כשבורג'ומי פגשו את ננוצ'קה

בעוד מוזמני השקת המים המינרלים בורג'ומי יושבים מסביב לשולחן ארוך באווירה הנעימה שמשרה מסעדת "ננוצ'קה", התחילו לזרום לשולחן מעדנים ממיטב מאכליה של גרוזיה ממטבחה של ננוצ'קה

 "אני מוזמן לטעימת מים מינרליים מגרוזיה", כך סיפרתי לטניצ'קה זוגתי.
"בטח מדובר בבורג'ומי", השיבה לי.
"איך ידעת?", המשכתי ושאלתי.
"אין יוצא רוסיה שאינו מכיר את בורג'ומי", הייתה תשובתה המוחצת.

וכך, מצוייד בידע בסיסי שכזה, שמתי את פעמיי למסעדת ננוצ'קה בתל אביב, אליה הוזמנתי להשקת מי הפלא מגיאורגיה, שמיובאים לאחרונה ארצה ומופצים ברשתות השיווק.
יפה עשו בעלי יורוסטנדרט, יבואני בורג'ומי, שבחרו ב"ננוצ'קה" כמקום להשקתם של מי הפלא הגרוזיניים. אם כבר טועמים בורג'ומי, רצוי לעשות זאת במקומם הטבעי – במקום בו גם אוכלים אוכל גרוזיני מקורי.

אחרי ארוחת טעימות מופלאה שעליה אעמוד בהמשך, הוזמנו לטעום מן המים שלשמם התכנסנו במקום. מה אומר ומה אדבר: אהבתי. בניגוד למים מינרליים אחרים, בורג'ומי מצטיינים בטעם עדין, מלוח מעט והם מוגזים טבעיתף ולי הם השאירו טעם של עוד.

מקורם של מי בורג'ומי במאגר תת קרקעי טבעי אדיר, והם רוויים בלמעלה מ-60 מינרלים שונים הנספגים בהם בעת חילחולם למעמקי האדמה ובעת שהם פורצים מעלה בטמפרטורה של 38 מעלות.
מחקרים רבים מדגישים את תכונותיהם המבריאות של מי בורג'ומי, והם נחשבים כמצויינים לניקוי רעלים בגוף, לטיהור מערכת העיכול, לחיזוק המערכת החיסונית ובריאות כללית.

כדי להציג לפנינו את המים המיוחדים האלה, הוזמנו, קבוצת בעלי עניין ואנוכי בתוכם, לאחר צהרים של טעימות. ואם כבר טועמים מים גרוזיניים, מדוע שלא תלווה אותם גם ארוחת טעימות מן המיטב של המטבח הגרוזיני?

וכך, עוד אנו יושבים מסביב לשולחן ארוך באווירה הנעימה שמשרה מסעדת "ננוצ'קה" בדרומה של תל אביב, התחילו לזרום לשולחן מעדנים ממיטב מאכליה של גרוזיה ממטבחה של ננוצ'קה.

פתחנו בלחם גרוזיני ולצידו חמוצים (מז'אווה, כך בשמם בשפת המקור) מצוינים, ובפלטת פחאלי – שבעברית צחה אפשר לכנותה אנטיפסטי גרוזיני, כלומר – מגוון מנות ראשונות וביניהן בדריג'אני גלילות חצילים במילוי אגוזים ועשבי תיבול, חצילים פיקנטיים, סלט מנגולד באגוזים, סלט לוביה, עלי גפן ממולאים – דולמה, וסלט סלק מיוחד.
פלטת המתאבנים הפתיעה בטעמים שהשלימו האחד את שכנו ויצרו, כולם ביחד, חגיגה קולינרית מעניינת.

המשכנו בחינקאלי, שהם מעין "דים סאם" גרוזיניים. כלומר כיסוני בצק ממולאים במילויים שונים ומבושלים במים. קיבלנו שני סוגי חינקאלי: חינקאלי בשר במילוי נפלא של בשר בקר ואווז וחינקאלי גבינות במילוי מבחר גבינות וברוטב יוגורט.

את מבחר הטעימות סיכמנו במנת קלמרי במילוי פטריות ובציפוי בצק פריך בשם כוכב ננוצ'קה, שהיא בפני עצמה יכולה להיות סיבה מספקת לשוב ולבקר בננוצ'קה.

קינחנו בקינוח גרוזיני טיפוסי בשם צ'ורצ'חלה, שהוא מעין ממתק ממולא באגוזים ומצופה ברפרפת מוצקה של ענבים מתוקים, ופרוס כעין פרוסות סלאמי. לצידו הגיעו גם שני קינוחים נוספים שאינם דווקא מן המטבח הגרוזיני, אך לא נופלים ממנו בטעמם: מרקיז דה סאד – שוקולד מריר עם קרם ויסקי ואגוזים, ולמזו – שוקולד לבן ופירות יער.

כוס נוספת של מי בורג'ומי מרעננים סיימה אירוע מהנה וארוחת טעימות נפלאה.
ואגב, מי בורג'ומי נמכרים בכל רשתות השיווק ובחנויות המובחרות ומחירם המומלץ לצרכן הוא 8.70 ₪ לליטר ו-7.5 ₪ לחצי ליטר.

ננוצ'קה
רח' לילינבלום 30 תל אביב
טל. 03-5162254, 057-2274198

מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.

ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר