לקראת ט"ו בשבט – יין ופיצוחים

חלק מההווי הישראלי הוא לפצח. לפני האוכל או אחריו, במיוחד כשיש טלוויזיה באזור, ועוד יותר כשצופים במשחק כדורגל. כולם מפצחים. בדרך כלל תופעת הפיצוחים משתלבת עם בירה קרה, אבל ט"ו בשבט הוא הזדמנות חגיגית לפתוח את הנושא ולהציע הצעות חלופיות, שישדרגו לכם את שולחן החג

חלק מההווי הישראלי הוא לפצח. לפני האוכל או אחריו, במיוחד כשיש טלוויזיה באזור, ועוד יותר כשצופים במשחק כדורגל. כולם מפצחים. בדרך כלל תופעת הפיצוחים משתלבת עם בירה קרה, אבל ט"ו בשבט הוא הזדמנות חגיגית לפתוח את הנושא ולהציע הצעות חלופיות, שישדרגו לכם את שולחן החג.

גרעינים לסוגיהם, אגוזים ופיסטוקים, משתלבים נהדר עם הרבה סוגי יין (לא סתם בברים רבים מוסיפים צלוחית של פיצוחים לצד המשקה).
גם אם אתם סתם פותחים שולחן לחבר'ה, אפשר בהחלט לבחור ביין שאתם אוהבים במקום הבירה המסורתית. פה הבחירה היא מאד אישית. במפגש לא מחייב מסוג זה אני מציעה להתחשב בשעה, במזג האוויר ובידע על יין שיש למשתתפים.

יין איכותי ביותר ישדרג לכם את המפגש, אבל ישנם יינות פשוטים אדומים או לבנים (בדרך כלל יעלו עד 50 שקלים), שיכולים, בהחלט, להתאים למפגשים לא רשמיים וקלילים. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון של זני ענבים מעניינים כמו סנג'ובזה (הזן של הקיאנטי), או סירה (הידוע גם בשמו שיראז), שייתנו לכם חוויה שונה ואחרת מהקברנה סוביניון המפורסם והמוכר.

ובעניין שולחן החג המסורתי:
שולחן החג שלכם בוודאי יורכב ממנות רבות, הכוללות פירות יבשים כמו משמשים ושזיפים, בדרך כלל עם עוף או בשר.
מנות כאלה, בעלות אופי מתוק, ישתלבו היטב עם זנים כמו סירה – יין מבושם וקטיפתי בעל אופי מעט מתובלן שיהפוך את הערב לחגיגה. ניתן גם לשלב את המנות הללו יחד עם יינות לבנים עשירים, כמו ירדן שרדונה, שיושן תקופה מסוימת בחביות עץ, מה שנותן לו מורכבות נוספת של טעמים וארומות.

אופציה נוספת ליין לבן מעניין הוא ירדן ויונייה. הויונייה הוא זן יחסית חדש בארץ שמגיע מעמק הרון בצרפת. מדובר ביין לבן יבש ומעניין במיוחד, עשיר וכבד, שיתאים גם לאלו שאוהבים מתיקות מסוימת ביין.


דבי שהם היא מדריכת יין בכירה ביקבי רמת הגולן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר