לעבור את הטיסה בשלום: המלצות לתזונה נכונה בטיסות

אין ספק שטיסה היא חוויה, לחלקנו זו חוויה מרגשת ולחלק חוויה מפחידה ולא נעימה.
תזונה נכונה לפני ובמהלך הטיסה, עשויה במקרים רבים להפוך את הטיסה לחוויה נעימה יותר, ולסייע גם לחששנים ביותר לעבור אותה בשלום.

לקראת עונת הטיולים והטיסות, לפניכם מבחר טיפים על הרגלי תזונה מומלצים בטיסות:
· לאנשים הסובלים ממתח וחרדות לפני ובמהלך טיסה, מומלץ לעסות את אזור מפתח הלב עם מספר טיפות של שמן אתרי לבנדר אשר מקל מאד על חרדות. כמו כן ניתן לשתות חליטת תה מרגיעה אשר מכילה את הצמחים הבאים: פסיפלורה, ורבנה, מליסה, לבנדר וקמומיל שהם בעלי השפעה מרגיעה.
· מומלץ לאכול לפני עלייה לטיסה פחממה מורכבת כגון פרוסת לחם עם ממרח (גבינה, חומוס), זו תגרום להעלאת רמת הסרטונין בדם ותסייע לתחושת רוגע ונינוחות.
· לא מומלץ לשתות אלכוהול בזמן או לפני הטיסה. צריכת אלכוהול עלולה לגרום לצרבת וחוסר נוחות. צריכה אלכוהול מומלצת במהלך הארוחה בלבד, כדי שלא תיווצר ירידה חדה של רמת הסוכר בדם העלולה לגרום לשינוי קיצוני במצב הרוח, תחושת חולשה ועילפון.
· לסובלים מבחילות במהלך הטיסה:
– יש להפריד שתייה מן הארוחה (לשתות כשעה לפני ואחרי הארוחה ולא במהלכה).
– יש להעדיף שתייה קרה על פני שתייה חמה.
– אין לאכול מאכלים מתובלים, שומניים ומטוגנים.
– שתייה מוגזת עשויה לסייע בהקלה על בחילה.
– צנימים יבשים וקרקרים מסייעים בהקלה על בחילה כמו כן גם שורש ג'ינג'ר וסוכריות.
· לפני טיסה ובמהלכה יש להימנע מאכילת מזונות קשים לעיכול העלולים לגרום לנפיחות בבטן, כגון ירקות, בצל, שום, משפחת הכרובים, קטניות, וכן מזונות מטוגנים ושמנים.
· במהלך הטיסה מומלץ לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות כדי למנוע לחץ בטני. רצוי לא לטוס על קיבה ריקה, כדי למנוע בחילות. הארוחות יהיו מורכבות מסנדוויצ'ים קטנים, מנת פירות או מנת בשר קרה.
· בטיסה יש נטייה לצבירת נוזלים בגוף, לחץ על שלפוחית השתן וחוסר נוחות. להקלה על התופעה מומלץ להמעיט בשתיית קפה ותה, משקאות הידועים כמשתנים ובצריכת מלח.
· חשוב להרבות בשתיית מים.


ציפי רוטשילד היא דיאטנית קלינית ומומחית לצמחי מרפא מרשת 'מכבי טבעי'






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה