לאכול במחלקה ראשונה של סינגפור איירליינס ולהרגיש מלך

ליאור מנור אומר, שאם רוצים להרגיש כמו מלך, יש שתי אפשרויות: או להיוולד נסיך, או לטוס במחלקה הראשונה של סינגפור איירלינס – ויש גם טיפים לנוסעים

אם רוצים להרגיש כמו מלך, יש שתי אפשרויות: או להיוולד נסיך, להפוך ליורש עצר ולמלך, או לטוס במחלקה הראשונה של סינגפור איירלינס.
אם רוצים לטוס במחלקה ראשונה של סינגפור איירליינס יש שתי אפשרויות: או לשלם הרבה כסף, או לקנות כרטיס ביזנס ולהעביר נקודות מחשבונות נוסע מתמיד בחברות הסטאר אליינס (לופטהנזה, סינגפור איירלינס, יונייטד, אייר קנדה, תאי, ואריג, עוד – www.star-alliance.com). זה בדיוק מה שעשיתי, בטיסה של כ- 12שעות מציריך לסינגפור, כשהיעד הוא תערוכת התקשורת האסיאתית.

גם מחלקת העסקים שלהם מעולה, עם כסאות שהופכים למיטה (קצת צפופה), דיילות שמחייכות תמיד – השירות האולטימטיבי לכל מי שמוכר שירות ורוצה לדעת איך לעשות את זה.

עם ההגעה לנמל התעופה של סינגפור המדהים בפני עצמו – עם נחל קטן, דיוטי פרי גדול, מסעדות, הופעות – הנאה גם למי שנוסע באקונומי; יש אזור קבלה מיוחד של המחלקה הראשונה בו מחכים שלושה אנשים: שני סבלים ודיילת, שתפקידה לשאת את הדרכון והכרטיס כדי שלא יכביד. הסבלים בכוננות מיידית למקרה שלנוסע מטען העולה בהיקפו על מזוודת טרולי מתניידת. שימו לב: חובה לתת להם לשרת אתכם – אחרת לא אפשרתם להם לעשות את עבודתם.
הצ'ק אין מתבצע במשרד מרווח, בו נבדקים כל פרטי הטיסה, האוכל שהוזמן וכו'. נוסעי המחלקה הראשונה לא עוברים בדיקת ביטחון (טוב, מי חושד בהם?) וממשיכים היישר ללאונג' ענקי, ייעודי ומוקדש למחלקה הראשונה, שמשמאלו הלאונג' של הביזנס.

בלאונג' יש אזור מחשבים, מדפסות וטלפונים – משרד קטן, ואוכל מכל הסוגים: יפני, סיני, ואפילו כמה כריכים אנגליים, ובר מקצועי עם ברמן ואינסוף שתייה, חטיפים, עוגות, סלטים טריים, סושי בלי הפסקה – כשהכל מוחלף ומתעדכן כל הזמן.

נו, מתישהו צריך להגיע למטוס, ושם מתחילה החגיגה. הדייל של מחלקה ראשונה מחכה לנוסעיו, לוקח את מטען היד ומוביל את הנוסע/האורח לקדמת המטוס. שם ממוקמים שלושה דיילים ודיילת – כולם מחייכים ומוכנים לשרת את הנוסע.

במקצועי, אני מעריך מאוד יכולת קריאת מחשבות, ואת זו של הדיילת והדיילים: הם קוראים מייד מחשבות, ומגיעים עם כל דבר שבחברה אחרת צריך לבקש או לחכות שיגיע. אנשי הצוות הם כמו גמדים קטנים, כל הזמן בהשגחה ופיקוח לראות אם יש צורך במשהו – אפילו לכסות את הנוסעים בשמיכות בעת השינה; כאשר הכל נעשה באופן נחמד ולא מאולץ או מתחנף.

היום, בחברות התעופה הכל נמדד בשירות – וכאן סינגפור איירליינס מנצחים בגדול.
הכיסא הופך למיטה, שולחן עבודה נפתח עבור המחשב הנייד, על מסך 19 אינץ ניתן לצפות ב- 100 ערוצי טלוויזיה לבחירה, מקבלים אימונית לשינה – מתנה, בערכה לנוסע יש מי טואלט של "בולגרי" וכל הציוד הדרוש במארז מהודר, ניירת של מחלקה ראשונה, עטים וכו'.

כשמגיע זמן הארוחה – האוכל מדהים.
באותה עונה לא היה בקו ציריך–סינגפור ה- Book the Cook: האפשרות להיכנס לאתר האינטרנט (הכתובת: www.singaporeair.com ואז היכנסו ל- firstcalss ושם ל- Book the Cook)ולהרכיב את הארוחה, בעיקר את המנה העיקרית, אבל בכל אופן הארוחה הייתה מצוינת מתוך המבחר העשיר.

הארוחה נפתחה בקוויאר עם כוסית וודקה קפואה (אפשר לבחור פטה כבד אווז, ועוד) ושיפודים סינגפוריים שאסור לוותר עליהם. לאחר מכן הגיע מרק מוקרם – חם באמת וטעים, לובסטר טרמידור איכותי ביותר (עם אספרגוס בחמאה, עגבניה בשלה צלויה באיטיות ביין, ואורז עם זעפרן) הוגש כמנה עיקרית, ולצדו מבחר תוספות: ירקות מבושלים, תפוחי אדמה, סלטים – ומה לא, ולבסוף מבחר מנות אחרונות.

תפריט טיפוסי ב- Book the Cook של המחלקה הראשונה מקיף מטבח מערבי עם בחירה מתוך תשע מנות עיקיות, החל מסטייק ענק, דרך דג בס צ'יליאני, שדרת צלעות טלה, עד לקדירת פירות ים. מהמטבח הסינגפורי מוצעות גם כן תשע מנות עיקריות שעבור חלקן צריך לפנות למילון עזר לתרגום, גם מקומם של המטבח היפני והתאילנדי לא נגרע מה- Book the Cook.
בכלל, הרעיון הוא לא לדלג על כלום ולאכול הכל בארוחה זו שנמשכת כמו ארוחה במסעדת עלית, כולל היינות, הקפה והליקרים.

השירות המעולה הוסיף טעם טוב לאוכל המצוין, כאשר חלק מהמנות מותקנות במטבח המטוס ע"י אחד הדיילים שמתברר שהנו שף מדופלם. הכל מתוקתק, לא מחכים לכלום. עם סיום מנה, מגיע אחד מאנשי צוות הדיילים, מפנה, וניתן לעבור למנה הבאה בקצב של הנוסע.
מחיר הארוחה: בין 5,000 ל- 6,000 דולר (מחיר טיסה במחלקה ראשונה). ושוב, אפשר להתחיל ב- 3,000 דולר עבור כרטיס למחלקת עסקים ולשלם היתרה בנקודות.



טיפים של ליאור מנור לנוסעים לחו"ל

תקשורת
· מומלץ להתקשר למפעיל הסלולרי לפני היציאה לחו"ל ולברר אצלו לאיזו רשת כדאי להתחבר אחרי הנחיתה.
· השאלה צריכה להיות בעצם מחולקת לשתיים: איזה רשת זולה יותר לשיחות מקומיות, ואיזה רשת זולה יותר למשלוח SMS.
· כשנוחתים בארץ היעד, מומלץ לבחור את הרשת ידנית ולא אוטומטית, כדי לחסוך
בעלויות תקשורת. ההבדל יכול להגיע בממוצע ל- 40 אחוז.
· כרטיס חיוג הוא האופציה הזולה ביותר להתקשר לארץ, וכדאי לעשות זאת דרך טלפון ציבורי.
· מספרי החינם (1-800) שמשמשים לגישה לקו כרטיס חיוג אינם בחינם כשמדברים בסלולרי, אלא נחשבים כשיחה מקומית (פעם הם אפילו היו יקרים יותר). גם בבתי המלון מספרי החינם עולים כסף.
· הרבה חברות סלולריות מספקות פורטל לתיירים. תמצאו שם אתרי בילוי , מסעדות , מופעים ומפות, כתובות, טלפונים והמלצות.

מזון
· טאיוואן – בנין ה- 101. בקומה הרביעית יש מסעדת סושי אכול כפי יכולתך, עם מזנונים שמכילים הרבה יותר מסושי. מומלץ ביותר. רמת האוכל גורמה ומעלה.
· ניו יורק – W Hotel. מסעדה מדהימה, אוירה מיוחדת, מזרח ומערב.


טסים בזוג במחלקת התיירים?
הגעתם לשדה התעופה והפקידה החייכנית בדלפק הצ'ק אין אומרת לכם שאין מקום לשניים ביחד?
לא תמיד מצליחה מחלקת ההושבה לסדר את הסידור האופטימלי.
בקשו מהדיילת לשבת כך שביניכם יהיה נוסע שנוסע לבד.
כשתגיעו למטוס בקשו מאותו אדון/גברת להתחלף עם אחד מכם, ושיבחר בין החלון למעבר. אין אדם האוהב לשבת לבד באמצע.

הגעת לטיסה ויש מקום רק במושב האמצעי?
אתה חייב לשבת במעבר או ליד החלון? בקש לשבת בין שני אנשים עם אותו שם משפחה. הם כבר יציעו לך להתחלף…


טיפ שעובד לשני הכיוונים
להלן מפות הושבה אינטראקטיביות של אל-על.
אלו המפות הטבות ביותר שחברת תעופה הוציאה עד היום, אבל הן לא מפורסמות רשמית באתר לכל הציבור.
הצלחתי למצוא אותן בכל זאת.

אפשר לראות שבמחלקת תיירים יש מרווחים שונים בין המושבים.
ניתן להזמין מקום 90 יום לפני הטיסה ולהימנע מלשבת בכיסאות הצפופים.
למה לסבול כשאפשר לסבול פחות?


עדכון לכתבה בדיווח ישיר מליאור מנור (14.8.05)

לפני שלושה ימים החליפו באל-על את האתר שלהם.
יחד עם ההחלפה נעלמו מפות ההושבה.
כרגע זה הלינק הטוב ביותר:
http://www.seatexpert.com

דרך אגב: לאל-על יש היום אחד האתרים הגרועים ביותר ברשת: קשה לניווט, לא מעודכן. גרוע, גרוע, גרוע.













כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר