ל"ג בעומר מגיע: מדורות, תפוחי אדמה ועוד

ל"ג בעומר הוא כידוע, החג הגדול של המדורות ושל תפוחי האדמה, שבו כל מדליקי המדורות מקטן ועד גדול מוצאים עונג מיוחד בהטלת כמה תפוחי אדמה למרכז הלהבה ואכילתם, עם או בלי תוספות

הישראלים יחגגו את ל"ג בעומר עם כמיליון ק"ג תפ"א
על פי אומדן מועצת הצמחים, תהיה השנה צריכת כמות שיא של כ-1,000 טון תפוחי אדמה, קרי מיליון ק"ג.
להכנה מוצלחת של תפוחי האדמה במדורה מומלץ לבחור תפ"א בגודל בינוני ולעטוף כל אחד מהם בנייר כסף. הזנים המועדפים הם בעלי קליפה בהירה, לבנה-צהבהבה, כגון "מרבל" "מונדיאל" ו"וויולדי". בכל מקרה, ולא רק בל"ג בעומר.
יועצי התזונה של מועצת הצמחים מציינים כי תפוחי האדמה על קליפתם עשירים בפחמימות מורכבות, מכילים חלבונים ודלים בשומן. יש בהם נוגדי חמצון חשובים והם עשירים מאוד באשלגן –מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם. כמו כן הם מכילים ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום ברזל וסיבים תזונתיים.

עוד על היתרונות התזונתיים של תפוח האדמה
מאת מדלן גולדשטיין, תזונאית של רשת בתי הטבע "עידן הטבע"
תפוח האדמה הוא הירק הפופולרי והאהוב ביותר בתפריט שלנו, בכל הווריאציות – אפוי, מבושל ומטוגן..
לפניכם היתרונות הגלומים בתפוח האדמה. מצטיין בתכולה עשירה של פחמימות מורכבות ובסיבים תזונתיים, בויטמין C (30 מ"ג ל- 100 גרם), ויטמינים מקבוצה B, חומצה פולית, אשלגן ומינרלים, בהם ברזל (1.4 מ"ג ל- 100 גרם), סידן, מגנזיום ואבץ.
כדי שתפוחי האדמה לא יפחיתו בשעת הבישול מערכם התזונתי רצוי לבשלם בקליפתם לאחר שנשטפו היטב. ניתן לבשל אותם גם קלופים במעט מים ובסיר מכוסה היטב. במי הבישול ניתן להשתמש למרקים ורטבים.
בגלל ערכו הקלורי הגבוה יחסית של התפוח אדמה לעומת ירקות אחרים (100 גרם תפוח אדמה מבושל מכיל 86 קלוריות), מומלץ לא להרבות בצריכתו בתפריט לדיאטה. על אחת כמה וכמה מטוגן כצ'יפס (100 גרם צ'יפס מגיע ל- 544 קלוריות!).
ככל שתפוחי האדמה גדולים יותר ניתן לשמור אותם זמן ארוך יותר. מומלץ לשמרם בחושך בשקיות נייר חום.
גם ברפואה העממית, לא פסחו עליו, ובאמצעות תפוח אדמה, ניתן לטפל בכוויות חום או קור, ולהקל על כאבים, וכן לטפל באקזמה באמצעות שפשוף פרוסות תפוח אדמה על העור.

אריזות תפוחי אדמה לפי מידות: סמול, מדיום, לארג'
מפעלי "אבשלום" מציעים אריזות תפוחי אדמה לפי מידות, הארוזים בשקיות תוך מיון לפי הגודל:  סמול, מדיום, לארג', מה שמאפשר להתאים את תפוחי האדמה לפי הצרכים ולפי מה שמתכננים להכין.
תפוחי אדמה קטנים (SMALL) – תפוחי אדמה בקוטר של עד 45 מ"מ. אין צורך לקלף אותם, ומתאימים במיוחד לשימושים כאלה שאין צורך או רצון בקילוף: בישול במיקרו, אפייה בתנור או בטוסטר אובן.
תפוחי אדמה בינוניים (MEDIUM) – קוטר של 45-60 מ"מ ומתאימים במיוחד לפירה ולאפייה.
תפוחי אדמה גדולים (LARGE) – קוטר של 60-80 מ"מ. קליפתם מתקלפת בקלות ומתאימים במיוחד לטיגון, אפייה ולכל השימושים המצריכים קילוף.
תפוחי האדמה הינם מזנים: לבנים – אלמרה, בליני, ולור, והאדומים – רודיאו, רוזנה, רומן ולאורה.
תפוחי אדמה קטנים- משווקים באריזת 1.5 ק"ג. מחיר מומלץ לצרכן: 4-5 ש"ח.
תפוחי אדמה בינויים וגדולים – משווקים באריזת 2.5 ק"ג. מחיר מומלץ לצרכן: 4-5 ש"ח.
תפוחי האדמה במידות משווקים בכל הרשתות.

יקבי בנימינה מציגים יינות מומלצים לל"ג בעומר
ששון בן אהרון, היינן הראשי של יקב בנימינה, אומר כי היקב מציע מגוון יינות מגוון לאירועים והזדמנויות שונות. לכבוד ל"ג בעומר ממליץ ששון בן אהרון על היינות הבאים:
יוגב קברנה סובניון שיראז 2007
יין אדום יבש – 50% ענבי קברנה סוביניון ו- 50% ענבי שיראז. היין בעל ארומת פרי אופיינית, אשר רומזת לפירות יער ומופיעה על רקע אלגנטי של עץ אלון ומעט וניל. היין בעל גוף בינוני, הוא מוכן לשתיה כיום וישמר היטב במהלך שלוש השנים הבאות. מומלץ להגיש לצד מנת פרגיות.
בנימינה רזרב קברנה סוביניון 2006
בציר 2006 הפיק יינות בעלי בשלות מלאה וגבוהה, מה שייצר יין בעל גוון ארגמני עמוק, ארומות בולטות של שזיף בשל, קאסיס וקפה קלוי. מבנה היין מלא, מאוזן ונדיב המוכן לשתיה ואף ימשיך ויתפתח בשנים הקרובות. 
100% קברנה סוביניון ממרום הגליל ורמת הגולן. מתאים לצד מנות בשר צלוי קלאסיות כמו אנטריקוט בגריל וגבינות קשות.
מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.
מוסקט טבע 
יין לבן חצי יבש. 100% ענבי מוסקט אלכסנדרוני ממרגלות הכרמל.
היין בעל ארומה עשירה ובעל מתיקות נעימה ומאוזנת. הצעת הגשה: טמפרטורת הגשה מומלצת 100c. מומלץ להגשה עם מרשמלו מתוק.

ל"ג בעומר עושים קומזיץ במטבח עם סיר חרס בריאותי לאפיית תפוחי אדמה 
לקראת ל"ג בעומר מציעה רשת THE COOK STORE סיר חרס מעוצב
לבישול בריא וטבעי, בטענה שמדובר בטעמים של מדורה אמיתית, ללא כל מאמץ.
הסיר מתוצרת "רוזנטל" עשוי בעבודת יד ומעוצב בסגנון כפרי הכולל צבעי אדמה וצורה אובאלית.
סיר החרס הינו מוצר "ירוק" העשוי מחומרים טבעיים בלבד, מאפשר להגיש תפוחי אדמה אפויים עם טעם עשיר ומיושן – ממש כמו במדורה, הודות לחומר החרס העשוי מאדמה שרופה באש.
איך עושים זאת?
בוחרים תפוחי אדמה נקיים בגודל בינוני ושמים בסיר ללא תוספת של מים, שמן או מרגרינה – יבשים לגמרי. יש לבשל את תפוחי האדמה במשך 60 דקות, כשהסיר מלא עד חציו, ולהקפיד להפוך את תפוחי האדמה מספר פעמים בזמן האפייה. את סיר האפייה ניתן לחמם על להבה או על פלטה גדולה בתנור חשמלי (לא על כיריים מקרמיקה) ומומלץ להשתמש בחום בינוני.
לשדרוג התפריט ניתן להגיש את תפוחי האדמה בתוספת מבחר גבינות או כתוספת ליד בשר משובח
אין צורך לשטוף את הסיר לפני או לאחר השימוש, כי ככל שמשתמשים בסיר – כך משטבח טעמו של תפוח האדמה.
מחיר הסיר: 209 ש"ח.
www.cookstore.co.il.


מבצעים על סלטי מעדני מיקי
מעדני מיקי יוצאת במבצעים לל"ג בעומר ברשתות השיווק השונות. חומוס 1 ק"ג ימכר במחירים שבין 7.90 ₪ ל- 10.9 ₪. בקניית 2 סלטים 500 גרם, השלישי במתנה וכן מבצעי השני בחצי מחיר. הכול בהתאם למבצעי המכירות של רשתות השיווק.


סייטן סטייק על האש: ל"ג בעומר בסימן ירוק
טבע דלי מציעה סייטן סטייק על האש, סטייק בעל מרקם דמוי בשר וטעם ניטרלי, עשוי מחלבון שמצוי בנבט החיטה. יתרונותיו המרכזיים של הסייטן טמונים בערכיו התזונתיים: הוא מהווה מקור עשיר לחלבון מהצומח, הוא דל קלוריות ונטול שומן. רק לזרוק על האש ולאכול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר