"כרמי צבי-האחים סגל" מביאים ארצה את אקווה פאנה מבית סן פלגרינו – מים מינרליים שקטים מטוסקנה

בכך מצטרפת ישראל למהלך הבינלאומי לשילוב אקווה פאנה לצד סן פלגרינו במסעדות הגורמה המובילות בעולם

"כרמי צבי-האחים סגל", יבואנית ומשווקת מוצרי סן פלגרינו, מביאה עתה גם את "אקווה פאנה" – מים מינרליים שקטים, לא מוגזים, המוגשים לצד "סן פלגרינו" בכדי להעצים ולהשלים את חווית ארוחת הגורמה.

"אקווה פאנה" הנם מים מינרלים טבעיים בעלי מרקם חלק וקליל. הטעם המעודן והמתוחכם מתאפיין ברעננות רכה כקטיפה ללא טעם לוואי. "אקווה פאנה" מתאימים למאכלים מעודנים, ליינות לבנים או בהירים, ולליווי עדין של מאכלים מכל סוג.

הודות לטעמפ הקטיפתי, "אקווה פאנה" מלווה היטב מגוון רחב של יינות, כמו גם שותף אידיאלי לטעימות יין – כפי שמעידה העובדה ש"אקווה פאנה" הוא הבחירה הראשונה של סומליירים בכל רחבי העולם. "אקווה פנה" השתתפו גם בתחרות "הסומלייר הטוב בעולם" שנערכה באתונה בספטמבר 2004, כמי הטעימה הרשמיים, דבר המצדיק את המוניטין שיצא ל"אקווה פאנה" כ"מים השייכים לתפריט היינות".

המים מגיעים מאזור מוגלו שבטוסקנה, ממעיינות הנובעים בגובה של אלף מטרים במחוז קיאנטי. המעיין נמצא בשמורת טבע של 13,000דונם המוקדשת לשימור בעלי החיים והצמחים השוכנים בה. הסגולות המועילות של המעיין ידועות עוד מהמאה החמש עשרה עת רכשה משפחת מדיצ'י המפורסמת, מפירנצה, את וילה פאנה ואת האדמות שמסביבה. לאורך השנים החליפה האחוזה מספר בעלים, עד שבעליה בין השנים 1860 ל- 1930, המרקיז מטורג'יאני, הקים את היסודות למפעל בקבוק המים הקיים עד היום.

"אקווה פאנה" הושק מחדש לשוק הבינלאומי בשנת 2003 במראה חדש שעוצב על ידי Dragon Rouge of Paris – עיצוב שמטרתו להדגיש את אופיו היוקרתי ואת תכונותיו מעוררות החושים של המותג.

מי "אקווה פאנה" ישווקו במסעדות היוקרה הנבחרות בארץ.

מים ויין
הזיווג המוצלח בין היינות המשובחים בעולם לבין המים המייצגים את דרך החיים האיטלקית המובילה את הגסטרונומיה העולמית, יוצר את הסביבה האידיאלית לחוויית סעודה מצוינת.
ישנה חשיבות רבה לחיבור בין מים ליין בארוחה. בשיתוף עם ה- ASI איגוד הסומלייר הבינלאומי, פותח קונספט חדשני של טעימות מים בשילוב עם יין ואוכל, ככלות הכל מים הם הדבר הראשון שמונח לפני הסועדים והאחרון שיורד מהשולחן בסיום הארוחה.
הקונספט של טעימת מים ויין נועד לפתח מיומנויות להערכת היין ועוצמתו ומהווה מדד מקצועי להערכת הטעמים בחיך. בנוסף לתפיסה החדשנית של טעימת יין באופן פרטני מנסה המודל לפתח קודים ברורים לאירוח נכון בכלל.
מים, יין ואוכל הנם המרכיבים החשובים בחוויית הסעודה האיכותית, והם יכולים לשלב כוחות ולהדגיש זה את זה ובכך להעצים את חוויית הטעם וההנאה. שילוב זה יכול לקרות כאשר התאמת המאכלים והמשקאות נעשית במקצועיות ובאהבה.
כמו ליינות, כך גם למים יש אופי ייחודי משלהם, אם רק נצליח לפענח את הדקויות, שלהן זיקה חזקה לאוכל וליין. קיימים מספר סוגים של מים, המובדלים זה מזה בטעם ובתכונות. קיימים סוגים שונים של מים: מים חומצתיים, מלוחים קלות, מים זכים ורכים, מוגזים או שקטים.
כדי שמסעדות היוקרה יוכלו להציע רק את המים האיכותיים ביותר, חשוב לנתח את סוגי המים ולייחד כל סוג בפני עצמו במונחים של מראה חיצוני, ריח וטעם כדי למצות עד תום את מלוא הסגולות מעוררות החושים שלהם.
ניתוח ואבחנה הם בדיוק מה שעשו הסומליירים של ה- ASI (אגוד הסומלייר הבינלאומי) בשיתוף עם סן פלגרינו ואקווה פאנה כשקבעו את הכללים לטעימות מים לפי קנה מידה מקצועי. כך נולד "קודקס המים", הכלי שבו משתמשים בשלב הטעימות ביעלות רבה כדי למצוא את ההתאמות הטובות ביותר בין אקווה פאנה, סן פלגרינו והיינות הטובים בעולם.
טעימות המים הנערכות ברחבי העולם, בהתאם לכללי הקודקס, נערכות בארבעה שלבים: השלב הראשון מתמקד בתחושת הרעננות, בבלוטות הטעם ובמגע עם המים. השלב השני בניתוח המראה, השלישי בניתוח הריח והשלב האחרון עוסק בשלב הטעימה.
בטעימת מים ויין, החילופים בין שני המרכיבים הם התנאי ליצירת תחושות משוחררות בפה. המטרה היא למצוא את השילוב הנכון ליצירת מה שמכונה "איזון גסטרונומי".
אקווה פאנה, לדוגמה, משתלבים היטב עם יינות בהירים, בעלי ריכוז אלכוהול נמוך, ולכן זווגו ליין השרדונה, בעוד שסן פלגרינו בעלי הטעם המוגז הייחודי, מותאמים היטב ליינות מורכבים יותר, כמו הקברנה סוביניון.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר