לתבל את חיי המטבח עם צמחי תבלין מגידול עצמי

כל מי שמפחד להיכנס למטבח מחשש שישרוף את הסיר עוד לפני שהדליק את הגז, וגם כל מי שמחשיב עצמו לשף מדופלם, יכול לשדרג את יצירותיו הקולינריות על ידי שימוש בתבלינים טריים

כל מי שמפחד להיכנס למטבח מחשש שישרוף את הסיר עוד לפני שהדליק את הגז, וגם כל מי שמחשיב עצמו לשף מדופלם, יכול לשדרג את יצירותיו הקולינריות על ידי שימוש בתבלינים טריים, אשר מעבר להיותם טעימים ועשירים יותר בארומה מתבלינים מיובשים, בהחלט יגרמו לכל אחד להרגיש שהוא ממש השקיע במטבח.
ואם כבר צמחי תבלין, אז למה לא כאלה שגידלתם לבד בערוגת המטבח או באדנית מעל לכיור? לפניכם טיפים לגידול ושימוש בצמחי תבלין טריים.

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים:
• אין צורך בגינה גדולה – עציצים על אדן החלון מספיקים בהחלט, ואפשר אפילו אדנית גדולה. רק מומלץ במקרה זה לוודא כי תשימו יחד תבלינים הדורשים טיפול דומה.
• מרבית התבלינים אינם זקוקים להשקייה מרובה – אך מנגד צורכים לא מעט אור, כך שמומלץ למקמם באזור החשוף לאור השמש מרבית שעות היום.
• לאלו אשר אינם ידועים בכישורי ההנבטה שלהם – כדאי לרכוש שתילים בוגרים במשתלה, ולהעלות במאות אחוזים את סיכויי ההישרדות של גינתכם הקטנה.
• וטיפ כללי אחרון: שתלו תבלינים שאתם באמת משתמשים בהם – כשתתחילו לגזום, לבשל ולזכות למחמאות בני הבית והאורחים, תעריכו את ההשקעה ותוכלו גם להרחיב את ההתנסויות הקולינריות שלכם.

מספר טיפים לגידול צמחי התבלין שישדרגו בקלות כל מטבח:
בזיליקום מאפיין בעיקר מטבח איטלקי – אך הדבר אינו חקוק בסלע. הבזיליקום אוהב שמש, כך שאל תיבהלו אם בבוא הקור הוא כבר לא נראה בשיאו, זו אינה אשמתכם. כחובב שמש, אך מתבקש שהבזיליקום יאהב גם מים – והרבה. מומלץ לקטום אותו לעיתים תכופות, כך שיישאר רענן.
רוזמרין מתאים לשלל מאכלים – בעיקר אלו הנאפים או נצלים. נחשב לעמיד ביותר וקל לגידול. בניגוד לבזיליקום הוא אינו צורך מים רבים, אך בדומה לו אוהב גם הוא הרבה אור שמש.
נענע האהובה עלינו בעיקר בכוס התה בחורף – דווקא אוהבת את אור השמש החזק של הקיץ, ועל כן יכולה להתאים לרענון כל סלט קיצי וקר של ירקות או פירות. כמו שהמים אוהבים נענע, כך הנענע אוהבת מים, ואין להתקמצן בהשקייתה.
מרווה נפוצה בישראל, בעיקר מרווה משולשת – המרווה אינה צורכת הרבה מים וגם אינה רגישה לקור, אך יש לדאוג להעניק לה שעות שמש ישירה, גם כשאלו נחשבות קשות יותר להשגה. המרווה משתלבת מצוין בכוס התה, אך הולכת מעולה גם עם כל תבשיל שעולה בראשכם להכין, כגון רטבים לפסטה, בשרים, עופות ודגים.

עכשיו כשאתם יודעים מה ואיך, הגיע הזמן ליישם – והכי חשוב לבשל. אם נתקלתם בקשיים, זכרו כי ליתים הבעיה היא לאו דווקא בתבלין.

אתר ד"ר גן 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר