לה מוזאק – המסעדה שעלי מוהר אהב בפריז

העיתונאי-פיזמונאי עלי מוהר, שנפטר השבוע ממחלת הסרטן, אהב את פריז, ולא פחות אהב את מסעדת לה מוזאק (Le Mauzac) ברובע הלטיני. לזכרו רשמי ביקור במסעדה ובשתיים נוספות בעיר האורות

העיתונאי-פיזמונאי עלי מוהר, שנפטר השבוע ממחלת הסרטן, אהב את פריז. לפני פחות מחודשיים הוא הביע את געגועיו אל העיר בכתבה אוהבת ועורגת (העיר, 27.10.06) אל מסעדה הנקראת לה מוזאק (Le Mauzac), השוכנת לה ברובע הלטיני, הלא הוא הרובע החמישי של פריז, בפינת הרחובות סן ז'אק וג'יי לוסאק, מול גני לוקסמבורג ותחנת ה- RER הנושאת אף היא שם זה.

עלי מוהר היטיב לתאר את המסעדה וסביבתה, את האווירה, האוכל והשירות – ואנו החלטנו לבדוק את המקום.

מאחר שעלי מוהר כתב: "בצהרים ובערב – אם אכן המקום לא שינה את אופיו בשנה האחרונה – אפשר לאכול בו כמה מנות פשוטות ומצוינות"; הרי רצינו להרגיע את עלי מוהר, ולצערנו לא הספקנו לעשות זאת: לה מוזאק, בה אכלנו לפני פחות משבוע, לא שינתה את אופייה בשנה האחרונה, ובנוסף להיותה בר יין בעל תפריט עשיר של 28 יינות הנמזגים בכוס ותפריט בקבוקי יין מגוון ועשיר, הרי האוכל בה בהחלט טעים.

התחלנו עם מרק בצל (7.5 יורו) שהיה חם ועשיר, ותובל גם בעלי דפנה.
המנות העיקריות שלנו היו מאפה קרוקנט של סלמון, בו הבצק הדק עוטף גוש סלמון טרי המונח לו על שכבה של שומר וזו מונחת על מיני-רטטוי (גיבץ') של ירקות, כשמסביב רוטב חמאה (14.58 יורו) – מנה מעולה. המנה העיקרית השניה הייתה סטייק פו-פילה עשוי במחבת, לצדו קערית רוטב ביארנז וערמה נאה של צ'יפס ביתיים (16.50 יורו) – מנה טובה מאוד שנאכלה בהנאה.

יחד עם בקבוק קולה ומים מינרליים שילמנו 55 יורו.
ארוחה טעימה ונעימה במסעדה הצופה אל מספר עצים באווירה שלווה של הרובע החמישי בפריז. לא הרחק מהסטודנטים המסיימים יום לימודים ומתכוננים לסופשבוע פריזאי. רצינו להודות לעלי מוהר על ההמלצה, אך לא הספקנו.

Le Mauzac
7 Rue de Labbe de L’epee
Paris 5
Tel. 01-46-33-75-22



La Maison de L’Aubrac
לה מייזון דה ל'אוברק ממוקמת ברחוב מרבף היוצא משאנז אליזה (כשאתם עם הגב אל שער הניצחון, המסעדה מימין, בחלק התחתון של הרחוב, לפני פיצה פינו וליד La Maison d’Alsace), כך שקל להגיע אליה. יתרון נוסף: המסעדה פתוחה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע; לא עניין של מה בכך בפריז.
אבל אלה לא היתרונות היחידים שלה. מדובר במסעדה גדולה, אך גודל לא מעיק – כי היא מחולקת לחדרים שונים, כולל מרפסת סגורה. רוב הקירות מחופי עץ, והאווירה חמימה, נעימה ומאוד לא פורמלית.

המסעדה שמה דגש על מאכלי אזור אוברק – מישורים נרחבים מדרום לאזור המסיף סנטרל – ובמיוחד בשר הבקר הגדל באזור זה המפורסם באזורי המרעה שלו ובפרותיו.
את התפריט המלא של המסעדה תמצאו ב:
www.maison-abrac.com/carte

כרגיל פתחנו בהזמנת היין: Font Caaude Montpeyroux שנת 2000 מאזור לנגדוק-רוסיון – יין שמתחיל עפיץ, ונפתח והופך לידידותי במהלך הערב.

למנות ראשונות בחרנו בסלט בקר כפרי, עשוי לכאורה משאריות בשר של מרק, ועליו ביצה קשה מגוררת וסביבו ירקות; ובסלט סרטן מאורגן כעוגה עם עלים ירוקים סביבו, פלחי אבוקדו ופלחי תפוז ואשכולית. שתי המנות טעימות.

המנות העיקריות: סופרם של עוף – חזה ממולא בעשבי תיבול, עם עוגת פטריות ועגבנייה מכוסה בפסטו אפויה בתנור; וגוש טלה על הגריל – שחום בחוץ וורדרד בפנים, עם שעועית ירוקה טרייה ופציחה (לא רכרוכית מקופסה), ועגבנייה עם פסטו.

השולחנות הזוגיים במסעדה צפופים – אולי בכוונה כדי ליצור חברויות לערב. כך יושבים להם מצד אחד בני זוג מלבנון, בצד השני צמד ישראלים, וביניהם – לא להאמין: זוג שוויצרי מלוזן. הנייטרליות הזאת ותפקודי השוויצרים מעולם לא היו חשובים יותר כמו בארוחה זאת – הרי כולם מצוידים בסכינים לחיתוך בשר…

מחיר הארוחה לזוג, ללא קינוח, עם בקבוק יין ושני בקבוקי מים מינרליים: 105 יורו (כולל שירות ומע"מ).
ארוחה טובה במסעדה חביבה, שנעים להגיע אליה בחבורה גדולה.

La Maison de L’Aubrac
37 Rue Marbeuf
Paris 8
Tel. 01-43-59-05-14
www.maison-aubrac.fr
פתוח 24 שעות ביממה



Leon de Bruxelles
כבר כתבנו בעבר על רשת מסעדות זאת שמקורה בעיר העתיקה של בריסל, והיום מתפרסת על ערים רבות בצרפת (12 מסעדות בפריז עצמה ו- 18 בערים שסביבה) ובמדינות נוספות.
תמיד נעים לחזור אל מסעדה זו, שהמאכל העיקרי בה הוא צדפות מול (Moules) המוכנות ומוגשות באופנים שונים – בסיר עם מרק בטעמים שונים, חצויות ואפויות בתנור כמו שבלולים (אסקרגו) עם פטרוזיליה ושום, או בסגנון פרובנסל מבוסס עגבניות ושום, ובגרסאות מוקרמות עם גבינה.

בכל זאת – ליאון דה בריסל זה לא רק מולים. התפריט כולל גם סטייק טוב או דג סלמון, והכל מלווה כמובן בצ'יפס בלגיים שמנמנים ופריכים.
את המסעדה בשאנז אליזה לא תחמיצו, כשאתם עם הגב אל שער הניצחון, היא ממוקמת במורד הרחוב בצד ימין – בדרך אל לה מייזון ד'אוברק..
אכלנו לפתיחה עגבנייה עם שרימפס אפורים קטנים וסלט חסה; וטוגני שרימפס, קלמרי ומולים – מנה שהולכת טוב מאוד עם בירה בלגית.
המשכנו עם קדרת מול בנוסח הארדנים, כשברוטב יש גם נתחי בשר מעושן קטנים; ועם צלחת מולים אפויים בתנור בנוסח אסקרגו ומוקרמים עם גבינה צהובה.

יחד עם קוקה קולה וסן פלגרינו שילמנו 56 יורו. מחיר שווה לכל כיס בפריז, כאשר את המסעדות תזהו בקלות ברחבי העיר. בהחלט מסעדות ראויות לבקר בהן.

Leon de Bruxelles
63 AV. Champs-Elysees
Paris 8
Tel. 01-42-25-96-16
www.leon-de-bruxelles.fr

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר