לאכול אצל המאמות של מבצר פטיש

המאמות הוא כינוין של 25 נשים בגילאי 35-65 ממושבי "מרחבים" ומהעיר אופקים, שחברו להן יחד, וכחלק מתהליך ההעצמה ובניית פרנסה לעצמן, יצרו חברותא שהיא גם חברה וגם פרנסה. במקום לנסות להמציא את הגלגל מחדש, הפכו הנשים הנמרצות הללו את מה שהן עשו כחלק מהיותן אמהות ועקרות בית לפרנסה – בישול

המאמות ממבצר פטיש – פארק אופקים מציעות בכל יום שישי בחודשים פברואר- מרץ משעה 09:00-15:00 אוכל מוכן, פרי יצירתן הבישולית. זאת כחלק מאירועי "דרום אדום".

מי הן "המאמות"?
המאמות הוא כינוין של 25 נשים בגילאי 35-65 ממושבי "מרחבים" ומהעיר אופקים, שחברו להן יחד, וכחלק מתהליך ההעצמה ובניית פרנסה לעצמן, יצרו חברותא שהיא גם חברה וגם פרנסה. במקום לנסות להמציא את הגלגל מחדש, הפכו הנשים הנמרצות הללו את מה שהן עשו כחלק מהיותן אמהות ועקרות בית לפרנסה – בישול. ולא סתם בישול אלא בישול אתני-אותנטי.

ומדוע הן נקראות "המאמות ממבצר פטיש"?
"מבצר פטיש" הוא מבצר עותומאני משנת 1894 המשקיף למרחבי מרחבים אל העיר אופקים. המבצר ממוקם על גבי גבעה קטנה בלב פארק אופקים, ובתוך המבצר (שעבר שיפוץ על ידי קק"ל), מפעילות המאמות מעין מסעדה שהיא חוויה.
בתוך חלל המבצר הן מציגות דוכני מזון – כל אחת לפי עדתה, מקשטות ומתלבשות בבגדים מסורתיים.

ומה יש בטעם האתני-אותנטי של המאמות?
מזון קראי, כורדי, תימני מרוקאי תוניסאי, וזה רק חלק קטן: טירשי, משייר, מפרום,פולים, עשבנה, מרק קובה צהוב, טאג'ין על גחלים, קציצות רוטי.

כדאי לשלב בטיול בפארק או באחד מנחלי האזור.
אפשר לאכול במקום במרפסת עם נוף מקסים, שבעונה זו מתמלא אדום של כלניות, ואפשר לקנות מעדנים הביתה.

קישור לאתר קק"ל על פארק אופקים ומבצר פטיש:
www.kkl.org.il/kkl/hebrew/nosim_ikaryim/yeharot/parkimveyearot/south/parkofakim.x

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר