לומדים ביסיולוגיה בביה"ס הניסויי השחף בגבעת אולגה

תלמידי בית הספר הניסויי בפעולה
מגמה ייחודית וראשונה מסוגה, מופעלת בבית הספר הניסויי "השחף" בגבעת אולגה, כשהתלמידים חווים שיעורי "ביסיולוגיה" לתזונה נכונה, בישול ואפייה

מגמה ייחודית וראשונה מסוגה, מופעלת  בבית הספר הניסויי "השחף" בגבעת אולגה, כשהתלמידים חווים שיעורי "ביסיולוגיה" לתזונה נכונה, בישול ואפייה.

מדובר במגמה שהיא חלק משיטה פדגוגית הפורצת את גבולות הכיתה, ומופעלת בבית הספר מתחילת השנה. המגמה נותנת לתלמידים טעימה, תרתי משמע, משיעורים מסוג אחר- מדעי הביס, המכונים  בבית הספר "ביסיולוגיה".

מנהלת בית הספר, אפרת מזרחי, העומדת מאחורי יישומו של הרעיון המקורי, אומרת כי התלמידים נחשפים למידע על תזונה נכונה. הם לומדים לפתח מיומנויות בישול ואפייה,  לרכוש כללי בטיחות בעבודה, חקר וחשיבה יצירתית ומקורית. לכל אלה, לדבריה, חשיבות רבה. מדובר בשיעורים רב-תחומיים, המשלבים כישורים לימודיים מגוונים לצד כישורים חברתיים, מיומנויות ארגון ותכנון, יצירתיות, ולמידה רב חושית משמעותית ומהנה.

הלמידה מתנהלת בקבוצות קטנות. התלמידים פעילים לכל אורך השיעור, ומתנסים בלמידה אישית, זוגית וקבוצתית. כל שיעור מסתיים במוצר מעשה ידיהם של התלמידים, ובחשיבה משותפת מחליטים האם ישמרו את המוצר לעצמם או יעניקו אותו.

בשיעורים הניסיוניים שיבחו התלמידים, ההורים והצוות, את הפדגוגיה החדשנית והמגוונת. התלמידים המשתתפים זכו להעצמה, ולצדה הנאה מרובה. הריחות שעלו מהכיתה הוסיפו לאווירה בבית הספר. התלמידים דווחו שהיו מוכנים לבלות עוד שעות רבות בכיתת ה"ביסיולוגיה", ואילו הצוות וההורים דיווחו על שיפור בתחושת המסוגלות הכללית,  הדימוי העצמי, ובמיומנויות הקולינריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר