ליימן שליסל השלימה את רכישתו המלאה של מפעל קליית גת מפריגת

רכשה את 50% המניות הנותרות שהוחזקו עד כה על ידי פריגת תמורת כ- 10 מיליון ש"ח. שוק הפיצוחים הישראלי מגלגל כמיליארד ₪ בשנה. מדי שנה מפצחים הישראלים כ- 6,000 – 8,000 טונות של פיצוחים שונים

חברת ליימן שליסל השלימה את רכישת הבעלות המלאה על מפעל קליית גת, שהוחזק עד כה במשותף על ידי ליימן שליסל ופריגת. הסכם הרכישה הושלם לאחר שפריגת החליטה לצאת מעסקים שאינם בליבת עסקיה ולהתרכז בשוק המשקאות. היקף העסקה מוערך בכ- 10 מיליון ₪.

מוני ליימן, מנכ"ל ליימן שליסל מסר כי ההחלטה על השלמת רכישת מפעל קליית גת היא צעד אסטרטגי נוסף של החברה, לפיו היא תבסס ותעמיק את אחזקותיה במותגים שבבעלותה החלקית או המלאה.

ההחלטה על הכישה באה בשל הגידול בפעילות העסקית של קליית גת, ומהיכרותה של ליימן שליסל את שוק הפיצוחים המקומי ואת הפוטנציאל הגלום בו.
להערכת איציק שמואל, סמנכ"ל השיווק של קליית גת, מוצרי החברה צפויים להמשיך ולהתחזק, ובתוך שנתיים להגיע לנתח של 40% משוק הפיצוחים הארוזים. לדבריו, בכוונת ליימן שליסל להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים, כמו גם בפרסום וקידום המותג. שמואל מסר עוד כי ליימן שליסל מתכוונת להעמיד את כל מערך השיווק שלה ,המונה למעלה מ-400 עובדים, לטובת המשך החדרתו והצלחתו של המותג קליית גת.

מפעלי קליית גת, הנמצאים בקיבוץ גבעת חיים מאוחד, הוקמו בשנת 1953 על יסודות מפעל הבוטנייה של הקיבוץ תחת השם פריגת. בשנת 2001 רכשה ליימן שליסל 50% ממפעלי הפיצוחים "פריגת" שהחזיקה בכ- 4% מנתח שוק הפיצוחים הארוזים.
בשנת 2002 החל תהליך המיתוג החדש של הפיצוחים תחת השם "קליית גת", וזאת במקביל להרחבת מערך ההפצה לרשתות השיווק ברחבי הארץ.
היום נחשב המותג קליית גת למותג מוביל הנמצא בכל רשתות השיווק, המרכולים והמכולות ומחזיק בכ- 30% מנתח שוק הפיצוחים הארוזים.
שוק הפיצוחים הישראלי מגלגל כמיליארד ₪ בשנה. על פי הנתונים של קליית גת, הישראלים מפצחים כ- 6,000 – 8,000 טונות של פיצוחים בשנה.

ליימן שליסל הוקמה בשנת 1955 ונחשבת למובילה ביבוא שיווק והפצה של ממתקים ומזון. בין המותגים המיובאים ומשווקים באופן בלעדי על ידי החברה: פררו רושה, קינדר, מנטוס, צ'ופה צ'ופס, סמינט, מרסי, טופיפי, לואקר, ג'נרל מילס, הוט פופ, קליית גת, לחמי ועוד.
בחברה מועסקים כ- 450 עובדים, ובעזרתם פוקדים ישירות את רוב נקודות המכירה בארץ.

2 תגובות

  1. במהלך חודש נובמבר , לעידוד קניית פיצוחי קליית גת הובטח ללקוח שקונה בסכום מסויים כדורגל מתנה . המהלך כל החודש והיום אנחנו כבר בדצמבר לא הגיעו לסניף המתנות המיועדות ללקוח התמים שקנה ממוצרכים .
    גם העובדות בקופה הראשית – רחלי ותהילה תומכות בתלונתי כשראו כמה פעמים ביקשתי את הכדור ולדבריהן זה לא הגיע לסניף ורחלי הוסיפה שגם היא רכשה ולא קיבלה את הכדור מתנה.
    לדעתי זה זלזול באינטליגנציה של הקונים שלכם .
    אבקש את התייחסותכם מפני שניסיתי כמה פעמים להתקשר להשאיר הודעה שמבטיחה שעד 48 שעות יחזרו ונאדה .זלזול .

  2. אירית, זה באמת לא בסדר אבל לא קשור אלינו. אנחנו לא קליית גת אלא אתר אינטרנט שפרסם ידיעה זאת (דרך אגב ב- 2006 – כתוב למעלה). מוזמנת לפנות לחברה. בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר