מאבק מסקרן בין מקדונלד'ס וסטארבאקס: דוכני קפה בסניפי המזון המהיר

מקדונלד'ס מתכוונת למשוך אליה את לקוחות רשת בתי הקפה המובילה בעולם סטארבקס (שאצלנו נכשלה ויצאה מישראל עם זנב מקופל בין הרגליים), ולמכור בסניפיה ברחבי ארה"ב קפוצ'ינו, לאטה, מוקה, ופראפה שיתחרה בפראפוצ'ינו של סטארבקס.

המהלך צפוי להוסיף עוד כמיליארד דולר למכירות השנתיות של הרשת, העומדות כעת על 21.6 מיליארד דולר. ב- 800 סניפי מקדונלד'ס (מתוך 14,000 בארה"ב) בהם הופעלה התוכנית, עולה הקפה בין 1.99 ל-3.29 דולר, ומוצע בטעמי וניל, קרמל ומוקה.
מחירים אלה הנמוכים ב-60 עד 80 סנט מאלה של סטארבקס.

הקרב בין הרשתות לא היה צפוי, מאחר שהן באו מתחומים שונים של עולם המזון המהיר, אך לאחרונה הן החלו לחדור זו לטריטוריה של זו. מקדונלד'ס התחילה לשפר את הקפה שלה ואת עיצוב סניפיה, וסטארבקס החלה להפעיל לנהגים מזנוני דרייב-אין עם כריכים חמים לארוחות בוקר.

מקדונלד'ס לא מתביישת להעתיק את חווית הקנייה בסטארבקס, ומתקינה את מכונות האספרסו על הדוכנים, בעוד שהיא נוהגת להכין את המזון במטבח האחורי.

נשיא סטארבאקס, הווארד שולץ, דווקא מצדד לכאורה בתחרות, ואומר כי היא מרחיבה את קטגוריית צריכת הקפה, ואז תביא את הצרכנים לרשת שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר