מארי אנטואנט – גם בשישבת בצהרים

כיף להגיע לרמת החייל בשישבת, יש חניה נוחה וחופשית, והרמקולים של המסעדה מנגנים בעיקר מוזיקה צרפתית לדורותיה. אז מה יכול להיות רע?

מסעדת "מארי אנטואנט" הצרפתית שפעלה בעבר הרחוק (במונחי ארצנו) בתל אביב, חזרה לא מכבר  לזירה הקולינרית, הפעם של רמת החייל, בסמוך למסעדת אונגרד השייכת לאותם בעלים ושף – דיוויד לוי, ולצדו השף בפועל אסף זילברשטיין.
המסעדה מגישה מטבח צרפתי קלאסי – ואנחנו בהחלט אוהבים מטבח זה, עם נגיעות עכשוויות – מה שאומר ויתורים מסוימים על הכבד לטובת הקל יותר, 

השפים אומרים כי הם שמים דגש על שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים המשתנים סביצ'ה טונהבהתאם לעונתם – בקר גלילי, שלל דגה יומית טרייה, פירות ים, שמן זית, לחמים ולחמניות טריים הנאפים במקום, וגבינות מחלבה מקומיות ומיובאות.

רמת החייל זה אומר כמה דברים: זה אומר שבצהרים יש באזור המוני סועדים פוטנציאליים לעסקיות, אבל זה נכון בימים א' עד ה' – ולא בשישבת בו האזור ריק ביום.

לגבי הערב זה אומר אנשים שנתקעים מאוחר בעבודה, אך בעיקר אלה המגיעים למקום כמתחם בילויים. 
בתפריט הערב של המסעדה מנות כמו כבדי עוף עם פטריות בר, גזר מקורמל, דמררה יין אדום ופירה חמאה; ופסטה שחורה רצועות בייקון, דלעת ועלי בוקצ'וי ברוטב שמנת וכמהין מוגש עם ביצת שליו.

תפריט צהרים לשישי ושבת
האמת שחיפשנו מסעדה לארוחת צהרים של שישי של חול המועד סוכות, ולכן שמחנו לשמוע שמארי אנטואנט מציעה תפריט שבתות וחגים לימי שישי ושבת בין השעות 12:00-17:00 במחיר 110 ₪ לאדם. הארוחה כוללת מנה ראשונה ומנה עיקרית לבחירה, וכן לחם הבית ומים מינרלים הנמזגים חופשי לאורך כל הארוחה.

אז ככה, ממש כיף להגיע לרמת החייל בשישבת, יש חניה נוחה וחופשית – כן, טרטר אינטיאסאחרי שחנינו עם הסלופרק קיבלנו הודעה שבשישי בצהרים החניה ללא תשלום, והרמקולים של המסעדה מנגנים בעיקר מוזיקה צרפתית לדורותיה.
מה יכול להיות רע?

התפריט מציע למנות ראשונות: סלט ירוק, סלמון כבוש, קרפצ'יו סינטה, סביצ'ה טונה, טרטר אינטיאס, קוביות פילה בקר, פטה כבד.
לעיקריות: דניס צרוב, פרגיות, שרימפס סוטה (מוקפץ בצרפתית, לא מניאק בעברית), כבדי עוף, סלמון צרוב, חזה ברווז, מדליוני פילה לבן, פסטה שחורה, סטייק סינטה, קוטלט לואי (אם יש מארי, חייב להיות לואי), ודג מוסר ים (לא היה ביום ביקורנו).

לחמי הבית הגיעו טריים וחמימים בסלסלה: פוקצ'ה עם גרעיני דלעת וחמניות, דניס צרובלחם עם חמוציות, לחמניה עם שמן אגוזים, ולחם עשבי תיבול; ולצדם חמאה.
המים המינרליים אכן זרמו לכוסות לאורך הארוחה, בלי צורך לבקש, וזאת בזכות מלצרנו הקשוב והערני.

המנות הראשונות שלנו היו סביצ'ה טונה עם ג'לי עגבניות וכוסברה משוטח על הצלחת וצועק: גרד ואכול אותי, עגבניות שרי מצוינות, אגוזי מלך ווינגרט בזיליקום – מנה מצוינת.
טרטר אינטיאס עם קוביות מנגו, חלפיניו ורוקט בקולי מנגו וקרמל סלק – אהבתי פחות.

המנות העיקריות: דניס צרוב עם קראסט פרובנסל, זוקיני, עגבניות ווינגרט קוטלט לואיפלפלים – מנה טובה מאוד.
קוטלט לואי: צלע לבן, סלק צלוי ופירה בטטה והל בדמיגלאס חרדל – מנה שבשבילה שווה לחזור למארי אנטואנט, ואפילו להכריז 'ויו לה פרנס' אם זה התנאי לקבל אותה. מומלצת ביותר.


עסקיות צהרים במשך השבוע

בתפריט הצהרים מנות המותאמות לאווירת העסקים באזור: מנות ראשונות כמו קרפצ'יו סינטה;  טרטר מוסר ים; פטה כבד.
לעיקריות קלאב סנדוויץ' עם רוסטביף; וקוטלט לואי – הללויה.
מחירי העסקיות מורכבים ממנה ראשונה הכלולה במחיר העיקרית – 68  ₪ עד 102 ₪.
במסגרת העסקיות מוצעים לסועדים כוס יין הבית ב-28 ₪; קינוח היום ב- 30 ₪. 

מארי אנטואנט
רח' הברזל 7, רמת החי"ל ת"א
טל. 03-6482999
כל השבוע 19:00-סועד אחרון; עסקיות 12:00 – 17:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר