ליהנות מאיטליה בלי לטוס

צ'ימיצ'נגה שהגיעה לסוף דרכה העצובה בשריפה, שינתה כליל את העיצוב והמראה, וקיבלה סגנון מטבח ושם שונה לגמרי: קפה איטליה

בימים בהם מסעדות נפתחות ונסגרות חדשות לבקרים, אנחנו מכירים את המצב בו מגיעים למסעדה שאתמול נשאה שם אחד – והיום הבעלים ושם המסעדה השתנו. לפעמים דבר אינו משתנה במראה המסעדה, לפעמים גם הסגנון נשמר (קזנקי ברחוב הארבעה ההופכת לאיזבל), ולפעמים מסעדה כמו פנגיאה בהרצליה הופכת לימאקה הכשרה.

קפה איטליה היא סיפור שונה לגמרי. הבעלים לא התחלפו: עדיין המסעדנים הסדרתיים האחים ירזין, אבל צ'ימיצ'נגה שהגיעה לסוף דרכה העצובה בשריפה, שינתה כליל את העיצוב והמראה שלה, קיבלה שם שונה לגמרי וסגנון מטבח המשתייך אחד לאחד לשם זה: קפה איטליה.

הגעתי לראשונה לקפה איטליה בשעת אחה"צ מקודמת, כשחיפשתי מקום לפגישה של מספר משתתפים על כוס קפה ומשקה קר. ראיתי שכתוב 'קפה', נכנסתי, הבנתי שאני לא בבית קפה – אבל קבלת הפנים הייתה לבבית, וכך קיימנו את הפגישה במקום.

קפה איטליה שבה מייד את לבי – כי ראיתי שזה באמת איטליה, וכך ביום שישי בערב הגענו למקום חבורה של ארבעה, שני צעירים ושני מבוגרים, לארוחת ערב. וזה באמת איטליה. החל מהדלת המסתובבת, דרך השולחנות והכיסאות וערימות הצלחות עם מפיות בד משובצות אדום-לבן והסכו"ם המונח לו – הכל מוכן לסועדים.

התפריט של קפה איטליה הוא איטלקי – ובנוי לפי המתכונת הקלאסית: מנות פתיחה (אנטי פסטי, שזה ממש לא 'נגד פסטה'), פסטה, מנות עיקריות, תוספות לעיקריות, וקינוחים – והכל במגוון ומבחר עשיר, כך שמי שמגיע לראשונה לקפה איטליה מתקשה לבחור.

בכל זאת התעשתנו והזמנו למנות ראשונות שרימפס על הפלנצ'ה (48 ₪), שרימפס עם כרובית (34 ₪), קלמרי סגול – מהמיוחדים של היום (54 ₪), חציל ברוטב עגבניות עם פרמז'ן (26 ₪), סלט חסה (24 ₪), וסלט אנדיב – גם כן מהמיוחדים (38 ₪).
יותר מנות ראשונות ממספר הסועדים, אבל התגברנו יפה.

המלצרית החביבה מעיין שאלה אם אנחנו רוצים פוקצ'ה, היססנו, נענינו בחיוב – ולא שמחנו על ההיענות. פוקצ'ה מאכזבת – תפלה וחסרת עניין. גם סלט החסה היה שמח לטיפת גיוון ברוטב שלו, אך שאר המנות היו מעולות.

עם המנה הראשונה וגם בהמשך לגמנו בשמחה גדולה מבקבוק יין ברבדו קברנה סוביניון 2005 – המנצח הגדול בטעימת יינות אדומים לחג שקיימנו יומיים קודם לכן בבית המשקאות של נפתלי ברמת השרון. לא יכולנו שלא לשלוף בקבוק מהמרתף הפרטי ולהביאו לקפה איטליה (דמי חליצה הוגנים ביותר: 25 ₪).

הגיע תור המנות העיקריות: נתחי בורי שלם ברוטב עגבניות – מנה גדולה, עשירה וטעימה (68 ₪), פילה דניס בציפוי ולצדו שעועית ירוקה ברוטב עגבניות – מנה סתמית כלשהו ודווקא יקרה (82 ₪), שורט ריב – צלי של שש שעות שנראה נהדר והיה מעולה בטעמו (78 ₪), ולצדו פירה תפוחי אדמה סתמי (12 ₪), וצלע לבן מילאנז – כלומר פרוסות דקות של צלע חזיר עשויות כשניצל – מנה שאפשר ליפול בה בפח ההתייבשות, אך בקפה איטליה הייתה עשוייה היטב (56 ₪). שעועית ירוקה ברוטב עגבניות (12 ₪) שהוזמנה יחד איתה הייתה בחירה נכונה בהיבט הלחלוחית.

הגענו מרוצים מאוד אל הקינוחים, כאשר התגובה, ולא רק בשולחן שלנו, למשמע תיאורם ע"י מעיין המלצרית, הייתה: "תביאי הכול".
אבל התעשתנו והזמנו נמסיס – עוגת שוקולד (28 ₪) עם תגבור כדור גלידת וניל (8 ₪), קרוסטטה תפוחי עץ מעולה (32 ₪) – גם היא מתוגברת בכדור גלידת וניל, אננס טרי ממיוחדי היום – תמיד נהדר (36 ₪), וג'לטינה מוסקטו – ג'לי על בסיס יין מוסקט עם פירות יין בתוכו – "נכון שזו מנה נהדרת?", שאלה בהתפעמות מלצריתנו החביבה (26 ₪).

על המחירים, שכללו גם שני בקבוקי סן פלגרינו גדולים (24 ₪ לבקבוק), הוסיפה המסעדה 112 ₪ דמי שירות, כך שבסך הכל הגיע החשבון ל- 747 ₪.
בהחלט לא זול, אך מכיוון שהיינו מאוד מרוצים מהמקום, האווירה, האוכל, השירות – בקיצור, מהכול, הוספנו לחשבון בשמחה 15% טיפ למעיין המלצרית.
הרי טיסה של ארבעה אנשים לאיטליה לארוחה טובה, הייתה עולה לנו הרבה יותר.

גם העיתונאי המפורסם שישב לידנו ומולו חתיכה בלונדינית צעירה תוצרת חוץ וחשופה למדי, נהנה מאוד – מהאוכל ומהבלונדינית. אבל זה כבר סיפור אחר.

קפה איטליה – כדאי גם לכם.

קפה איטליה
CAFÉ ITALIA
רח' קרימניצקי 6 ת"א
טל. 03-5612888
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר