לראשונה: ישראל מייבאת אתרוגים לקראת סוכות

משלוח ראשון של 500 אתרוגים הגיע בסוף השבוע שעבר מאיטליה לישראל. המדובר בייבוא היסטורי למדינת ישראל, כיוון שעד היום לא היה כל יבוא של פירות הדר מכל מין לארץ

משלוח ראשון של 500 אתרוגים הגיע בסוף השבוע שעבר מאיטליה לישראל. המדובר בייבוא היסטורי למדינת ישראל, כיוון שעד היום לא היה כל יבוא של פירות הדר מכל מין לארץ.

האתרוג משתייך למשפחת ההדרים (Citrus) שאליה משתייכים גם התפוז, הלימון, האשכולית, המנדרינה, הקלמנטינה, הפומלו, הפומלית ורבים אחרים. עצים אלה גדלים בישראל באופן מסחרי בהיקפים גדולים, ועד היום לא היה יבוא של פרי הדר לישראל.

היקף הגידול המקומי של אתרוגים הינו כ- 1,000 דונם, וכולו מיועד לשוק ארבעת המינים. הביקוש בישראל הוא לכמיליון יחידות מדי סוכות. 300,000 יחידות נוספות מיוצאות מדי שנה לקהילות יהודיות בעולם, ביניהן ארה"ב, אירופה ואוסטרליה.

מחירי האתרוגים נקבעים על פי רמת ההידור שלהם והקהילה הצורכת, והם נעים בין 10 ₪ ל- 500 ₪. המחיר הממוצע לצרכן לאתרוג הינו כ- 40 ₪. כל קהילה צורכת הידור אחר – אתרוג תימני, שהוא אתרוג ענק מימדים, אתרוג מרוקאי, אתרוג שגדל בקלבריה באיטליה אותו צורכת קהילת חב"ד, ועוד.

מאיר מזרחי, מנהל השירות להסגר צמחים, בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, אומר: "נגעים רבים תוקפים את פירות ההדר, חלק גדול מהם לא קיים בישראל ועלול לחדור עם הפרי המיובא. המחלקה להערכת סיכונים בייבוא במשרד החקלאות ביצעה תהליך הערכת סיכונים בייבוא האתרוגים מקלבריה, ובסיומו אושר היבוא בתנאים קפדניים במטרה למנוע חדירת נגעים עם הפרי המיובא. ואכן בסוף השבוע הגיע המשלוח הראשון לקראת החג. עד לכניסת החג אנו מצפים לארבעה משלוחים נוספים בהיקף של 2,000 אתרוגים".

בתמונה: דוקא אתרוג ענק ישראלי מרמת הגולן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר