fbpx

לומדים ושותים – טיפים לקראת החזרה לבית- הספר

המדד הטוב לכמות שתייה מספקת לפי צבע השתן: "פיפי צהוב – המצב לא טוב, פיפי לבן – המצב מצוין, פיפי שקוף – אתה אלוף"
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

חופשת הקיץ נכנסה לחודש השני, ועוד מעט חוזרים הילדים לשיגרת בית הספר, למחברות, לספרים ולכל הכייף שבהפסקות. כעת, חשוב יותר מתמיד להורים להקנות לילדיהם הרגלי שתייה נכונים ותקינים, שילוו את הילדים גם על ספסל הלימודים.
לפניכם מספר טיפים ועצות שימושיות לשתייה נכונה עבור ילדים לקראת החזרה לבית הספר:

• המים מהווים 70% ממשקל גופנו ומעורבים בתפקוד כל מערכות הגוף, לכן חשוב להקפיד כי ילדיכם ישתו מים בכמות מספקת לאורך כל היום, ויקפידו לשתות בין 8 ל- 10 כוסות מים ביום.
• חשוב לחדש את אספקת הנוזלים לגוף במשך כל שעות היום. הזכירו לילדים לשתות גם כשאינם צמאים, והמליצו לפזר את צריכת המים במשך כל היום.
• תמיד עדיף להקפיד שילדיכם ישתו מים. מים אינם מכילים סוכר, קלוריות, צבעי מאכל וחומרים משמרים – לעומת מיצי פירות ומשקאות קלים אשר מלאים בסוכר.
• מומלץ לתת לילדים לשתות מים המכילים מינרלים חיוניים לגוף דוגמת סידן ומגנזיום, ודלים בנתרן.
• הסבירו לילדים מהו המדד הטוב לכמות שתייה מספקת לפי צבע השתן. צבע שתן כהה וצהוב מראה על התייבשות ועל הצורך בשתייה. במצב זה צריך הילד לשתות מיד לפחות 2 כוסות מים. זכרו: "פיפי צהוב – המצב לא טוב, פיפי לבן – המצב מצוין, פיפי שקוף – אתה אלוף".
• הקפידו לשלוח את ילדכם לביה"ס, לגן או לכל פעילות בחוץ לפחות עם בקבוק מים אחד, ולהסביר כמה חשוב למלא שוב את הבקבוק מיד כשמתרוקן.
• הרגילו את הילדים לשתייה מרובה בעיקר לאחר פעילות בחצר ביה"ס או בשיעורי ספורט, למניעת התייבשות וכאבי ראש.

שולי אביבי היא מנהלת תחום הבריאות בטמפו, יצרנית אקווה נובה

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה