לחשוב מחוץ לעוגה – רעיונות לעוגות מפתיעות

אספנו עבורכם מספר רעיונות יצירתיים לעוגות שוברות שגרה שאתם פשוט חייבים לנסות. הנה המתכונים

עוגות הן ללא ספק הפינוק האולטימטיבי המלווה אותנו בכל אירוע מיוחד. ישנן העוגות הקלאסיות שכבודן במקומן מונח, כמו עוגת השוקולד, עוגת הגבינה או פאי התפוחים, אך לפעמים נדרש ריענון יצירתי שמפיח חיים חדשים גם בעוגות הפשוטות ביותר. אספנו עבורכם מספר רעיונות יצירתיים לעוגות שוברות שגרה שאתם פשוט חייבים לנסות. הנה המתכונים:

תמונה להמחשה. צילום pixabay

עוגת שוקולד עם בננות וקצפת

אין כמו עוגת שוקולד עשירה ונימוחה שנמסה בפה. כל מי שאי פעם חגג יום הולדת בארץ כילד, מכיר את עוגת השוקולד הפשוטה שלרוב מלווה ברוטב שוקולד עסיסי וסוכריות צבעוניות. המתכון הבא מציע גרסה מתוחכמת יותר, המשלבת את טעמן המתוק והאהוב של הבננות לצד ממרח קקאו ואגוזי לוז מפנק. כך תכינו את העוגה המפתיעה הזו:

משמנים שתי תבניות עגולות ורדודות, ומרפדים את תחתיתן בנייר אפייה. מחממים את התנור מראש לחום בינוני בתוכנית טורבו. במעבד מזון מרסקים שוקולד מריר לפירורים עדינים, ומעבירים לקערית. מערבלים במעבד המזון בננות, חמאה, סוכר, גרידת קליפת לימון, מיץ לימון ותמצית וניל. מערבלים עד לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים ביצים, קמח, אבקת אפייה, מלח ושמנת מתוקה, ושוב מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את השוקולד המרוסק ומערבבים בעדינות לפיזור אחיד.

את תערובת העוגה מחלקים בין שתי התבניות המשומנות. מכניסים את התבניות לתנור במדף השני ובמדף הרביעי. אופים במשך שתיים עשרה דקות ומסובבים. ממשיכים לאפות במשך כשש דקות עד לקבלת עוגות גמישות למגע. מוציאים את העוגות מהתנור ומצננים היטב.

בזמן שהעוגות מצטננות מקציפים שמנת מתוקה עם ריבת חלב עד לקבלת קצפת אחידה. לקראת סיום ההקצפה מוסיפים אבקת פודינג וניל. מוציאים את העוגות מהתבניות ומסירים מתחתיתן את נייר האפייה. מניחים אחת מהעוגות על צלחת הגשה ואת העוגה השנייה על גבי משטח שטוח. את פני העוגות מורחים בממרח קקאו אגוזי לוז. מורחים על העוגה שבצלחת ההגשה חצי מכמות הקצפת. מכסים בעוגה השנייה ומהדקים קלות. את הקצפת הנותרת מורחים על חלקה העליון של העוגה. מעטרים בזילופים של ריבת חלב ופירורי שוקולד מריר. מגישים ונהנים.

תמונה להמחשה. צילום pixabay

עוגה בחושה הפוכה עם אננס ולימונצ'לו

לרוב כשמשלבים פירות בעוגות וקינוחים אנו נוהגים לעשות שימוש בפירות יער, תפוחים או פירות הדר. הפעם נלך דווקא למחוזות הטרופיים, עם עוגה מושלמת בעלת נגיעה של ליקר לימונצ'לו מרענן. אם עדיין לא מצאתם את העוגה הרשמית לקיץ, דעו שאינכם צריכים לחפש עוד. זהו המתכון המושלם עבורכם. כך תכינו את העוגה הקיצית הזו:

מחממים את התנור מראש לחום בינוני־גבוה, ומשמנים תבנית עגולה. מחלקים שקית של אננס קפוא מופשר לשני חצאים. במעבד מזון שמים חצי מכמות האננס עם חמאה מומסת, שמן, יוגורט, לימונצ'לו, גרידת קליפת לימון, ביצים, קורט מלח וסוכר. מעבדים הכל יחד עד לקבלת בלילה אחידה. את החצי השני של חתיכות האננס מסדרים בבסיס התבנית המשומנת, ומעליהן יוצקים את בלילת העוגה. אופים בתנור במשך כארבעים דקות, עד שהעוגה יבשה במרכזה. בסיום האפייה מוציאים את העוגה ומצננים היטב. לפני ההגשה הופכים את העוגה ובוזקים מעליה אבקת סוכר.

עוגת סולת וקרם שמנת

זו עוגה שלא תמצאו בכל מקום, וטעמה הייחודי שווה כל רגע של הכנה. העוגה משלבת את מרקם הסולת הרך עם קרם שמנת וגבינת מסקרפונה עשירה, לצד נגיעות של מי פריחת הדרים ריחניים. ברגע שתטעמו את העוגה תגלו שטעמה ממכר ומשכר. כך תכינו את העוגה הריחנית הזו:

משמנים תבנית מלבנית היטב. בסיר מניחים חלב, חמאה, מלח, סוכר ותמצית וניל, ומביאים לכדי רתיחה. מוסיפים לסיר את הסולת, מערבבים וממשיכים לבשל על אש בינונית עד לקבלת עיסה סמיכה. מסירים את הסיר מהאש, מוסיפים מי פריחת הדרים ומערבבים. מעבירים את התערובת לתבנית ומיישרים. מכניסים למקרר למשך שעה לפחות, עד שהעיסה נעשית יציבה וצוננת.

להכנת הקרם מערבלים יחד גבינת מסקרפונה, אבקת סוכר, אבקת פודינג וניל ותמצית וניל. מקציפים עד לקבלת קרם אחיד. ממשיכים לערבל במהירות גבוהה, ומזלפים בעדינות שמנת מתוקה. מקציפים עד לקבלת קרם אחיד ויציב. יוצקים על גבי שכבת פודינג הסולת. מיישרים ומקררים במשך כארבע שעות.

להכנת הסירופ שמים בסיר סוכר, מים וגרידת קליפת לימון ומביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל במשך כעשר דקות על להבה נמוכה עד להסמכה. מסירים מהאש ומצננים. מוסיפים מי פריחת הדרים, מערבבים ומצננים. לפני ההגשה פורסים את העוגה לקוביות, מפזרים מעל פיסטוקים ויוצקים מעט סירופ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר