להביא את המסעדה הביתה

איך לארגן ארוחת ערב בפינת אוכל ולגרום לה להרגיש לא פחות מארוחה חגיגית במסעדה? אילו מנות כדאי להגיש, מה אפשר לשתות ואיך אפשר להוסיף לאווירה? אם תמיד חלמתם להיות שף אבל לא בא לכם לצאת מהבית, זו הכתבה בשבילכם

אירוח ביתי מגלם בתוכו פוטנציאל לחוויה בלתי נשכחת. במדינה שבה 2.1 מיליון משפחות וממוצע של 3.71 נפשות למשפחה (לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2018), אין פלא שרובנו מרגישים צורך להתמחות בהרגלי אירוח. חוץ מזה, רבים אוהבים לארח חברים וקולגות, וגם בלי קשר לקורונה חלקנו העדיף להביא את המסעדה הביתה במקום לצאת אליה.

השאלה המתבקשת היא כיצד הופכים פינות אוכל ביתיות לשולחן אירוח אקסקלוסיבי, מרווח ונעים. בפועל, זה כמובן מתחיל עוד הרבה לפני שעורכים את הכלים והסכו"ם – כמו למשל בשלב שבו מתכננים את המטבח או את הסלון.

 איך מתכננים פינת אוכל שמתאימה לאירוח?

בשביל להביא את המסעדה הביתה אתם צריכים שתהיה לכם פינת אוכל שמאפשרת את זה. פינת אוכל כזו חייבת להיות נגישה למקרר ולמטבח, נוחה לאורחים בטווח רחב של גילאים, ובטיחותית גם לילדים וגם למבוגרים.

מבחינת המיקום עצמו, אתם יכולים לבחור האם לשלב את פינת האוכל במטבח ובסלון, או האם ליצור עבורה חלל בנפרד. במידה ובחרתם להפריד את פינת האוכל משאר חלל הפנים, ניתן לעשות את זה עם מחיצה אלגנטית, או אפילו באמצעות צביעת הקיר התומך בגוון ספציפי שעומד בסתירה לשאר הצבעים של הקירות. מכאן והלאה, הדרך להפוך את האירוע לארוחה חגיגית במסעדה כבר עוברת למישור של התפריט עצמו.

 המתכון לאירוע מושלם

אירוח בבית יכול להיות פשוט, אם מתכננים מראש ולא שוכחים את הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול. אז קודם כל, רצוי לבחור קבוצת חברים טובה שמסתדרת יחד, ויש להם תחומי עניין דומים או תכונות משותפות. שנית, מומלץ לשאול מראש על אלרגיות וכך לבחור מנות שיודעים ויכולים להכין – אבל בלי סיכון וחוסר נעימות.

מבחינת טכניקת הבישול עצמה, הסוד הוא ללכת על בטוח: מצד אחד, אין סיבה להכין מנות שדורשות מאמץ יתר או טיפול אינטנסיבי. לכן זה הרגע להוציא מהתפריט מיני סופלה שוקולד או עוגת שכבות. מצד שני, כן אפשר להשוויץ עם ארוחה בסיר אחד, תבשילי קדירה וכן הלאה.

עוד תנאי לארוחה מוצלחת במינימום דאגות ומקסימום הנאה, הוא לבדוק את המלאי ולא לחכות לרגע האחרון. ודאו שיש לכם את כל הכלים הדרושים, שהם נמצאים קרוב לפינת האוכל, ושהם נקיים לקראת הגעת האורחים. במידה וחסרות צלחות הגשה, כוסות יין, צלחות אישיות, קערות וכן הלאה, ניתן לבצע רכישה מסודרת ולהוסיף לרשימה גם את המצרכים החסרים יום או יומיים לפני האירוע.

ומה לגבי כמויות? הניסיון מלמד שכל תפריט מתוכנן היטב כבר כולל בתוכו תוספת של 10%, גם באוכל וגם בשתייה. גם אם לא כל האוכל ייגמר, תרוויחו כמה ימים של שקט ותזונה טעימה לכל המשפחה.

 אלכוהול, מוזיקה ותאורה

בחירת האלכוהול תלויה גם היא בהרכב האורחים ובהעדפות שלהם. אפשרות אחת היא לבחור לבד את סוגי המשקאות ולהפתיע את החברים והמשפחה, בעוד אפשרות אחרת היא להריץ סקר קצרצר בהודעת וואטסאפ ולשאול מה כל אחד אוהב. בנוסף, אפשר להטיל את משימת רכישת האלכוהול על חברים קרובים שמתכוונים להגיע ואתם סומכים עליהם.

מלבד אלכוהול, האווירה באירוע מבוססת על מוזיקה ותאורה. הכינו מראש רשימת השמעה שמתאימה למצב הרוח, עמעמו אורות והכי חשוב – בואו ליהנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר