לראשונה בישראל שמפניות מגדלים – החוויה של הטרואר בשמפיין

כאשר מדברים על שמפניה, האסוציאציה המתבקשת היא שמפיין התאגידית: בתים גדולים, שמות נוצצים, אחוזות פאר, מרתפי ענק ומחירים מוגזמים. אבל נראה שמכל הרושם הגדול שמשאיר היער הזה, העצים הלכו מעט לאיבוד

כאשר מדברים על שמפניה, האסוציאציה המתבקשת היא שמפיין התאגידית: בתים גדולים, שמות נוצצים, אחוזות פאר, מרתפי ענק ומחירים מוגזמים.
אבל נראה שמכל הרושם הגדול שמשאיר היער הזה, העצים הלכו מעט לאיבוד.

"שמפיין ניצבת על סף שינוי עמוק. ישנה הכרה גוברת כי הכורמות באזור הפכה למרושלת, וכי העדינות המובחנת של הטרואר הוזנחה כליל. עידן המגדלים הטובים והכרמים המצטיינים רק החל". כך כתב לפני כחמש שנים עיתונאי היין אנדרו ג'פורד בפתח הפרק על שמפיין בספרו "צרפת החדשה".

החברה הראשונה שמביאה לחובבי היין הישראלים את שמפן הטרוארית היא "בוטיק דה שמפן", מיצרנים שכולם בראש ובראשונה כורמים עצמאיים, אשר להבדיל מהבתים הגדולים לא קונים ענבים אלא מכינים יין מענבים פרי כרמם (חפשו את צמד האותיות RM על התווית הקידמית). בנוסף, כל הענבים מגיעים מכרמים בדרגת פרמייר או גרנד קרו, וגם עובדה זו מצויינת על תוויות היין.
החברה מציעה 25 יינות שונים של שישה יצרנים, שהם מהמוכרים והמקוריים באזור כולו.

מתת האזור Montagne de Reims מגיעים את היינות של Vilmart, אולי יין ה-Cult האולטימטיבי בכל שמפיין, כמו גם היינות של Margaine, המהווים חריג של שרדונה בתוך ים של פינו נואר.
מה-Vallee de la Marne מגיעים היינות של בית Chiquet, שנחשב למייצג האיכותי והמעניין ביותר מקרב מגדלי האזור.
מממלכת השרדונה Cote des Blancs משווקים שלושה יצרני על: בית Gimonnet שנחשב כאחד משלושת היצרנים-מגדלים החשובים בשמפיין, בן דודו פייר מבית Larmandier – שמפניה אותה אוהבים לאהוב הסומלייה הגדולים בעולם.
איתם מוגשים היינות של בית Milan, אותו סימן יו ג'ונסון כדבר הגדול הבא באזור.

אלדד לוי מ"בוטיק דה שמפן", אומר כי שמפניות מגדלים מעניקות את התמורה הטובה ביותר לכסף בכל שמפיין, כיוון שכבר ביינות הבסיסיים ביותר – הרכב הענבים הוא 100% גרנד קרו או פרמייר קרו. "בנוסף, גם אבסולוטית, המחירים הם מחירים נוחים ביותר, שמבוססים על עלויות ייצור אמיתיות, ללא העמסת מערכים של יחסי ציבור וקידום שיווק שמנפחים את המחיר הסופי לצרכן", מוסיף לוי.

לאתר הבית של היבואן, להורדת הקטלוג השלם ולקריאת קטעי עיתונות בנושא: www.bdch.co.il.
מוצע להצטרף לרשימת התפוצה כדי לקבל עדכונים על טעימות קרובות ועל ההנחות שונות לנרשמים.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר