לברק עם שמן מרוות בר

חומרים ל- 4 סועדים:· 4 דגי לברק טריים (זמינים רוב השנה בחנויות הדגים)· 2 כוסות שמן זית בתולי עדין ובהיר · 4 בצלים ירוקים ארוכים, חלוטים במי מלח · 2 סלקים יפים, מבושלים וקלופים· מיץ מלימון בשל· מיץ וזרעים משתי עגבניות אדומות בשלות· צרור יפה של מרווה· 2 כפות פטרוזיליה קצוצה · 4 עלי דפנה· 3 שיני שום כתושות· מלח ים גבישי · פלפל שחור טרי טחון· כפית וחצי קצחאופן ההכנה:· מתחילים בהכנת שמן המרווה: קוצצים את המרווה, כולל הגבעולים. שמים את העלים הקצוצים בסיר עם שמן הזית והקצח, ומחממים על אש קטנה. אין להביא את השמן לרתיחה אלא לשמור אותו בבעבוע איטי מאד במשך כ- 30 דקות. מסננים את השמן ושומרים בצד. · משרים את הדגים במעט שמן זית עם עלי דפנה. חורצים בבשרם חריץ, מפזרים מלח גס וצולים. מומלץ מאוד לצלות על גריל פחמים, אבל אפשר בהחלט להסתפק בתנור אפייה ביתי. · בזמן שהדגים נצלים שמים במחבת 2-3 כפות שמן מרווה, ומטגנים את הסלק הקצוץ והבצל הירוק החלוט. · במחבת נפרדת מכינים את הרוטב: מחממים 2-3 כפות של שמן מרווה ומוסיפים את השום הכתוש, מיץ העגבניות, הלימון, מלח ופלפל ולבסוף פטרוזיליה. · מניחים את הדגים על צלחת הגשה גדולה, עורמים מעליהם את הירקות, ויוצקים את הרוטב מלמעלה.

חומרים ל- 4 סועדים:
· 4 דגי לברק טריים (זמינים רוב השנה בחנויות הדגים)
· 2 כוסות שמן זית בתולי עדין ובהיר
· 4 בצלים ירוקים ארוכים, חלוטים במי מלח
· 2 סלקים יפים, מבושלים וקלופים
· מיץ מלימון בשל
· מיץ וזרעים משתי עגבניות אדומות בשלות
· צרור יפה של מרווה
· 2 כפות פטרוזיליה קצוצה
· 4 עלי דפנה
· 3 שיני שום כתושות
· מלח ים גבישי
· פלפל שחור טרי טחון
· כפית וחצי קצח

אופן ההכנה:
· מתחילים בהכנת שמן המרווה: קוצצים את המרווה, כולל הגבעולים. שמים את העלים הקצוצים בסיר עם שמן הזית והקצח, ומחממים על אש קטנה. אין להביא את השמן לרתיחה אלא לשמור אותו בבעבוע איטי מאד במשך כ- 30 דקות. מסננים את השמן ושומרים בצד.
· משרים את הדגים במעט שמן זית עם עלי דפנה. חורצים בבשרם חריץ, מפזרים מלח גס וצולים. מומלץ מאוד לצלות על גריל פחמים, אבל אפשר בהחלט להסתפק בתנור אפייה ביתי.
· בזמן שהדגים נצלים שמים במחבת 2-3 כפות שמן מרווה, ומטגנים את הסלק הקצוץ והבצל הירוק החלוט.
· במחבת נפרדת מכינים את הרוטב: מחממים 2-3 כפות של שמן מרווה ומוסיפים את השום הכתוש, מיץ העגבניות, הלימון, מלח ופלפל ולבסוף פטרוזיליה.
· מניחים את הדגים על צלחת הגשה גדולה, עורמים מעליהם את הירקות, ויוצקים את הרוטב מלמעלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר