הזיקה העובדה שהחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה) היא הבעלים עכשיו, אחרי שקנתה אותו ממשפחות המייסדים.

בתמונה אקו לבן החדש של יקב תבור שיושק בקרוב, בתמונת טרום-השקה מכיוון עין גב שתפסה מצלמתה של איריס לוי

טעמנו את היין החדש מסדרת 'אקו' (מלשון אקלוגיה) – יין לבן שרק בוקבק ממש לאחרונה, בלנד מיוחד, פירותי ומרענן, מתאים מאוד לקיץ שלנו.

לא קל לסיים חופשה מענגת ולחזור לפקקים בדרך הביתה, אבל האמת היא שחופשות אלו נותנות כוח וחשק לפתוח עוד שבועות של עשייה, וכבר להתחיל לחלום על החופשה הבאה.

הכותבת איריס לוי הייתה אורחת של כפר הנופש עין גב. איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר