לראשונה בישראל: תפריטי מסעדות מנוקדים על-פי שיטת הנקודות של "שומרי משקל"

במסגרת הפרויקט שנועד להגביר את המודעות לחיים בריאים ולעודד את תושבי תל אביב להיכנס למסלול חיים של כושר ותזונה נכונה, יציגו מסעדות מובילות תפריטים בריאים ומופחתי קלוריות המנוקדים בשיטת הנקודות של "שומרי משקל"

חברת "שומרי משקל" נרתמה לפרויקט "בריא בתל-אביב" של העירייה בשיתוף עם אתר האינטרנט 2eat, וניקדה על-פי שיטת הנקודות מנות של כ-40 מסעדות מובילות

במסגרת הפרויקט הייחודי "בריא בתל-אביב" של עיריית תל-אביב בשיתוף עם אתר האינטרנט 2eat, שנועד להגביר את המודעות לחיים בריאים ולעודד את תושבי העיר הגדולה להיכנס למסלול חיים של כושר ותזונה נכונה, יציגו מסעדות מובילות – לראשונה בישראל – תפריטים בריאים ומופחתי קלוריות המנוקדים בשיטת הנקודות של "שומרי משקל".

פרויקט "בריא בתל-אביב" יימשך לאורך כל חודש יוני, ויציע – חינם אין כסף – מגוון פעילויות כושר וספורט במרחבים הפתוחים של העיר. דגש רב יושם על תחום התזונה הבריאה: לציבור יוצעו סדנאות של בישול בריא, הרצאות על תזונה נכונה, תחרות נושאת פרסים של מתכונים בריאים ותפריטים דיאטתיים במגוון נרחב של מסעדות מובילות.

במסגרת חגיגות שנתה ה-40, "שומרי משקל", החברה הוותיקה והמובילה בישראל בתחום ההרזיה, נרתמה לפרויקט במלוא המרץ, כדי לעודד תרבות של אכילה נכונה ולא משמינה בכלל ובמסעדות בפרט. הצוות המקצועי של "שומרי משקל", בראשות הדיאטנית ענבל קרקו, סרק את תפריטיהן של כ-40 מסעדות, איתר את המנות הבריאות וה"רזות", שיקלל את ערכן התזונתי בנקודות על-פי שיטת הנקודות של "שומרי משקל" וריכז אותן בתפריט מיוחד.
בין המסעדות המשתתפות בפרויקט אפשר למצוא את "פודארט", "ין יאנג", "פסטיס", "קיוטו", "מסה", "לה סנטרל", "למון גראס", "קימל", "ספגטים", "אצל יהודית", "ברוהאוס", "ג'קו מאכלי ים", "אינגריד", "HUMANATURE – בית קפה אורגני", "הבית התאילנדי" ומסעדות מובילות אחרות. פירוט מלא של שמות המסעדות מופיע באתר האינטרנט www.2eat.co.il, לצד קישור אל אתר האינטרנט של "שומרי משקל" www.shomreymishkal.co.il.

ספירת נקודות היא חלק מתוכנית ההרזיה של "שומרי משקל", כאשר כל נקודה היא שקלול של ערכי הקלוריות, השומן הרווי וגודל המנה. בשיטה זו אין מזון אסור, הכל מותר, בתנאי שמקפידים לא לחרוג מתקציב הנקודות היומי המותאם לכל אדם על-פי משקל גופו, גילו ומינו. כך, למשל, אישה ממוצעת במשקל של 65-79 ק"ג צריכה לאכול תפריט של 20 נקודות ליום, גבר במשקל כזה זקוק לתפריט של 22 נקודות, ובני נוער באותו משקל – 26 נקודות. פשטותה והתאמתה לאדם המודרני, הדוגל בחופש בחירה על-פי העדפות אישיות, הן שהפכו את השיטה לסיפור הצלחה.

כך, למשל, סלט פנצנלה המוגש בסניף "מקסים" של רשת מסעדות "ספגטים" זוכה ל-1.5 נקודות בלבד, טרטר סלמון ב"קימל" "עולה" רק 3 נקודות ומקפא יוגורט לקינוח – 5.5 נקודות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר