לאכול גלידה ולרדת במשקל

למרות התפיסה הרווחת לרוב יש בגלידות כמות יחסית מצומצמת של שומנים וסוכרים. כמובן חשוב לבדוק את הפירוט המלא לכל גלידה
חשוב לא להימנע מההנאות הקטנות של החיים גם כאשר עושים דיאטה. המטרה לייצר מסגרת חיים ותזונה מאוזנת שתאפשר לכם לשמור על המשקל לאורך זמן עם גלידה מדי פעם

ביצוע דיאטה הוא אחד מהאתגרים הגדולים ביותר עבור אדם הסובל מעודף משקל. ההתמכרות לאכילה שונה מהתמכרויות אחרות, כמו לסמים או לאלכוהול, משום שהסובל ממנה מחויב להמשיך לאכול לאורך כל היום. האתגר בביצוע דיאטה הוא יותר מאתגר מנטלי, של שליטה על דחפים, הוא אתגר פיזיולוגי. המוח שלנו מקבל סיגנלים כימיים באמצעות הורמונים המופרשים מהקיבה ומתאי השומן של הגוף, ומפיק תמונת מצב של המשקל האידיאלי שלנו. כאשר מתחילים לרדת במשקל, זרימת ההורמונים אל המוח משתנה, והוא מתחיל להפעיל תהליכים להאטת חילוף החומרים בגוף ושימור המשקל. למרות כל האתגרים במהלך הדיאטה, חשוב מאוד לא להימנע לחלוטין מההנאות הקטנות שלה. נסו להקפיד על תפריט מאוזן, אך אל תוציאו ממנו לחלוטין מאכלים שעושים לכם טוב. גלידה היא דוגמא לפינוק שאפשר ליהנות ממנו במידה גם בדיאטה.

מדוע גלידה היא נשנוש בריא יותר ממה שחושבים?

גלידה היא בריאה ביחס לנשנושים אחרים. היא בריאה בין השאר בגלל מספר סיבות, הכוללות בחלק מהגלידות שימוש בחומרים טבעיים, ואת הערכים התזונתיים שלה. הערכים התזונתיים של גלידה מאפשרים צריכה מידתית שלה כחלק מדיאטה ממספר סיבות:

חלבון: בשונה מנשנושים אחרים, המכילים בעיקר פחמימות, הגלידה מכילה כמות נאה של חלבונים. החלבונים הם טובים לאנשים הרוצים לרדת במשקל, מאחר ומצד אחד הם מאפשרים בניית מסת שריר אחרי אימון, ומצד שני מאפשרים הפקת קלוריות בכמות קטנה לעומת פחמימות או שומנים.

ערך גליקמי: ערך גליקמי הוא למעשה מדד המשקף את המהירות בה הסוכר עולה בדם לאחר צריכת מאכלים מסוימים. עבור אנשים העושים דיאטה, עלייה מהירה של הסוכר היא לא חיובית, מאחר והוא נופל מהר לאחר מכן, ומשאיר אותנו במצב של חולשה ורעב. לגלידה המכילה מגוון חלבונים לצד הפחמימות, ערך גליקמי נמוך וטוב.

 שומנים וסוכרים: למרות התפיסה הרווחת בציבור, לרוב יש בגלידות כמות יחסית מצומצמת של שומנים וסוכרים. כמובן, יש הבדל גדול בין הגלידות התעשייתיות השונות, וחשוב לבדוק את הפירוט המלא לכל גלידה.

אל תוותרו על הבריאות שלכם בתהליך הירידה במשקל

כאשר מתחילים תהליך של ירידה במשקל, לעיתים יש נטייה להתרכז רק במטרה הסופית ולשכוח את הדרך. הצורה בה לרוב מודדים את ההצלחה של דיאטה, היא רק ירידה במשקל, והגעה למשקל היעד. חשוב לזכור, משקל היעד שלכם אינו המטרה הסופית של הדיאטה, המטרה היא לשמור עליכם בריאים יותר. משקל כולל מים, מסת שריר וגם מסת שומן. חשוב שתהליך הירידה שלכם במשקל יהיה כזה שיתרום לבריאות שלכם, ולא יפגע בה. נסו להימנע מצום ממושך שיכניס את הגוף שלכם למגננה קלורית ויגרום לעלייה מהירה במשקל לאחר סיום הדיאטה, ושאפו לייצר מסגרת חיים ותזונה מאוזנת, שתאפשר לכם לשמור על המשקל לאורך זמן, עם גלידה מדי פעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר