להשתכר מהקסם של בורגונדי עם סרט הקולנוע בציר ראשון

טועמי יין מנוסים מכירים את התחושה של "יין עשוי". זהו יין ללא פגם, אלא שהוא גורם לתחושה מוזרה, לא נעימה
משך הסרט 97 דקות, דובר צרפתית, כתוביות עברית ואנגלית. החל מ- 8 ביוני בסינמטק תל אביב ובבתי קולנוע ברחבי הארץ. הפצה בישראל: סרטי נחשון.

הנה סרט קולנוע שמיועד לחובבות וחובבי יין, בורגונדי, וסיפור אהבה ברקע לא מזיק, כדי שכולן וכולם יהיו מרוצות ומרוצים. Premiers crus הוא סרט קולנוע מ- 2015, שמגיע עתה לישראל וקיבל את השם  "בציר ראשון". זהו סרטו של הבמאי ז'רום לה-מר, המספר את סיפורו של שארלי, שבצעירותו עזב את הכרם המשפחתי והתפרסם כמבקר יין עם קהל מעריצים בינלאומי. כשאביו עומד לאבד את הכרם הוא חוזר הביתה, ומגלה שכדי לייצר את היין הטוב ביותר ולהציל את מורשת משפחתו, עליו להתחבר לאדמה, למשפחה ולאהבות ישנות.

זהו סרטו של הבמאי ז'רום לה-מר, המספר את סיפורו של שארלי, שבצעירותו עזב את הכרם המשפחתי והתפרסם כמבקר יין עם קהל מעריצים בינלאומי
זהו סרטו של הבמאי ז'רום לה-מר, המספר את סיפורו של שארלי, שבצעירותו עזב את הכרם המשפחתי והתפרסם כמבקר יין עם קהל מעריצים בינלאומי

בראיון עם הבמאי ז'רום לה-מר, הוא אמר: "במהלך העבודה על התסריט בבורגון, נוכחתי מהר מאוד לדעת שנושא המורשת הוא מהותי. מדובר באזור המאוכלס ומעובד כבר מימי הרומאים. הכורמים בדרך-כלל עומדים בראש יקבים משפחתיים קטנים, ואינם בעלי אחוזות גדולות. לדעת מי ייטול על עצמו את ניהולו של יקב הוא אתגר של ממש בשביל הכורם בן-בורגונדי, ורעיון המורשת חיוני ממש. אני לא בן בורגונדי בעצמי, אך ביליתי באיזור תקופות ארוכות. תמיד תהיתי למה לא נעשו סרטים על האיזור. זהו חבל ארץ שידוע בעולם כולו בזכות היינות שמיוצרים בו, אך רק מעטים יודעים כיצד נראים נופיו. כשהסתובבתי בין הכרמים בבורגונדי הרגשתי שלמקום יש הרבה סיפורים מעניינים לספר".

התפקידים הנשיים בסרט הם מלאי עוצמה כמו מקומן של הנשים במציאות בעולמם של האיכרים
התפקידים הנשיים בסרט הם מלאי עוצמה כמו מקומן של הנשים במציאות בעולמם של האיכרים

כשנשאל כיצד מצא את המקומות ההכרחיים לצורך הצילומים: הארמונות, היקבים והמרתפים, אמר הבמאי: "נעזרנו בכתב מגזין יין מקומי המכיר היטב את האזור. זהו עולם סגור למדי שבו אתה חייב להוכיח את אמינותך, אבל מרגע שעברת את המבחן, קבלת הפנים חמה מאוד. תרנו את האיור במשך שבעה שבועות לחפש את אתרי הצילום, וקיבלו אותנו נהדר. זו היתה חוויה בפני עצמה. לאחרונה חל שינוי שמשפיע על אורח החיים באזור. כדי להגיע לסיפור היה עלי לרדת מאם הדרך ולהגיע לאותם יקבים קטנים שמעבר לפינות התיירותיות. רציתי להראות את עיבוד האדמה, רגליים טבועות בבוץ, ידיים מושטות בין אשכולות הענבים, את השפעת מזג האוויר, הכל בצורה טבעית ולא רק מתוך שיקולים אסתטיים".

צפו בטריילר של הסרט

משך הסרט 97 דקות, דובר צרפתית, כתוביות עברית ואנגלית. החל מ- 8 ביוני בסינמטק תל אביב ובבתי קולנוע ברחבי הארץ. הפצה בישראל: סרטי נחשון.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר