לילה טעים בלילית

ארוחה לרגל התפריט החדש של לילית ומפגש עם השף החדש של המסעדה, היו הזדמנות מצויינת ללמוד שיש דבר כזה קינוח כשר וטעים

מסעדת לילית, במקומה הנוכחי בסמוך לבית המשפט ובית החולים איכילוב בתל-אביב, עברה באחרונה שינוי בעלות, שהשפיעו בתחילה על עיצוב המקום – וכעת גם על התפריט.

למי שאינו יודע, יש לציין כי מסעדת לילית הוקמה על ידי עמותת עלם הפועלת למען בני נוער בסיכון, ובעצם נתרמה לעמותה ע"י קרן הנדלר, מי שהקימה בזמנו את מסעדת קרן ברחוב אבן גבירול בתל אביב, שממנה צמחה מסעדת קרן של חיים כהן ואירית שנקר בדרום תל אביב.

לאורך שנותיה העסיקה לילית במקום בני נוער במלאכות ההכנה והבישול במטבח, כחלק משיקומם ושילובם בחברה. כאמור, המסעדה נמכרה באחרונה, אך היא ממשיכה להעסיק בני נוער בסיכון גם תחת הבעלים החדשים שלה – מעשה חשוב ביותר וראוי להערקכה.

במסגרת ההתחדשות מונה השף נעם דקרס – לשעבר ברקרולה – לשף של לילית, ששומרת על הקו הכשר אותו אימצה בשנים האחרונות. דקרס רענן את התפריט, שילב בו מנות חדשות, והוא מתכוון להמשיך בכך.

זכינו לטעום מהתפריט החדש במסגרת ארוחה נעימה, כאשר לשולחן הגיעו קרפצ'יו סינטה עם שעועית ירוקה, ויניגרט דיז'ון ובצלצלי שאלוט (45 ש"ח), שטבע בכמות גדולה מדי של חרדל שחיפה על טעם הבשר שלא לצורך; סלט חם וטעים שכלל ארטישוק, סלק וצנונית עם ויניגרט סלק וחרדל (42 ₪);
סשימי של דג סלמון ברוטב טעים (בתמונה), ודג קוד אטלנטי צרוב ועשוי היטב עם סלרי, תפוחי עץ, אגוזי פקאן ויין אדום (58 ש"ח).

מבין המנות העיקריות – סינטה בגריל עם פירה גס של תפוחי אדמה ופטרוזיליה (115 ש"ח), סנייה בשר טלה צלוי עם חצילים, עגבניות, גרגרי חומוס וטחינה חמה (86 ש"ח) – הגיע לשולחן פריים ריב גדול ויפה, שנחתך בקלות ובמהירות ע"י השף וחולק לטועמים. נתח איכותי שנעשה היטב, וטוב עשה מי שויתר על הרוטב שהוגש איתו והסתפק בטעם הבשר (40 ₪ ל-100 גרם).

גולת הכותרת היו הקינוחים. בכל מסעדה כשרה, קינוחים הם עקב האכילס, אך בלילית הם דווקא עדות להצלחת התפריט. מרק תותים טריים עם סורבה לימון (38 ש"ח) היה טעים ומרענן; ומרק שוקולד חם וגלידת קינמון (42 ש"ח) היה מעדן לחובבי השוקולד.

מי ששמע את גיל חובב בתוכנית "בילוי נעים" עם מולי שפירא ביום שישי האחרון, שמע כי לילית מציעה עתה גם ארוחה עסקית על הבר ב- 50 ש"ח, מה שחובב הגדיר כעסקית הכי משתלמת בעיר.
ניתן לבחור בין שתי אפשרויות: ארוחה המבוססת על שתי מנות ראשונות או ארוחה שכוללת מנה עיקרית. בשני המקרים מחיר הארוחה הוא 50 ש"ח, ותקבלו גם לחם, פוקצ'ה ביתית עם שני מטבלי הבית – שמן זית וזרעי עגבנייה לצד קרם חצילים וזיתים מתובלים (טובים מאוד, קיבלנו אותם כפתיח גם לארוחה שלנו), וכן כוס מיץ טבעי. הארוחה העסקית מוגשת בכל ימי החול בשעות 12:00-16:00.

לילית שוכנת במיקום מיוחד, רחוקה מאזורי הבילוי והאוכל הקלאסיים של תל-אביב. ביום היא נשענת על עורכי הדין הרבים העובדים בסביבתה; בערב היא נשענת על שמה הטוב ועל איכות האוכל שלה. עובדה: בעת הארוחה, יום רביעי בשעות הערב, לילית היתה מלאה בסועדים. מיתון או לא מיתון, לילית ממשיכה לספק חוויה קולינרית כשרה ברמה גבוהה.

לילית
בית אסיה רח' דפנה 2, תל אביב
טל. 03-6091331
א'-ה' 12:00-23:00, ו' 11:00 עד כניסת השבת
מוצ"ש שעה לאחר צאת השבת עד 24:00

צילומים: רענן רוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר