לא רק יין: נספרסו מציגה קפה שעבר תהליך יישון – SELECTION VINTAGE 2014

לטובת יישון פולי הקפה נבחרו במיוחד פולי ערביקה מהאזורים ההרריים של קולומוביה, אשר נקטפו בשנת 2014 ועברו תהליך יישון קפדני
בנספרסו אומרים כי תהליך יישון נכון של פולי קפה מוביל לתוצאות סנסוריות (חושיות) ייחודיות המעשירות את הקפה, ומוסיפות לו רכות ומרקם קטיפתי

נספרסו מציעה לראשונה לאוהבי הקפה תערובת מפולי קפה שעברו תהליך יישון של שלוש שנים (בציר 2014). בעוד יישון של גבינות איכותיות, בשר ומשקאות אלכוהוליים כגון ויסקי ויין, הינו מוכר, הרי יישון קפה נחשב לייחודי ונדיר. בנספרסו אומרים כי תהליך יישון נכון של פולי קפה מוביל לתוצאות סנסוריות (חושיות) ייחודיות המעשירות את הקפה, ומוסיפות לו רכות ומרקם קטיפתי.

לפי אנשי החברה, לטובת יישון פולי הקפה נבחרו במיוחד פולי ערביקה מהאזורים ההרריים של קולומוביה, אשר נקטפו בשנת 2014 ועברו תהליך יישון קפדני שהקנה לתערובת הסופית טעם עשיר וייחודי, יחד עם ארומות עציות, מרקם קטיפתי וגוף מלא. הם ממליצים על הכנת התערובת כאספרסו המתקבל עם קרמה בעלת בועות יציבות במרקם איכותי.

מומחי הקפה של נספרסו, שאפו לייצר תערובת המביאה לידי ביטוי את יתרונות תהליך היישון תוך בקרה על התהליך
מומחי הקפה של נספרסו, שאפו לייצר תערובת המביאה לידי ביטוי את יתרונות תהליך היישון תוך בקרה על התהליך

קצת היסטוריה: יישון קפה החל כבר במאה ה- 18 באינדונזיה, שם פולי ערביקה הועמסו על ספינות עץ שהפליגו לאירופה, למסע ממושך של מספר חודשים בבטן האנייה. פולי הקפה התנפחו במהלך המסע כתוצאה מלחות גבוהה ורוחות הים המלוחות. פולים שלא הועמסו לאנייה המתינו באחסון, שם נחשפו לתנודות גבוהות בטמפרטורה ואור. כתוצאה מכך המבנה הפיזי של פולי הקפה השתנה, מה שהשפיע על התגובה של פולי הקפה לקלייה, ועל הפוטנציאל הארומטי של הקפה.

המחיר לשרוול המכיל 10 קפסולות: 26.5 ₪. זו מהדורה מוגבלת הזמינה עד גמר המלאי
המחיר לשרוול המכיל 10 קפסולות: 26.5 ₪. זו מהדורה מוגבלת הזמינה עד גמר המלאי

מומחי הקפה של נספרסו, שאפו לייצר תערובת המביאה לידי ביטוי את יתרונות תהליך היישון תוך בקרה על התהליך, כך שהתוצאה שתתקבל תהיה הטובה ביותר. לצורך כך הם פיתחו המומחים שיטה המווסתת את כל הפרמטרים הקשורים ביישון הקפה: זמן, כמות החמצן, אחוז הלחות באוויר, כמות החשיפה לאור, ולחץ האוויר. מכלול התנאים מתקיים במרכז אחסון שנבחר על ידי מומחי נספרסו, הממוקם בקולומביה סמוך למקור הפולים, בגובה 3,700 מטרים מעל פני הים. שם התאפשר תהליך יישון באוויר קר ובלחץ אטמוספרי נמוך: פחות חמצן ופחות לחות באוויר – ולפיכך גם פחות חימצון בלתי רצוי של הפולים, ופחות ספיחת לחות מהאוויר. בתוך המחסן האפל, בו אין חלונות וללא אור ישיר וקרינה אולטרא-סגולה העלולים לפגוע בתהליך היישון, התבצע גם תהליך של אוורור שקי הקפה והפיכתם.

עוד בחרו מומחי נספרסו את דרגת הקלייה המתאימה (קלייה חצויה, דרגת חוזק 7) ואופן הטחינה. כך הפכו פולי הקפה הירוק מזן ערביקה מהרי קולומביה, לתערובת של SELECTION VINTAGE 2014. המחיר לשרוול המכיל 10 קפסולות: 26.5 ₪. זו מהדורה מוגבלת הזמינה עד גמר המלאי. ניתן להשיג דרך אפליקציית נספרסו, באתר האינטרנט, בטלפון 2500* או בבוטיקים של Nespresso ברחבי הארץ.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר