לקראת פסח: לקחת בחשבון את החג בתכנון הארוחות

פסח אחד החגים המרכזיים בחיינו, חג זה דורש מאיתנו התמודדויות רבות, בעיקר סביב האירוח והמפגשים המשפחתיים הרבים.
יחד עם זאת, חשוב לנו לזכור שחיינו אינם שגרתיים, וטומנים בתוכם הרבה דברים שאינם בשגרה כמו החגים, אשר מאוד מאפיינים את מהלך חיינו, ולכן אנו צריכים לקחת אותם בחשבון בתכנון הארוחות.
לכן, פסח הוא חג בו אין אנו רוצים לשבור את הדיאטה או את תהליך שמירת המשקל, ואנו צריכים להתמודד בכבוד עם הדילמות ולהמשיך את הדרך בה התחלנו.

· ערב החג – במהלך היום שבו מתקיים ליל הסדר -רצוי להקפיד על ארוחות קלות, עשירות בירקות, דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, להרבות בשתייה ובמוצרי גבינה דלים בשומן. לא מומלץ לצום לפני הארוחה…
· ארוחת החג – תשתדלו להגיע לא מורעבים, זה יסייע לשליטה בכמויות ובבחירת המזונות. רצוי לאכול כמות מוגבלת של מצות וכרפס, עד שתי כפיות חרוסת. מנה בשרית אחת או דג, או חצי מנה מכל אחד. את הדג רצוי לבקש בצורה לא מטוגנת. אם אוכלים מצה, מומלץ לוותר על פחמימה (אורז/ תפו"א). מומלץ לאכול ירקות חיים, מאודים או מבושלים כתוספת למנה עיקרית – ללא הגבלה, ומרקים. במהלך הארוחה מומלץ לבחור משקאות לא מתוקים – מים/ דיאט.
הכמות – העיניים אוכלות הכל, אבל כמה? אפשר למעשה לאכול הכל, אבל במידה. לגודל המנה יש משמעות מאוד רצינית, ובכך תינתן ההזדמנות לאכול מהכל – אבל במידה. כך לא נשבש את מהלך החיים.
· המנה האחרונה בעלת חשיבות ניכרת בארוחת החג – העדיפו תה צמחים עם עוגיות, או עוגה מקמח מלא, או סלט פירות טרי.
· תחושות מאפיינות – אנו עדים לתופעות רבות של תחושות כובד ועומס יתר. לכן כדאי להרבות בשתייה, ולזכור:המצה מהווה תחליף ל-2 פרוסות לחם או 4 פרוסות לחם קל,
בלי שום בעיה אנו מתחילים במצה ושוכחים לעצור – לכן תיהנו מחג המצות, אבל הרבו בשתייה ושימו לב לכמויות.
· לא רק אוכל – פסח הוא הזדמנות מצוינת ואיכותית מאוד לפגוש את המשפחה. מעבר לארוחת החג, כדאי להרבות בטיולים ובמפגשים בחיק הטבע, ולא סביב שולחן האוכל.

חג הפסח אינו אומר שאני מפסיק את הדרך שסיגלתי לעצמי, אלא שתהיה הזדמנות להתמקדות במשפחה, בחופש ובטבע, והאוכל יהיה חלק מהיום – ולא מוביל את היום.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה