לבן חדש מיקב טוליפ: White Tulip 2008

יקב טוליפ מוציא לשוק לקראת הקיץ ובצמוד לערב שבועות, את ה- White Tulip 2008: בלנד של שני זנים לבנים השונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי, מתובל ומתקתק; וסוביניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ

יקב טוליפ מוציא לשוק לקראת הקיץ ובצמוד לערב שבועות, את ה- White Tulip 2008: בלנד של שני זנים לבנים השונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי, מתובל ומתקתק; וסוביניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ.

ענבי הגוורצטרמינר הגיעו מכרם גלעד שבכפר יובל ליד מטולה (גובה 350 מ'), וענבי הסוביניון בלאן נבצרו בפלאטו של כרם בן זמרה (גובה 750 מ'). הענבים בשני הכרמים נבצרו באופן ידני והענבים הובלו בקירור ליקב. עם הגעת הענבים ליקב הם רוסקו, קוררו בעזרת מחליף חום והועברו מיידית לפרס הפנאומטי. כל זן נסחט למיכל משלו, ורק הנוזל החופשי (Free Run) הועבר למיכלים.

התירוש הותסס בעזרת שמרים מתורבתים המתאימים במיוחד לזנים ארומטיים. התסיסה נעשתה בטמפרטורה נמוכה ונמשכה כ-40 יום. בתום התסיסה עברו היינות שפייה ועברו לתקופת הצללה.
בתום תקופת ההצללה נקבע הבלנד הסופי – 60% גוורצטרמינר ו-40% סוביניון בלאן. היין עבר תהליכי הצללה וייצוב עדינים על מנת לא לפגוע בארומות הייחודיות שלו.

White Tulip 2008 הינו יין לבן יבש בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות כגון גויאבה, אשכולית, וליצ'י, לצד עשבוניות רעננה וחומציות טובה ונעימה. סגנונו של היין מפתיע כל פעם מחדש, והיין מלווה מגוון מאכלים רחב – החל מסביצ'ה דג רענן, מנות אסיאתיות חריפות, עד בשרים מתובלים על האש.

וכה אומר יינן טוליפ, תמיר ארצי: "יצירת הבלנד הראשון של "וייט טוליפ" (2007) נבעה מהצורך לקבל יין ייחודי ובלתי שגרתי במפת היינות הלבנים המתפתחת של ישראל, זאת מבלי להתפשר על האיכות המרבית שיקב טוליפ חרט על דיגלו. ייצור 10,000 בקבוקים מבלנד שלא נראה או נשמע כמותו בעולם (!) היא לא דבר של מה בכך, והייתה כרוכה בתעוזה לא קטנה ודמיון רב.
בדיעבד התברר ה"ניסוי" כהצלחה מסחררת – הקהל והביקורות התפעלו מהיין אשר זכה להימזג במיטב המסעדות, ואף אזל תוך 4 חודשים ממדפי החנויות.
לאור כל זאת החלטנו ב- 2008 להגדיל משמעותית את היקף הייצור (17,000 בקבוקים) וכמובן להתמקצע בתהליך ייצור היין. התהליך והכרמים לא השתנו, רק תשומת לב רבה יותר והבנה עמוקה יותר של התהליכים. השנה החלטתי להגדיל את חלקו של הסוביניון בלאן בבלנד, כדי לקבל יין קצת יותר רענן וקצת פחות "חנפן".

מחיר היין לצרכן: 64 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר