לבלות בט"ו בשבט בגולן

מצפונה לדרומה של הארץ משתנה מועד פריחת השקדייה בהתאם לכמות הקור שספג העץ. בגולן הפריחה מתרכזת בעיקר בדרום הרמה. לפניכם הצעות לבילוי ט"ו בשבט בגולן וצפייה בפריחת השקדייה

חודש שבט הגיע, והפריחה העדינה של השקד בצבעי לבן וורוד מכסה את ענפי העץ הערומים ומקשטת את הטבע בחגיגיות צבעונית. מצפונה לדרומה של הארץ משתנה מועד הפריחה בהתאם לכמות הקור שספג העץ. בגולן הפריחה מתרכזת בעיקר בדרום הרמה. לפניכם הצעות לבילוי ט"ו בשבט בגולן וצפייה בפריחת השקדייה.

יריד נטיעות לט"ו בשבט בחניון דליות
18.1.11, יום שלישי, בין השעות 11:00-14:00
הפנינג נטיעות בחניון דליות, בשילוב סיורים מודרכים באזור, יריד דוכני מכירה ומופע מרכזי הכולל הופעת להקת פרחי הגולן והצמד גיא וגל בשירי ארץ ישראל. הפעילות ללא תשלום.

סיורים עצמיים לחזות בפריחת השקדייה:
טיול לאורך המצוק הצופה לכנרת
מסלול מעגלי היוצא מג'ינגס חאן בגולן, במושב גבעת יואב, לאורך המצוק הצופה לכנרת. ניתן לראות את נביטת העשב הירוק המתחיל לצבוע את מורדות הגולן ולטשטש את השחור שנשאר משריפות הקיץ, נוף מדהים, וכמובן שקדיות שבפריחתן תחל בעונה זו.
להסברים והמלצות: ג'ינגס חאן בגולן 052-3715687

דרום הגולן ומצפה השלום
מסלול קל המתחיל באחת מתצפיות הנוף היפות שיש "מצפה השלום" דרומית לקיבוץ כפר חרוב. עמק הירדן והכנרת נחים ממול, כמו גם מרחבי הגולן עד החרמון.
ביום גשום פותחים מטרייה ומטיילים לאורך הטיילת הסלולה הצמודה למצפה, החל מט"ו בשבט מצפים כאן לפריחת השקדייה. המסלול קל ונוח, כ-1.5 ק"מ, מתאים לעגלות ואופניים.
ואם לא ממש בא לכם ללכת: נסיעה בכבישי דרום הגולן, סביב המטעים והתלים תתקשט גם היא בפריחת השקדייה.
שימו לב: הנסיעה מותרת רק בכבישים מסודרים, לא לחצות גדרות ולא להשאיר שערי בקר פתוחים.

פעילות לכל המשפחה:
לחגוג את חג האילנות בין העצים, הצמחים והפרחים בטבע
טיול ג'יפים חורפי, לשמוע סיפורים ועובדות מרתקות על עצים, שיחים ופרחים. לטעום ממה שיש לטבע להציע, לטייל וליהנות מהנוף ומנסיעת שטח. לחימום הגוף והנפש עצירה ללגימת כוס תה חם עם צמחים וקליפות הדרים וגם פירות יבשים.
מתאים לכל המשפחה. הפעילות בתשלום.
לפרטים והזמנת מקום: פלגי בזלת, אבנר או קרן
04-6734855, 054-2325206

זמירת גפנים
זמירה נכונה, במועד הנכון מבטיחה התפתחות נאותה של הגפן ויבול טוב בשנה הבאה.
הצטרפו לצוות הזומרים של טרה נובה, האזינו להסברים, צפו בהדגמה, קחו מזמרה ובואו להשפיע על איכות הענבים של בציר 2011 – חוויה מיוחדת לגילאי6 ומעלה.
טעימות יין למבוגרים בתשלום. פעילות הזמירה ללא תשלום.
לפרטים והזמנת פעילות: יקב טרה נובה, מושב כנף 052-3743643,
 052-6700827


תערוכת "העץ שלי 4" במפל עיט. הנושא: "קולות העצים"
התערוכה כוללת יצירות של אמני הגולן, כולן עוסקות בעץ. היצירות יוצרו מחומרים עמידים והשנה חידוש – כל יצירה תשמיע קול. התערוכה היפה מקשטת את מפל עיט, ומהנה את הנוסעים על ציר המפלים.
הפתיחה בט"ו בשבט, והתערוכה תוצג עד פסח תשע"א.

תיירות גולן. www.tour.golan.org.il, 04-6962885

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר