לראשונה: רוברט פרקר מדרג יינות מישראל

לא מעט יינות ישראלים זכו אצל פרקר לציונים מכובדים בקנה מידה עולמי; ללא ספק תעודת כבוד לענף היין הישראלי. בראש החבורה: יקבי יתיר ורמת הגולן

לאחר שנים של ניסיונות לשכנע את רוברט פרקר, מבקר היינות הנחשב בעולם, לדרג גם את יינות ישראל – מפרסם פרקר לראשונה את הציונים שהוא מעניק ליינות של עשרות יקבים ישראלים מובילים.

עולם היין מחכה מדי שנה לציונים שמעניקים רוברט פרקר ואנשי צוותו ליינות שהוא טועם. יינות ויקבים הזוכים ממנו לשבחים הופכים, לעיתים בין לילה, לכוכבים הגדולים של ענף היין.
השנה, לראשונה, החליט פרקר כי גם היקבים והיינות הישראלים ראויים להתמודד בכבוד עם היקבים והיינות המובילים בעולם – והעניק להם ניקוד. לא מעט יינות ישראלים זכו אצל פרקר לציונים מכובדים בקנה מידה עולמי; ללא ספק תעודת כבוד לענף היין הישראלי.

מי שעומדים מאחורי הישג בלתי רגיל זה ליין הישראלי, הם חזי לוי וג'ון ציון.
חזי לוי, היושב בארה"ב ופעיל ביותר למען ישראל, הגיע ארצה לחופשה לפני מספר שנים וביקר ביקבים, בחן מגוון רחב של יינות כשרים ולא כשרים, והחליט לפעול לייבוא יינות ישראליים לארה"ב.
מכאן עד למסקנה כי כדי לעשות זאת יש להביא היינות למבחן אצל רוברט פרקר, על מנת לדעת לאיזה יינות יש פוטנציאל הצלחה בשוק האמריקאי, המרחק לא היה גדול.
אולי כל אחד יכול לחשוב רק על רעיון כזה, אבל הביצוע קשה הרבה יותר.

חזי לוי ביקש מגיסו ג'ון ציון, שנכנס כאן לתמונה, לארגן לו פגישה עם מומחי היין המקומיים יאיר היידו, אבי בן עמי ודניאל רוגוב. אלה, כמובן, לא האמינו לו כשסיפר להם על הקשר עם פרקר, ואפילו ביקשו מכתב רשמי מרוברט פרקר. המכתב הגיע, וכך כל הנושא התחיל להתגלגל.

את היינות בחרו רוגוב, היידו ובן עמי, ג'ון ציון יצר קשרים עם היקבים ותיאם את כל הלוגיסטיקה, והיינות הגיעו אל מארק סקווייר – אחד הטועמים הבכירים עם רוברט פרקר.
סקווייר טעם את היינות בפילדלפיה, אך היינות שקיבלו ניקוד גבוה מ- 87 נטעמו ע"י רוברט פרקר עצמו, וכך ניתנו הציונים הסופיים.

"זו הייתה עבודה מסיבית וקשה, לאחר שלאורך התהליך אף אחד בארץ לא האמין שיקרה. אז הנה. זו עובדה קיימת, וזה קרה", אומר חזי לוי ל"אכול ושאטו". "עכשיו צפויה תנופה ליינות הישראליים בארה"ב, ולשם כך צריך שכולם יהיו יחד ולא ייאבקו אחד בשני".

לפניכם רשימת 10 היינות הראשונים ברשימה של רוברט פרקר (מימין לשמאל: השנה, הציון, היין המדורג)

2003 – Yatir Forest – 93
2005 – Golan Heights Winery Gewurztraminer Heights Wine Harvest (Yarden) – 93
2006 – Tzora Vineyards Or Dessert Wine – 92
2004 – Domaine du Castel Grand Vin – 92
2005 – Domaine du Castel Chardonnay Blanc du Castel – 91
2003 – Golan Heights Winery Katzrin (Yarden) – 91
2005 – Tulip Syrah Reserve – 90
2003 – Galil Mountain Yiron – 90
2004 – Carmel Winery Limited Edition – 90
2005 – Carmel Winery Gewurztraminer Sha'Al Vineyard – 90

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר