כרמלה בנחלה – מעולה, עם הגבלת זמן

למרות הגבלת זמן עקשנית וקצת טורדנית, אין לאבי רועי מילים רעות על מסעדת "כרמלה בנחלה", זה בזכות אוכל טעים ושרות קשוב

הבן דודה המליץ, ואנחנו הגענו לארוחה ביום שישי בערב ב-19.30. כבר בהזמנה הטלפונית הסבירו לנו שאנו נתונים להגבלת זמן וחייבים לסיים את הארוחה ב- 21.30 – הסכמנו.

בתזכורת הטלפונית של המסעדה אלינו הובהרה שוב הגבלת הזמן. כשנכנסנו, המארחת שאלה את הבכיר ממנה: "הם בהגבלת זמן?" וכשענה לה בחיוב רב-רושם, היא מיהרה ואמרה לנו: "אתם יודעים שאתם בהגבלת זמן?".

היי, אתם שם בכרמלה בנחלה, אתם לא חושבים שהגזמתם קצת עם תזכורות מיטת סדום זו שהקציתם לנו, ושעמדנו בה בכבוד? אבל זו הביקורת השלילית היחידה על מסעדה מעולה (ולא זולה) זו לערב הנדון.

מבחוץ, (בוודאי בשעות הערב, וגם מבפנים, הזכירה לנו כרמלה בנחלה מסעדה חביבה עלינו בפריז: "חוות מרבף" (La Fermette Marbeuf).

העיצוב, השירות הקשוב, ובמיוחד המלצרית איה, תרמו להצלחת הערב מבחינתנו. בפינה אחת ראינו את איש הרדיו אבי אתגר ואת אורחו הקבוע בתוכנית שבת בצהריים ברשת ב', הלא הוא מספר הסיפורים מיקי קאופמן.

שמנו לב שכוסות היין שהם קיבלו היו מזן הגדול ולא הכוסות הסטנדרטיות של שאר בני תמותה במסעדה, אבל מילא, זה כוחם של ידוענים.

אנחנו הלכנו על חמש מנות ראשונות לארבעה אנשים (דרך אגב – מרבית המנות ניתן להזמין בפורמט גדול או במוקטן – לבטן ולכיס, אנחנו גרגרנים שכמותנו, הלכנו בגדול על הגדול).

כך נחתו על שולחננו חציל בלדי קלוי ועליו רוטב עגבניות ממרח זיתים מתובל וגבינת פטה – מעולה, אספרגוס בגריל עם רוטב טעים, של שמנת חמוצה, וינגרט פירות ופרמזן, סביצ'ה דג ים וכבוש בלימו ועשבי תיבול כמו שצריך, ופרושוטו בשר לבן עם רוטב בו שהו גם פירות יער. את סלט עשבי התיבול בלימון שמן זית וקשיו קלוי אהבנו כל כך עד שהזמנות עוד אחת לתגבורת עם המנה העיקרית. איה המלצרית בישרה לנו כי השף יאהב אותנו, כי הוא בוחן את הצלחות החוזרות משולחנות ויראה כי שלנו נוגבו עד תום בלחם הלבן שהוגש (לא משהו מיוחד, בגדר: בסדר).

למנות העיקריות החלטנו לדגום את מנות השרימפס של כרמלה בנחלה, וכך היו לנו שרימפס עם סקאלופס (קוקי סן ז'ק) ברוטב אוזו, שמן זית, עגבניות וזיתים ושתי מנות שרימפס פריכים ברוטב שהזכיר את זה המלווה את המנות האסקרגו בפריז הביעה היתה במנה של שרימפס (חמאת לימון פירורי לחם ופלפל אדום יבש ועשבי תיבול) וסקאלופס בחלב קוקוס עם נתחי פרי הפאפאיה.

איך שהוא הדברים לא התחברו שם, והרוטב היה בצד, תפל כלשהו. גם מלח ועיבוי באורז שליווה את המנות לא עזרו. איה המלצרית הקשובה והצופה שמה לב שיש בעיה, ולא היתה מוכנה לקבל את ביישנות הסועד שלא רצה לעשות עניין.

הצלחת נלקחה באסרטיביות למטבח, וכתחליף הגיע פילה בורי צרוב על הגריל על מצע של רוטב עגבניות ותרד עשיר – טעים מאוד, וערב ליך שבעתיים עקב הוכחת רמת השירות במסעדה.

את הארוחה ליווינו בבקבוק קברנה דלתון 2001, משובח ובמחיר סביר למסעדה בארצנו (92 שקל – הזול ברשימת בקבוקי הקברנה).
הסומלייה התנצל על שבירת קצה הפקק בחליצה וסביר כי מדובר בפגם ייצור בפקקים. דרך אגב, קנקניי מים הוגשו לשולחן עם כניסתנו למסעדה, ותודלקו במהלך הארוחה.

פלטת טעימות הקינוחים שהגיעה לשולחן אחרי התלבטות האם בכלל להשחית עצמנו במתוקים, כללה עוגת מוס שוקולד, פאיי לימון, פנקוטה ברוטב פירות וקרמבו ממולא שוקולד לבן ופסיפלורה.
הכל חוסל בעוז, אם כי הפאי לימון לא זכה לאותו יחס אוהב כמו עמיתיו לצלחת.

מחיר הארוחה לארבעתנו: 724 שקל, לא כולל שירות. היה כיף לתת תשר לאיה המלצרית – זה לא קורה כל יום, אבל בכרמלה בנחלה השירות נראה כחלק אינטגרלי מה- DNA של המסעדה. רק שיפסיקו עם התלחוצת של הגבלת הזמן (זה בסדר להגביל, אבל לא לתזכר בלי הגבלה).

כרמלה בנחלה
התבור 46 פינת רמב"ם ת"א
טל. 03-5161417
פקס. 03-5161368
אתר האינטרנט של המסעדה עם התפריט המלא, שעות פתיחה, ביקורות סועדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר