ליימן שליסל השלימה את רכישתו המלאה של מפעל קליית גת מפריגת

חברת ליימן שליסל השלימה את רכישת הבעלות המלאה על מפעל קליית גת, שהוחזק עד כה במשותף על ידי ליימן שליסל ופריגת. הסכם הרכישה הושלם לאחר שפריגת החליטה לצאת מעסקים שאינם בליבת עסקיה ולהתרכז בשוק המשקאות. היקף העסקה מוערך בכ- 10 מיליון ₪.

מוני ליימן, מנכ"ל ליימן שליסל מסר כי ההחלטה על השלמת רכישת מפעל קליית גת היא צעד אסטרטגי נוסף של החברה, לפיו היא תבסס ותעמיק את אחזקותיה במותגים שבבעלותה החלקית או המלאה.

ההחלטה על הכישה באה בשל הגידול בפעילות העסקית של קליית גת, ומהיכרותה של ליימן שליסל את שוק הפיצוחים המקומי ואת הפוטנציאל הגלום בו.
להערכת איציק שמואל, סמנכ"ל השיווק של קליית גת, מוצרי החברה צפויים להמשיך ולהתחזק, ובתוך שנתיים להגיע לנתח של 40% משוק הפיצוחים הארוזים. לדבריו, בכוונת ליימן שליסל להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים, כמו גם בפרסום וקידום המותג. שמואל מסר עוד כי ליימן שליסל מתכוונת להעמיד את כל מערך השיווק שלה ,המונה למעלה מ-400 עובדים, לטובת המשך החדרתו והצלחתו של המותג קליית גת.

מפעלי קליית גת, הנמצאים בקיבוץ גבעת חיים מאוחד, הוקמו בשנת 1953 על יסודות מפעל הבוטנייה של הקיבוץ תחת השם פריגת. בשנת 2001 רכשה ליימן שליסל 50% ממפעלי הפיצוחים "פריגת" שהחזיקה בכ- 4% מנתח שוק הפיצוחים הארוזים.
בשנת 2002 החל תהליך המיתוג החדש של הפיצוחים תחת השם "קליית גת", וזאת במקביל להרחבת מערך ההפצה לרשתות השיווק ברחבי הארץ.
היום נחשב המותג קליית גת למותג מוביל הנמצא בכל רשתות השיווק, המרכולים והמכולות ומחזיק בכ- 30% מנתח שוק הפיצוחים הארוזים.
שוק הפיצוחים הישראלי מגלגל כמיליארד ₪ בשנה. על פי הנתונים של קליית גת, הישראלים מפצחים כ- 6,000 – 8,000 טונות של פיצוחים בשנה.

ליימן שליסל הוקמה בשנת 1955 ונחשבת למובילה ביבוא שיווק והפצה של ממתקים ומזון. בין המותגים המיובאים ומשווקים באופן בלעדי על ידי החברה: פררו רושה, קינדר, מנטוס, צ'ופה צ'ופס, סמינט, מרסי, טופיפי, לואקר, ג'נרל מילס, הוט פופ, קליית גת, לחמי ועוד.
בחברה מועסקים כ- 450 עובדים, ובעזרתם פוקדים ישירות את רוב נקודות המכירה בארץ.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה