מאי 2015: סיור חברי מועדון איש הענבים ליקבים הגדולים בפיימונטה

איש הענבים – מרכז הדרכה ותיירות יין, מארגן בחודש מאי השנה טיול יין שעל פי תכניתו נקרא ונשמע מעניין ומגרה להשתתף בו. אנו מביאים את התכנית המלאה – אם לא להשתתף, לפחות לקרוא וליהנות מהפוטנציאל. ואם אתם מתכננים נסיעה עצמאית לאזור, הסתייעו לאיתור יעדים, אם כי לא בהכרח תוכלו לבקר באותם מקומות

איש הענבים – מרכז הדרכה ותיירות יין, מארגן בחודש מאי השנה טיול יין שעל פי תכניתו נקרא ונשמע מעניין ומגרה להשתתף בו. אנו מביאים את התכנית המלאה – אם לא להשתתף, לפחות לקרוא וליהנות מהפוטנציאל. ואם אתם מתכננים נסיעה עצמאית לאזור, הסתייעו לאיתור יעדים, אם כי לא בהכרח תוכלו לבקר באותם מקומות.
 
יום שני – 4 מאי
נגיע בטיסה ישירה למילאנו, שם יחכה לנו רכב ונהג שיקחו אותנו ישירות לעיירה הציורית: אלבה שבחבל פיימונטה. נגיע למלון בסביבות השעה 14:00 ולאחר קבלת פנים שתכלול פרוסקו ומשעשעי חך איטלקיים נפרוש לחדרים להתארגנות והתרעננות קלה ונצא לסיור קצר בעיירה ולביקור ביקב מהמפורסמים והוותיקים באזור הממוקם בתוך העיירה אלבה: 'Pio Cesare'. לאחר ביקור קצר וטעימת יינות נמשיך כמנהג האיטלקים ל'אפרטיבו' – ארוחה קלה שמהווה אפריטיף לארוחת הערב המשובחת במרתף היין של מסעדה איטלקית קלאסית המתמחה ביין: 'Eno-Club'.

יום שלישי – 5 מאי
אחרי ארוחת הבוקר במלון נצא לכיוון יקב 'Poderi Luigi Einaudi' הממוקם באחוזה יפהפיה המשקיפה על אחת הערים הציוריות באיזור- דוליאני. היקב הוותיק שייך למשפחת אצולה איטלקית, אשר כוללת בעץ המשפחה את ראש ממשלת איטליה הראשון. היקב מתמחה בהפקת יינות נגישים, ואף היה בעל תפקיד מרכזי בפיתוחו ההיסטורי של האזור. משם נמשיך ליקב 'Vietti' המשפחתי שמפיק יינות ברולו משובחים כבר חמישה דורות. היקב מהווה סמן ימני לאיכות וחדשנות, עם שמירה הגובלת באמונה דתית כמעט על המסורת. שמירה זו באה לידי ביטוי ביין הדגל של היקב – 'Villero 2007' שזכה בתואר המכובד של היין האיטלקי הטוב ביותר לשנת 2014. זה הזמן לעצור ולהתיישב לארוחת צהריים, דקה הליכה מהיקב באוסטריה (מסעדה מקומית קלאסית) של 'Rensa' שם נטעם את יינותיו של יקב Vietti עם היינן. לאחר הארוחה נמשיך ליקב שהוא הדבר הכי קרוב ל"שאטו" בברולו- 'Aldo Conterno'. היקב הוקם על ידי אלדו והיווה בזמנו מקדש לייננות מסורתית עד למותו בתחילתו של העשור הקודם. מאז, תפסו את מקומו שני בניו אשר החליטו לקחת את היקב לכיוון חדש ולשים דגש על האיכות, תוך צמצום התפוקה ושימוש בטכניקות מודרניות שהביאו את היקב לשיאים חדשים עם יינות נקיים, מורכבים ומדוייקים. לאחר הביקור ביקב נשוב למלון למנוחה קלה והתארגנות ונצא לארוחת ערב במסעדה הנחשבת ביותר בכל המחוז -'Duomo' המעוטרת ב-3 כוכבי מישלן.

יום רביעי – 6 מאי
בוקר יום שלישי לסיור יפתח ביקב 'Sandrone'. היקב ידוע בתשומת הלב המוקפדת של היינן לוסיאנו סנדרוני לפרטים הקטנים. הבחירה המדוקדקת של הכרמים והנטיעות, תוך שמירה על סטנדרטים בלתי מתפשרים, הפכו את היקב במהרה לאחד מהחשובים באזור פיימונטה. יינותיו "הנקיים" של היקב מאפשרים לטועם להבחין בדקויות של השפעת הטרואר, ומספקים הצצה לנפלאות של ברולו מודרני מרוסן ונפלא. משם נמשיך ליקב 'Giuseppe Rinaldi', המרכז סביבו את תנועת הנגד שצצה לאחר כניסת "המודרניסטים של שנות ה-70". תוך שמירה על הטכניקות המסורתיות מופק אחד מהיינות הנחשקים ביותר באזור. יינות היקב נמכרים במחירים נגישים על ידי המשפחה, אך מיד עם יציאתם מהיקב הם משלשים את ערכם ונחשבים נדירים וקשים להשגה. בשלב זה ניקח זמן חופשי להסתובב מעט בכפר הציורי ברולו המוקף בכרמים מוריקות, ומשם נמשיך לביקור קצר ביקב 'Bartolo Mascarello', שבסופו נצא לפגוש את 'Domenico Clerico' (ביקב שקרוי על שמו). קלריקו הוא אחד הייננים המודרניים החשובים ביותר באזור וממובילי ממובילי מהפכת האיכות של שנות ה-70! טעימה רוחבית של יינות היקב מספקת תמונה בהירה של ההבדלים הניכרים בין החלקות השונות בעמק וסיור ביקב החדש פותח צוהר למלחמה שמתנהלת בין המסורת למודרניזציה כבר 4 עשורים. נקנח את היום במסעדה המעוטרת בכוכב מישלן: 'La Ciau del Tornavento'.

יום חמישי – 7 מאי
היום הרביעי לסיור יתחיל ביקב של יצרן קטן באזור ברברסקו – 'Giuseppe Cortese' בעל חלקה בכרם 'Rabaja' הנחשק. נטעם יינות מתיישנים של היקב ונראה את התפתחות היין על ציר הזמן. משם נמשיך לארוחת צהריים במסעדה איטלקית קטנה בה סועדים המקומיים. באחר הצהריים של היום החמישי לסיור נבקר בשניים מהיקבים הנודעים של פיימונטה: "Produtory del Barbaresco ו- 'Gaja'. פרודוטורי הוא קואופרטיב ענק הכולל יותר מ-50 משפחות ומייצר כחצי מיליון בק' בשנה. למרות כמות הבקבוקים הגדולה שהוא מייצר, מצליח היקב לשמור על איכות גבוהה. מלבד הנביולו והברברסקו הבסיסיים שמפיק היקב, הוא מייצר גם תשעה יינות מחלקות נבחרות באיזור (כרם יחידני), כך שטעימה רוחבית של יינות היקב מספקת מבט פנוראמי על הטרואר האזורי. אחד היהלומים של פיימונטה הוא ללא ספק: 'Gaja' – האיש, היקב והאגדה! אנג'לו גאיה הוא ממובילי הדרך בעולם היין האיטלקי; בעבודה קשה ועמל רב הצליח אנג'לו להנגיש את בשורת הברברסקו לחובבי היין, עם יינות מורכבים, נקיים ובעלי פוטנציאל השתבחות. בתום הביקור נסייר בעיירה היפיפיה: 'Novello' כולל קצת זמן חופשי להלך בין הסמטאות הציוריות ובתי הקפה האיטלקים.

יום שישי – 8 מאי
'Giacomo Conterno' מי שנחשב ל"רומנה קונטי" של אזור ברולו יפתח את סיורנו היום. בבעלות היקב מונופול על מספר חלקות יוקרתיות, ולצד גישה בלתי מתפשרת הוא מפיק יינות מהיקרים והנחשבים ביותר באזור. יין הדגל של היקב שמייצר רק 40,000 בק' בשנה נקרא 'Monfortino' והוא מבוקבק אחרי 6 שנים בחביות עץ גדולות. לאחר מכן נמשיך ליקב הממוקם בראש העיירה מונפורטה – 'Conterno Fantino'. פאביו, היינן הצעיר של היקב, הינו איש צעיר ושקט עם תשוקה ליין שאינה יודעת גבולות. השילוב בין משפחת Conterno ל-Fantino הפכה במהרה את היקב לידוע ומרכזי באזור, ובעיירה מונפורטה בפרט. עם פתיחות לעולם היין וכבוד רב למסורת מתמרן פאביו בזהירות ובצניעות בין הטיפות ומפיק יינות נפלאים ונגישים. בצהריים נאכל ארוחת פיצה קלילה ומשם נמשיך ליקב 'Cierreto'. המשפחה שמאחורי היקב פרצה לתודעת היין העולמית במהלך שנות ה-80' עם היין הלבן מהחשובים באזור- Langhe" המורכב מ-100% ענבי ארנס. היקב גדל והתרחב עם השנים עם חלקות מובחרות בבררולו ובברברסקו. בימים אלה מוביל את היקב Alessandro, הבן הצעיר של המשפחה שלקח על עצמו את הפצת הבשורה הביו-דינאמית באזור. נחגוג את סיום היום במסעדה שבה יושבים לסעוד השפים הטובים ביותר של האזור. מסעדה המציעה אוכל קלאסי, מקומי, פשוט וטעים וקרויה על שם הגברת האיטלקיה המנהלת אותה ביד רמה: 'Gemma'.

יום שבת – 9 מאי
חצי יום חופשי לביקור וסיור בעיירה הציורית אלבה. נתפזר במרכז העיר, נקבל הדרכה קצרה לצורך התמצאות וכל אחד (או כולם יחד) ייהנה מכמה שעות של התרגעות. לאחר צ'ק אאוט מהיר נצא לביקור וארוחת צהריים ביקב: "Marquis de Barbaresco. זהו אחד מהיקבים העתיקים והחשובים בברברסקו ובו נפגוש את ג'ף, יינן ניו-זילנדי שהפך את האזור לביתו ואף רכש לעצמו ידידים ומעריצים רבים באזור. ג'ף יציג בפנינו את היקב היפיפה ויצטרף אלינו לארוחת צהריים וטעימת יינות. לאחר הסעודה נצא לכיוון מילאנו לטיסת ערב בדרך חזרה לישראל.

מה כולל התשלום:
• ערב היכרות, הדרכה וטעימות של יינות פיימונטה בבית איש הענבים ביפו.
• טיסות: תל אביב-אלבה וחזרה (טיסה סדירה).
• מיניבוס יוקרתי צמוד עם נהג צמוד.
• לינה במלון מפואר במרכז אלבה.
• ארוחת בוקר בכל יום.
• 4 ארוחות צהריים כולל יין.
• 2 ארוחות ערב כולל יין.
• 1 ארוחה במסעדת מישלן, 3 כוכבים, לא כולל יין.
• 1 ארוחה במסעדת מישלן, כוכב אחד, לא כולל יין.
• תיאום וכניסה לכל היקבים ברמת VIP.
• טעימות על ציר הזמן, טעימות חבית.
• מקסימום משתתפים בקבוצה: 15.
• שני מלווים מקצועיים, דוברי עברית.
• המחיר: 3,200 יורו ליחיד בחדר זוגי (תוספת 250 יורו לתפוסת יחיד בחדר זוגי).
• ניתן לשדרג חדרים במלון לפי דרישה
• ייתכנו שינויים במחיר עקב שינויים בהיטלי הדלק והביטחון אשר מתקבלים מעת לעת מחברות התעופה.

הערות:
• ניתן לקזז ממחיר הסיור את כרטיס הטיסה, לנרשמים אשר יש ברשותם כרטיסי חינם, נקודות, מיילים, או שדרוג מכל סוג. במקרה ויקוזז מחיר הטיסה (600$), האחריות היא אישית למשתתף להגעה למילאנו בזמן להצטרף לנסיעה לאלבה או לחילופין הגעה לעיירה אלבה למלון.
• יין במסעדות המישלן יתואם בין המשתתפים במקום ויירכש בנפרד (לא כלול במחיר הכולל).
• לא כלולים במחיר סעיפים אשר אינם ברשימת 'מה כולל'.
• ביטוחים אישיים שונים באחריות כל משתתף בנפרד.
• הגעה עצמית לנתב"ג.
• ההרשמה ושריון מקום באמצעות טופס הרשמה ותשלום מקדמה בסך 700 יורו למשתתף.

 

איש קשר: גיא הרן, 03-5180533, 054-3389244
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר