לאכול במעבדת הוואקום של זונדר ובירה הייניקן

זונדר ואנשיו מגישים פעמיים בשבוע ל-12 סועדים שהזמינו מקום מראש, ארוחה ייחודית בת 10 מנות המציגה את המיטב שהוא יודע לעשות עם אוכל, כולל שימוש בבישול בוואקום

השף אלכסנדר (זונדר) לחניש בן ה-25, מככב כבר כמה זמן בסצינה הקולינרית בישראל בכלל, ובזו הפועלת באינסטגרם בפרט. בגילו הצעיר הוא כבר עבד במסעדות כתית, מסה, עלמה, וב- The Fat Duck בלונדון, בעלת שלושה כוכבי מישלן. כיום הוא מחזיק ב"המעבדה", בית אוכל קטן בגני תקווה, שם הוא מפליא ביצירות הקולינריות שלו המשלבות טכניקות מעולם המדע.

עתה אפשר למצוא אותו בתל אביב, בשיתוף פעולה עם מותג הבירות הייניקן. כחלק מהשקת מהדורת בקבוקי, Heineken Cities, איחד המותג כוחות עם זונדר כמו גם עם מעדניית Goodies בתל אביב. תחת השם Heineken Sous Vide Lab או בעברית: מעבדת הוואקום של הייניקן), יימכרו כאן בשבועות הקרובים מוצרים מבוססי ירקות שבושלו בוואקום – שיטת Sous Vide.

במקביל עמל זונדר עם אנשיו, ופעמיים בשבוע, בימים רביעי וחמישי, הם מגישים בכל פעם ל-12 סועדים שהזמינו מקום מראש, ארוחה ייחודית בת 10 מנות המציגה את המיטב שהוא יודע לעשות עם אוכל, כולל שימוש באותה שיטת הכנה.

מה בתפריט? מתחילים עם בירה הייניקן מקוררת בחנקן נוזלי עם אדממה וקציפת לימון. ממשיכים לגספאצ'ו צנטריפוגלי – כלומר כזה שעבר תהליך שהוציא ממנו את הצבעים שלו והפך אותו לשקוף וצלול, ועדיין שומר על טעם של גספאצ'ו משובח.
המרק מגיע בכוס קטנה, ועליה שני גריסיני עם קרם חצילים שרוף ועוד עלים ופרחים קטנטנים שמוסיפים למרבה ההפתעה טעם ולא רק צבע.

מנות הפתיחה כוללות את הטרטר הקאריבי – טרטר דג ים עם אננס מבושל, צ'ילי חריף, אגוזים וקציפת פינה קולדה. הצלחות כאן חשוב לא פחות מהטעם – המנה מעוצבת כאילו זהו חוף ים. הדג טרי כאילו יצא מהים ממש עכשיו, והטעמים משתלבים מצוין יחד.

יש גם שטיחי סלק עם קציפת מנדרינות וטוויל תבלינים – מנה המציגה גם היא את היצירתיות של זונדר; ומנות יותר רגועות כמו פולנטה תירס עם פטריות וקוקוס קלוי.

אחרי מרענן של נענע ומיץ לימון שקפאו בחנקן נוזלי והפכו פריכים, מגיעים לאחד השיאים הוויזואליים: פואה גרה שנעשה בתבניות המשוות לו צורה של לגו, יחד עם "לגו" של יין לבן ופורט, מוגש עם צנימים עגולים.

מנת נתח קצבים שהוגשה לנו הייתה טובה אך לא מסעירה, למעט חלוקי הנחל שהתגלו כתפוחי אדמה מצופים בחמר אכיל ,שמשווה להם מראה של אותם חלוקי נחל. המראה מיוחד, אך הטעם לא הלהיב.
גם מנת פקינג סלמון הייתה באותו ערב מתוקה מדי, עם קרם גזר-ג'ינג'ר וחצילים תאילנדיים בקרמל סויה.

הקינוח סיים את הארוחה כפי שצריך: פירות חתוכים שונים, שיצרו משחק של מרקמים וצבעים והפכו את המלבי שהוגש לייחודי.

במחיר של 450 שקלים לסועד, כולל יינות, בירה, אלכוהול ושתייה קלה ללא הגבלה, זו מתגלה כאחת החוויות המיוחדות שהעיר מציעה כיום לחובבי הקולינריה.

Heineken Sous Vide Lab
Goodies
רח' טשרניחובסקי 5 תל אביב

א'-ה' 10:00-19:00, ו' 10:00-14:00.
ארוחות גורמה בהזמנה מראש בימי רביעי וחמישי ב-19:30
הזמנת מקומות באימייל מייל:
[email protected]

 

 

צילום אלנבי, זונדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר