מאיה – הפתעה נעימה

השף של מאיה נותן למנות טאץ' נוסף – מגע של חציל קלוי, טחינה, יוגורט, שמן זית – ההופך את המנות למעדנים. כדאי לכם להגיע למסעדה, ולנסות את תפריט הסולטן או את המנות האחרות של מאיה

מסעדת מאיה במתחם יד חרוצים בתל אביב, המגדירה עצמה כ'מטבח אגאי בר מאיה בעיצוב חדשעדכני' – הווה אומר: תורכיה, יוון, וטאץ' של שף – חידשה לאחרונה את פניה עם עיצוב מחדש בניצוחו של האדריכל ירון טל, שבהחלט הולך יד ביד עם המטבח הססגוני שלה. 
למסעדה נכנסים דרך דלתות עץ ישנות משובצות בידי אמן ויטראז'ים, שמסתבר כי הנם בצבעים של ארמון הסולטאן "דולמה באחצ'ה" המפואר באיסטנבול. קירות המסעדה צופו בטפטים מסיציליה ונצבעו בידי אמנית צבע ועוטרו בצילומים בשחור לבן. גם הבר שופץ, ושאנדלירים צבעוניים מאיסטנבול מאירים את המסעדה ויוצרים אוירה חמה ומזמינה.

על קנקנה של המוזיקה המושמעת לא ממש תהינו, לא היה ברור אם היא תורכית או יוונית מודרנית, ואולי שמענו צלילי אמריקה הלטינית? בכל מקרה המוזיקה לא הפריעה.

מה נותר? נכון: תפריט ואוכל. האמת שבאנו  לנוכח מה שבמאיה מכנים "תפריט הסולטן" הכולל 3 מנות לבחירה תמורת 99 ₪ לסועד – מינימום שני סועדים (פירוט בסוף), אך הרשינו לעצמנו לחרוג ממנו, והשורה התחתונה: נהנינו מאוד. ממש הפתעה ביד חרוצים.

לשולחן הגיע מייד לחם הבית בצורה קשה להגדרה, ננסה אולי: בייגלה שמיניות ארוך – חם וטרי, ביחד עם מטבל חצילים ורסק עגבניות טריות, ושמן זית עם חומץ בלסמי. כן הגיע לשולחן בקבוק הסן פלגרינו שהיווה את בן הלוויה הנוזלי שלנו לאורך הארוחה, על אף תפריט היינות הטוב..

למנות ראשונות בחרנו באספרגוס ופטריות במחבת – עם רוטב יוגורט ושומשום. שבבי פרמזן וצנוברים (38 ₪); ומגדל פירות ים ודפי פילו פריכים – עם בצלים אדומים וירוקים ברוטב צ'ילי ולימונים (39 ₪).

האספרגוס עם הפטריות זכה לציון "בסדר", אבל אפילו אל תחשבו לוותר על מגדל פירות ים ודפי פילו פריכים. מנת שף המשלבת באופן מושלם את פירות הים, הרוטב ועלי הפילו. חוויה.

לעיקריות הזמנו קבב טלה "עלי נאזיק" טורקי – עם פיסטוק מוגש על סלט חצילים ועגבניות מהאש וטחינה (68 ₪) – טעים מאוד; ולתומנו רצינו גם סופלקי פרגית מהאש  במישרה של פלפל צ'ומה, מוגש עם טחינה והצ'יפס עם מאיה (67 ₪), אבל המלצרית החביבה הפצירה בנו לא ללכת על הבנאלי, ולהזמין מהמיוחדים של אותו ערב פילה מוסר במעטפת חצילים (89 ₪) מונח על על ירקות מבושלים ברוטב טעים (רטטוי בצרפתית, גבץ' בלשון הרומנים), והיא אכן צדקה. הדג היה מעולה – מנה פשוט מצוינת.

בינתיים, שולחן ארוך שחיכה לו עם 16 כסאות התאכלס במהירות בחבורה של צעירים, מחברת סטארט-אפ מן הסתם, מה ששימח אותנו לאור המצב בו שרוי, לכאורה, הענף היום; שנראה כי המזון החביב עליהם הוא בירה סטארופרמן הצ'כית הלא מסוננת שנמזגה להם, אך הסתבר בהמשך כי יש להם גם תיאבון בריא.

הגענו שבעים ושבעי רצון לקינוחים, מהם יש בהחלט מבחר נאה. 
הסתפקנו במלבי מצוין עם רוטב פירות אדומים וורדים (26 ₪), ושתי כוסות תה
(10 ₪ הכוס).

מצא חן בעינינו בתפריט הריבוע האומר כי בשבת בצהריים ארוחות לילדים חינם – לילדים עד גיל 12, שניים למשפחה. מה כולל? המבורגר או שניצל או ספגטי ושתייה קלה. בהחלט חביב.

המסקנה שלנו: השף של מאיה נותן למנות טאץ' נוסף – מגע של חציל קלוי, טחינה, יוגורט, שמן זית – ההופך את המנות למעדנים.  כדאי לכם להגיע למסעדה, ולנסות את תפריט הסולטן או את המנות האחרות של מאיה.

תפריט הסולטן:
מנה ראשונה:
ביסק פרות ים עם מקל סומסום ופרמזן
פורטבלו במחבת עם רוטב שמנת פסטו וברוסקטה
ריזוטו שרימפס ואספרגוס עם צזיקי קפריסאי ומנטה יבשה
מנה עיקרית:
וריאציה של טלה על מצע לחמעג'ון וסלט "עלי נאזיק"
סופלקי פרגית במשרה צ'ילי ומנטה יבשה על סלט בורגול ורימונים
קבב "עלי נאזיק" עם סלט חצילים מהאש
מנה אחרונה:
קרם קפה טורקי והל עם גלידת פיסטוק ושערות קדאיף
בורק תפוחי עץ ושקדים פריכים
מלבי עם רוטב פירות יער וורדים
התפריט מוגש עד סוף דצמבר החל מ- 19:00.

מאיה
יד חרוצים 13 תל אביב טל. 03-6335355
א' 17:00 – 12:00, ב' – ה' 02:00 – 12:00
ו' 02:00 – 17:00, שבת 02:00 – 12:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר