לגדול בשנה בגאיה – ביסטרו כפרי בבנימינה

שולה ויולה הלכו למסעדת גאיה משני טעמים: לחגוג יומולדת משותף, ולעשות תיקון לחוויית גאיה נושנה מלפני שנים. בסופו של דבר היו יותר משני טעמים טובים בארוחה והתיקון – תוקן

יולה ואני הלכנו למסעדת גאיה משני טעמים: לחגוג יומולדת משותף (מזל תאומים) ולעשות תיקון לחוויית גאיה נושנה מלפני שנים. בסופו של דבר היו יותר משני טעמים טובים בארוחה והתיקון – תוקן.

כיאה לביסטרו כפרי, שמקום מושבו בלב בקעת הנדיב (הפרובאנס הישראלי), עתיר כרמי ענבים, כרמי זיתים, מטעי פרי ופרדסים, חלל המסעדה אכן משדר נינוחות לא מכופתרת ופשטות שהושקעו בה כוונות טובות במידה, וזה כבר סוג של הבטחה.

התחלנו בשלוש מנות ראשונות: "מנת הדגל" בהמלצת המלצרית – כיסני סלק במילוי גבינת סנט מור, ומייד גם לביבות כרשה ופרמזן, וגם קרפצ'יו סינטה צרובה בפורצ'יני ושמן אגוזים.

כיסני הסלק, כשמם, אלה הם כיסים שעושים בפרוסות דקות של סלק מבושל, ממולאים בגבינת עזים סנט מור ומטוגנים בחמאה. אהבנו את הדגל.
לביבות הכרשה היו ממש בסדר, אך לא מפתיעות כמו מנת הקרפצ'יו סינטה, שנבחרה למען האמת בזכות חיבתנו העזה הן לקרפצ'יו הן לסינטה. אומנם הוזהרנו מראש שלא מדובר כמקובל בפיסות בשר דקיקות שנדבקות לצלחת, ובכל זאת השתוממנו לגלות נתחים עבים למדי, שהונחו בשורה ישרה במרכז הצלחת. אשר לטעם, הבה נודה מייד – העובי כן קובע, וכאן הוא זה אשר שידרג את חוויית הקרפצ'יו לדרגה של ביס מסטייק פילה (וזה בכלל סינטה) – נא, מעודן וטעים מאוד. על תרומתו של שמן האגוזים לבשר אפשר להתווכח.

בעוד אנו מתחבטות בבחירה הגורלית של המנות הבאות, הסתבר לנו ששתינו חובבות מנות ראשונות על פני שאר המנות, והצטערנו שלא לקחנו לפחות עוד מנת פתיחה.
בכל זאת התאפקנו ובחרנו מרשימת העיקריות בנציג מן הים ובנציג מן האחו. הראשון – בורי בזעתר עם עגבניות קונפי ויוגורט כבשים (אשר הוזלף על הצלחת כמו רישום סוער של פוליגרף). הדג היה עסיסי, מצוין. הקונפי עגבניות הגיע קר לצערנו. הקבב נוסח גאיה היה יבש משהו, אך הבשר היה משובח, ובסך הכל היה טעים.

לשולחן הגיעו גם סלט ירוק וסלט עגבניות, לחם הבית עם שמן זית ובלסמי לטבילה, וכן כוס מרלו עין תאנה (רמת הגולן) וכוס שרדונה ברבדו – Bravdo (כרמי יוסף) רך ופירותי.

הייתה לנו שעה נעימה של אוכל מענג, יין טוב, שירות חביב, מנות בגודל נכון, מכובד ומדויק, וכל אלה עזרו לקבל בהכנעה ש… הופ לה טרלללה גדלנו בשנה.

במקום יש אטליז בשר וחנות יין – מרשימים. חנייה צמודה, נגישות לנכים, שירותים נקיים, יש פינת עישון ושולחנות לישיבה בחוץ.

גאיה בית של אוכל
אזור תעשייה רכבת, בנימינה
טל. 9441504–057
שעות פתיחה המסעדה: א'-ו' 12:00-24:00
שעות פתיחה אטליז וחנות יין: א'-ו' 10:00-22:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר