לבנים 2008 חדשים מיקבי כרמל בסדרה האזורית: ויונייה גליל עליון ושרדונה גליל עליון

שרדונה גליל עליון, הסדרה האזורית, 2008: יין לבן יבש בניצוחו של ליאור לקסר – יינן ראשי, אשר הופק מענבי שרדונה מהאזור הגבוה של מירון בגליל העליון (כרם קאיומי וכרם מירון)

יקבי כרמל חונכים שני יינות לבנים איכותיים מהסדרה האזורית.

שרדונה גליל עליון, הסדרה האזורית, 2008
יין לבן יבש בניצוחו של ליאור לקסר – יינן ראשי, אשר הופק מענבי שרדונה מהאזור הגבוה של מירון בגליל העליון (כרם קאיומי וכרם מירון). לאחר סחיטה עדינה של הענבים תסס חלק מהתירוש (70%) במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, ואילו חלקו האחר (30%) בחביות עץ אלון צרפתיות בהן המשיך והתיישן במשך שישה חודשים על משקעיו (Sur Lies). שילוב זה מאפשר ליין לשמור על האופי הרענן של הענבים לצד מורכבות וניחוחות עדינים של עץ אלון ברקע.
היין בעל גוף מלא וארומה של תפוח עת ירוק, פירות טרופיים ושקדים קלויים. שרדונה גליל עליון מתאים לבשר עגל, עוף בתנור, דגים עם רטבים מבוססי חמאה או שמנת.
מחיר מומלץ : 55 ₪

ויונייה גליל עליון, הסדרה האזורית, 2008
יין לבן יבש, גם הוא מבית היותר של ליאור לקסר, אשר הופק מענבי ויונייה מהאזור הגבוה של מירון בגליל העליון (כרם הזית הבודד). על מנת להעניק ליין מורכבות נוספת נבצר הכרם בשני מועדים שונים. לאחר סחיטה עדינה של הענבים תסס חלק מהתירוש (70%) במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, ואילו חלקו האחר (30%) בחביות עץ אלון צרפתיות בהן המשיך והתיישן על משקעיו (Sur Lies) במשך ארבעה חודשים.
היין בעל גוון זהוב בוהק, ומתאפיין בארומות של אפרסק לבן ומשמש בשל האופייניות לזן הענבים, עם רמזים לווניל ברקע.
הוא בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת, ויתאים לדגים ברוטב עשיר, פסטה עם עשבי תיבול או שמנת, עוף בגריל.
מחיר מומלץ : 55 ₪

הסדרה האזורית הינה סדרה של יינות המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני הענבים הקלאסיים לצד זנים ייחודיים אשר נבצרים בכרמים מצטיינים הנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזיכרון יעקב ובהרי יהודה. כל אחד מהכרמים זוכה לטיפול פרטני לאורך כל עונת הגידול. יינות הסדרה האזורית מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של זני הענבים ושל אזורי הגידול.
להשיג בחנויות היין, המסעדות ובבתי המלון המובחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר