לאזן סוכר בגישה טבעית

לטיפול בארומה-תראפיה השפעה כלל-מערכתית בהחדרת החומרים הפעילים מהעור פנימה ובשיקום עמוק של הרקמה, ולשמנים האתריים השפעה ישירה על מערכת העצבים דרך חוש הריח. בדרך זאת הם מעוררים אופטימיות, מוטיבציה וכוח רצון, מפחיתים סטרס, והחשוב מכול, מחזקים את כוחות ההתמודדות של הגוף והנפש לטווח הארוך

במה הגישה הטבעית יכולה לסייע לחולי סוכרת נעורים?
בנטורופתיה, שהיא תורת רפואה טבעית, המתבססת על העצמת הגוף והנפש והכוונתם לריפוי ושיקום עצמי, מאמינים כי אם נזכיר לגוף מהן אפשרויות ההתמודדות הטמונות בו ונעזור לחזקו, הוא יוכל להתמודד באופן יעיל יותר עם מצבי מחלה שונים, בכללם מחלות כרוניות, דוגמת סוכרת נעורים.

הנטורופת עובר הכשרה רפואית קונבנציונלית המקנה לו ידע רחב בפיזיולוגיה, במחלות, בתרופות ובדרכי הטיפול המקובלות ברפואה המערבית. אופי הטיפול המומלץ לחולי סוכרת נעורים בפרט, ובמחלות כרוניות ככלל, הוא לתמוך בטיפול התרופתי, למזער תופעות לוואי, ולמנוע במידת האפשר נזקים לטווח ארוך למערכות הגוף השונות.

הכלים העומדים לרשותנו הם: תזונה טבעית, ארומתראפיה, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, פרחי באך, והם מאפשרים לנטורופת לתפור עבור המטופל את אופי הטיפול המתאים לו ביותר. מטרת הטיפול הנטורופתי היא לצמצם הרגלים המחלישים את הגוף, להקנות הרגלים בריאים, ולאמץ אורח חיים שיחזק את כוחות ההתמודדות של הגוף לאורך זמן.

התסמינים הנפוצים במחלת הסוכרת, הקשורים בנזקים של רמות סוכר לא מאוזנות, הם:
פצעים – אצל הסוכרתי איחוי העור איטי יותר עקב חולשת מערכת החיסון וזרימת דם לקויה.
עור יבש וסדוק – תופעה נפוצה המלווה את חולי הסוכרת בכל הגילאים ומושכת אליה זיהומים ופטריות,
כאבים נוירופתים – שריפה, עקצוץ, תחושות חום ורגישות יתר בקצוות הגפיים.
בצקות ברגליים – עקב תנועתיות ירודה, זרימת דם לקויה ומחלות נפוצות הנלוות לסוכרת, כגון מחלות לב וכלי דם.

טיפול במוצרים ארומתרפיים כמו שמנים טבעיים, שמן זית וקלנדולה, וריכוז גבוה
של שמנים אתריים המשקמים כלי דם, מגביר זרימת דם ולימפה, משכך כאב עצבי, ובעל אפקט נוגד דלקת.
כמו כן, משחות המכילות חמאת שיאה ושמנים צמחיים נוספים, בשילוב עם שמנים אתריים המיועדים לאחות עור פגום, לטפל במצבי דלקת, להזין ולרכך יובש קיצוני וסדקים, עשויים למנוע נזקים וסיבוכים עתידיים ולשקם את הקיים.

הייחודיות בארומה-תראפיה נובעת מאופן הפעולה הכלל-מערכתי שלה. בשלב הראשון מטופל התסמין המעיק במהירות וביעילות, בין אם מדובר בדלקת, כאב או פצע. כבר במהלך הטיפול הראשוני מתחילה עבודת שיקום עמוקה וארוכת טווח על הרקמה, היות והחומרים הפעילים חודרים מהעור פנימה.
בנוסף, לשמנים האתריים השפעה ישירה על מערכת העצבים דרך חוש הריח. כך הם מעוררים אופטימיות, מוטיבציה וכוח רצון, מפחיתים סטרס, והחשוב מכל, מחזקים את כוחות ההתמודדות של הגוף והנפש לטווח הארוך.

מאיה עשת נטורופתית וארומתראפיסטית, כתבה מאמר זה לקראת סדנא שיקיימו מאיה עשת וענת דור-און בכנס השנתי של האגודה לסוכרת נעורים 14.11.11 אודיטוריום סמולארש אוניברסיטת תל-אביב תחת הכותרת: איזון – מחקר מתקדם – גוף ונפש.

האגודה לסוכרת נעורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר