לטעום את ההבדל – יקב תבור חונך יינות חדשים

יקב תבור חנך ביום ו' האחרון באירוע רב משתתפים את היינות החדשים בסדרת "אדמה" יינות לבנים מבציר 2006 ויינות אדומים מבציר 2005. הלבנים הם סוביניון בלאן גיר, השרדונה בזלת, השרדונה גיר והקברנה פרנק רוזה חרסית, ואילו באדומים אלו הקברנה סוביניון בזלת והקברנה סוביניון טרה רוסה, והמרלו בזלת ומרלו גיר

הגענו בבוקר יום ו' ליקב תבור לטעום את ההבדל. הטיזר המתנוסס על לוחות המודעות ועל דפי העיתונים צד את עינינו. מדובר כאן על הבדל מהותי ש"בין היום והלילה, הווה ועבר, אתמול ומחר, עיר וכפר, מוכר ומוזר, לשבת בבית או לצאת לבר, בין תל-אביב לניו יורק ומכאן לפריז ולדאקאר, ההבדל שבין לפני לאחרי, בין תקווה לאכזבה, בין אמת לחובה, בין אוהב למחבב, בין ידיד למאהב, בין הראש והלב, בין שחור ללבן, בין לבן ואדום, בין מציאות לחלום".

יקב תבור חנך ביום ו' האחרון באירוע רב משתתפים את היינות החדשים בסדרת "אדמה" יינות לבנים מבציר 2006 ויינות אדומים מבציר 2005
הלבנים הם סוביניון בלאן גיר, השרדונה בזלת, השרדונה גיר והקברנה פרנק רוזה חרסית; ואילו באדומים אלו הקברנה סוביניון בזלת והקברנה סוביניון טרה רוסה, והמרלו בזלת ומרלו גיר.

את ההטעמה ליוו מטעמי מסעדת הגורמה "גלילה בוטיק של פעם" של עידו פז מראש פינה, שהציגו עמדת בשרית של מעושנים – נתחי שייטל סינטה פסטרמה הודו מעושנים על בסיס עץ שזיף נקטרינה בעישון חם, נקניקיות צ'וריסו עם פלפל צ'יפוטלה מבקר, בעלות טעמים פיקנטיים עדינים, ונקניקיות בסגנון אירי מבשר כבש בעלות ניחוח עדין בתוספת כרוב כבוש ורוטב איולי, נתונות בלחמנייה שמנה. הייתה עמדה חלבית ובה גבינות עין כמונים – טל, גליל, תום עיזים, וספרדית ביין קברנה, כפתורי גבינה עם עובש לבן מחלב עיזים, לצד לחם כפרי כהה.

ביקב תבור מאמינים מאוד בצרכן הישראלי. בעמדות ההטעמה הועמדו הכן לא פחות מעשרים עלמות חן וגברים צעירים ונאים, כולם לבושים בחולצת טריקו שחורה שסמל היקב על החזה. ביקב סבורים שצרכן היין הישראלי נבון ופיקח דיו לקבל את הקונספט אותו משווק היקב. דהיינו: אצלנו האיכות עולה על הכמות.

תוויות היין על הבקבוקים מקפלות בתוכן חלק מהאמירה. הנסתר בכיתוב המועט על התווית די מקשה בהבחנה הראשונה לבדל את הבקבוקים על פי זניהם וסוגיהם. והן דורשות מצרכן היין לבחון ולהתעמק, והכי חשוב: לטעום ולהיחשף ליין שבבקבוק פנימה. התווית החסכנית בכיתוב, כאמור, תלמד אתכם את שם הזן ואת שם הסדרה, אבל לא תמצאו שם זמן התיישנות בחבית, איזו חבית, או מהם מרכיבי אחוזיו של היין; למשל.

יקב תבור, שחוגג שש שנים מאז הקמתו, יצא בקמפיין צעיר נועז מתגרה, המלווה בפרסומות במדיה הכתובה, הטלוויזיונית, האינטרנט והרדיו, עם דמות של נערה צעירה עם נמשים על פניה, שאצבעה מסתירה את שפתותיה ואת מוצא פיה, ומקפלת בתוכה אמירה של חדשנות עם תפיסה עיצובית של היקב שפונה אל קהל היעד שלו: קהל חי ותוסס שחובב יין. אותו קהל יבוא לחפש את הסוד שמאחורי הטעם, ומכאן לבחירה המועדפת עליו. ביקב מאמינים שהיין הוא מוצר ליום יום, שכייף לצרוך אותו וכייף לעשות בו שימוש ברמה היום יומית, ללא יומרה עודפת.

סדרת תבור אדמה הנחנכת עתה, מציעה לכם שבעה יינות. ביקב תבור מפיקים יין מארבעה סוגי קרקע. כל יין הוא סדרת זן, ומגיע מחלקת קרקע אחרת. ההפרדה בין שונות הזנים באה לידי ביטוי גם במיכלי התסיסה. כל ענב, לפיכך, יעניק לכם טעמים שונים, והכל בכפוף לסוג הקרקע והאדמה ממנה ניזון הענב.

אדמת הטרה רוסה היא אדמה עשירה בברזל ומינרלים, ומכאן צבעה האדום ושמה. אדמת הבזלת היא אדמה כהה ועשירה, מעט חומצית. האדמה תורמת לעושר מינרלים ביין וגם לטעמי שזיף ודובדבן. אדמת הגיר דלה במים, ומכאן גם דלותה במינרלים. אדמת החרסית היא אדמה עמוקה וכבדה, שאוחזת וטומנת בחובה כושר לשמר ולאגור מים. לפיכך תהיה רווית מינרלים, והיא זו שבפירותיה תורמת את צבעו העמוק של היין.

היינן הראשי של יקב תבור הוא אריה נשר, ואילו המנכ"ל הוא אורן סלע, עלם צעיר וחביב שאירח אותי לאירוע ההשקה.
מנקודת מבטי אל מול רחבת הטעימות, מול חזית מרכז המבקרים, בעוד עם ישראל בהמוניו החל להגיע ולהתקבץ אל רחבת הטעימות, וקבוצת רוכבי אופניים של משטרת ישראל ממחוז המרכז שהגיעה במפתיע על אופניה, צבעה עם צבעוניות הלבוש של רוכביה חובבי היין, את המרכז כולו. כל אלה עומדים בניגוד מוחלט למטעימי היין לובשי הטריקו השחור אחיד.

ניתן להתייחס לחגיגת ההשקה של היינות החדשים של יקב תבור כהיבט המוצלח ביותר של רעיון המקפל בתוכו רוח צעירה, תפיסה וקונספט עיצובי חדשני. מאידך ישנה בעייתיות מסוימת בהענקת מחמאה אמיתית שכזו עד שהיא מבקשת ממך חובב היין לתהות מה יש בו בקנקן פנימה. מהתרשמותי ממקור ראשון: הצליח להם.


יקב תבור
כפר תבור
046760444
www.taborwinery.co.il

גלילה בוטיק של פעם
רח' ראשי ראש פינה, טל. 04-6937569

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר