לה סיטאדל דה דיאמנט: יקב חדש שמתמחה ביינות רוזה בסגנון ישראלי-צרפתי

היקב, שהוקם במקום יקב תיתורה בכפר רות, שייך לאיש העסקים הצרפתי ישראלי- לורן אמסלם, אשר חבר פטריק חבבו, הבעלים הקודם והיינן של יקב תיתורה, ולאיש העסקים דוד מרסיאנו. השלושה החליטו לשים דגש על ייצור יינות רוזה בסגנון פרובאנס

יקב חדש פותח שעריו בארץ: la Citadelle de Diamant – לה סיטדל דה דיאמנט, שיתמחה ביינות רוזה כשרים בסגנון ישראלי-צרפתי.
היקב, שהוקם במקום יקב תיתורה בכפר רות, שייך לאיש העסקים הצרפתי ישראלי- לורן אמסלם (בתמונה), אשר חבר פטריק חבבו, הבעלים הקודם והיינן של יקב תיתורה, ולאיש העסקים דוד מרסיאנו. השלושה החליטו לשים דגש על ייצור יינות רוזה בסגנון פרובאנס.

לורן אמסלם אומר כי רוזה הוא יין עם הצמיחה המשמעותית ביותר באירופה, וגם בישראל הוא מתחיל לצבור תאוצה. אמסלם הביא במיוחד ארצה את היינן-יועץ מאירופה – מקסים גמארד (Maxime Gamard), המתמחה בייצור יינות רוזה מאזור Bandol בצרפת שידוע ביינות הרוזה המצטיינים שלו, ומייעץ למספר יקבים בצרפת.

לדברי היזמים, הרוזה בשיטה הצרפתית הוא חיוור, צלול ומינרלי מאוד. השיטה הצרפתית ליצירת רוזה דוגלת בשימוש בגפנים עם הבשלה מלאה, ללא סוכר שארי, ומתקבל רוזה אלגנטי פרחוני, קל ונעים לשתייה.

בנוסף משקיעים ביקב גם בגפנים של גרנאש וסינסו – זני הענבים המרכיבים את הרוזה בדרום צרפת. הגפנים יישתלו ראש השנה באזור רמת הגולן, עבור יינות רוזה עתידיים שלו.

שני יינות רוזה הראשונים של לה סיטאדל דה דיאמנט, הם מדמואזל 2015 ו-פאני 2015.
עבור שני היינות, הענבים נבצרו בבציר ידני עם הזריחה, בארגזים של עד 12 ק"ג שהובלו בקירור ליקב. אחרי קירור לטמפרטורה אופטימלית בוצעה סחיטה במכבש איכותי, בעל מערכת להגנה מפני חמצון. אחרי תהליך הסחיטה העדינה הופרד התירוש מהקליפות ותסס כמו יין לבן בטמפרטורה נמוכה קרה, כך התקבל הצבע הוורוד הבהיר של היינות, שנשמרו לקירור עמוק במיכלים קטנים, מהם מרכיבים את הבלנד האופטימלי לכל אחד מהם.

Mademoiselle 2015 – רוזה פרמיום
בלנד של קברנה סוביניון ומעט שיראז ומרלו מכרם נוב ברמת הגולן, המפיק עד 1 טון לדונם.
דבר היקב: יין בעל עומק וחדות וחמיצות מעודנת מאוד. ליין גוון כתום סלמון, ארומות של טופי אנגלי ופרי הדר. בחך מעט שמנוניות וטעמים של מלון ורמזים של פסיפלורה. סיומת מינרלית עם רמז לליצ'י. אלכוהול 13.3%.
המחיר 149 ₪

Fanny Rose 2015 – פאני 2015
מיוצר משיראז ומעט קברנה סוביניון ומרלו מכרם דישון בגליל העליון. בעל גוון ורוד בהיר עם אדמדמות קלה.
דבר היקב: ניחוחות של פירות יער (עם דגש על פטל בשל ודומדמניות), טעמים של אשכולית אדומה וליצ'י עם רמזים לפרי יער. עשיר במינרליות, בעל חמיצות מורגשת ומאוזנת. מעט שמנוני, עם סיומת מתקתקה ונעימה. אלכוהול 13.3%.
המחיר 99 ₪

היינות מופצים ע"י הסומלייה ג'סי בודק. ניתן להשיג בחנויות היין, מסעדות וביקב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר