לקראת כנס בתי הקפה והמסעדות "פוד-סרוויס 2007": מגזר בתי הקפה נוגס במסעדנות

67 מיליון ביקורים לשנה של הישראלים בבתי קפה. 54% מאוכלוסיית גילאי 18+ נוהגים לשבת בבתי קפה בבשגרת חייהם. טווח המחירים הסבירים בעיני הישראלי עבור ארוחה איכותית במסעדה נע בין 75 ש"ח עד 100 ש"ח לסועד יחיד (ללא יינות). סכום מעל 100 ש"ח לסועד נתפס כ"סף העושק",ומחיר שאין סיבה טובה לשלם אותו

67 מיליון ביקורים לשנה של הישראלים בבתי קפה. 54% מאוכלוסיית גילאי 18+ נוהגים לשבת בבתי קפה בבשגרת חייהם.
טווח המחירים הסבירים בעיני הישראלי עבור ארוחה איכותית במסעדה נע בין 75 ש"ח עד 100 ש"ח לסועד יחיד (ללא יינות). סכום מעל 100 ש"ח לסועד נתפס כ"סף העושק",ומחיר שאין סיבה טובה לשלם אותו.
65% מציבור היושבים בבתי קפה ובמסעדות, מתנגדים לכך שתיקבע תקנה האוסרת לשוחח בטלפון תוך ישיבה במסעדה או בבית הקפה.

אלה חלק מממצאי סקר גיאוקרטוגרפיה לקראת הכנס השנתי השלישי של ענף ההסעדה FoodService 2007 שיתקיים ב-27 לחודש.
הכנס, המאגד בתוכו את העוסקים בענף ההסעדה, יעסוק השנה בהרחבה בסוגיית "חיי המדף של השף הישראלי", וביכולת ההישרדות של מסעדות ומסעדנים לאורך הקריירה.

המחקר שערכה החטיבה הכלכלית של גיאוקרטוגרפיה מגלה כי כ- 2 מיליון איש ואשה בישראל נוהגים לשבת בבתי קפה בתדירות ממוצעת של 3.2 ביקורים לחודש (2.8 בשנה הקודמת), ויוצרים בכך כ- 5.6 מיליון ביקורים בחודש, שהם כ– 67 מליון ביקורים לשנה.

המחקר התמקד בעיקר במרכיבי "חווית הצריכה", המוענקת ליושב במסעדה ובבית הקפה, על מרכיביה החיוביים וגם הפחות חיוביים.
במודל "חווית קנייה" שפיתח פרופ' דגני, נבחנים גורמים שונים, המהווים תנאים הכרחיים ליצירת חוויה חיובית, המייצרת נאמנות וחזרה לבית העסק.

רון אנטונובסקי מנכ"ל קבוצת נתיב יועצים והמנהל המקצועי של הכנס, מחזק את ממצאי הסקר: "הממצאים והנתונים שאנו מקבלים מהשטח, מצביעים על כך כי הולך ומטשטש ההבדל בין עולם המסעדנות לעולם בתי הקפה בתפיסת הלקוח. צרכנים רבים מוצאים כיום בבית הקפה מקום לאכול ארוחה, ולא רק ללגום קפה. מגזר בתי הקפה מהווה במקרים רבים חלופה למסעדה. רשת ארומה היא רק אחת הדוגמאות לכך. בחלק גדול מהרשתות, ההכנסות ממזון עברו את ההכנסות ממכירת הקפה עצמו. תופעה זו גורמת ללקוח להיות ביקורתי הרבה יותר לגבי תפיסת הערך של המחיר אותו הוא משלם במסעדה".

הכנס הארצי השנתי של שוק המזון המקצועי יעסוק השנה בהרחבה בסוגיית "חיי המדף של השף הישראלי", וביכולת ההישרדות של מסעדות ומסעדנים לאורך הקריירה. פיליס גלזר, גיל חובב ומיטב השפים ינסו לענות על השאלה "מה עושה את השף או את המסעדה? האם הכל עניין של יחצ"נות או שמא יש כאן גם קולינריה? כיצד מתמודדים עם שחיקה, הצלחות וכשלונות?

עוד בכנס השנה למעלה מ- 25 הרצאות ורבי שיח על חדשנות ובישול מולקולרי, מפלאפל לטורטיה – על עתיד הקולינריה הישראלית ועל מהפכת הבריאות בצריכת מזון מחוץ לבית.

לפרטים: נתיב יועצים – 03-6955806, אקספרו כנסים – 03-6962143

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר