מבחן הסופגניות לחנוכה 2017

קונדיטוריה שני - הרעיון ליצור סופגניות בגודל פרלין הוא מצוין
כמדי שנה יצאנו למשימה של טעימת סופגניות לחג החנוכה מקונדיטוריות קטנות וגדולות וגם מרשתות אפייה ובתי קפה. המגוון גדול וכך גם הפיתוי. מומלץ לא להפריז. שיהיה חג שמח

קונדיטוריה שני

הרעיון ליצור סופגניות בגודל פרלין הוא מצוין – כך אפשר לאכול מגוון של סופגניות בטעמים שונים מבלי לדעת ולהרגיש שאכלנו יותר מדי; ואם ממש מתעקשים אז מסתפקים באחת או שתיים, ויודעים שלא עשינו נזק גדול מדי לדיאטה. הקונדיטוריה הזו מציעה את השילובים הבאים:מידנייט פאדג' – שוקולד ובראוניז;  קוקיס אנד קרים – שמנת, שוקולד לבן ושברי עוגיות; צ'רי ליקר – אמרנה בברנדי ופצפוצי פטל;  – אורנג' מרציפן – מרציפן, שוקולד מריר ותפוז; מוקצ'ינו –  מוקצ'ינו קפה ושוקולד ; ורום רייזין – רום וצימוקים. המבחר מגוון ופונה למגוון טעמים, וטוב שכך, וייאמר לזכות הקונדיטוריה שהעיקר הם המילויים ולא הבצק. הקוקיז אנד קרים היה מהטעימים שניסינו וגם זה המשלב רום וצימוקים. כל זה מוצע בצד ליין של הסופגניות המוכרות. המחיר 5-9 לסופגניות רגילות, 59 שקלים למארז של 12 סופגניות פרלינים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

Tatti Bakery - השנה הסופגניות היו מוכנות כהלכה, אווריריות יחסית ולא שמנוניות מדי
 השנה הסופגניות היו מוכנות כהלכה, אווריריות יחסית ולא שמנוניות מדי

Tatti Bakery

בשנה שעברה הסופגניות שקיבלנו לטעימה מהם היו לא מוכנות לגמרי, עובדה מצערת שהפתיעה אותנו לרעה. השנה הסופגניות היו מוכנות כהלכה, אווריריות יחסית ולא שמנוניות מדי. מגוון הסופגניות, הבינוניות בגודלן, אינו גדול – בצד סופגניות במילוי ריבת תות או ריבת חלב, מציעים כאן סופגניית שוקו וניל  במילוי גנאש שוקולד וקרם פטייסיר בציפוי של שוקולד וסוכריות; סופגנית גבינה פירורים וקולי פטל במילוי קרם גבינה וקולי פטל; סופגנית פאי לימון במילוי קרם לימון ונשיקות מרנג מלמעלה; וסופגנייה במילוי קרם פיסטוק ודובדבני אמרנה. כמות המילויים לא היתה אחידה – היא נעה בין כמות יפה לגדולה מאוד – אך כולם הצטיינו באיכות שלהם. הפיסטוק-אמרנה התחבב עלינו בזכות החמצמצות שמביאים איתם הדובדבנים, בעוד שחובבי השוקולד אהבו מאוד את המילוי הנדיב ומשחק המרקמים של סופגניית השוקו-וניל. המחיר 6.5-8.5 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

רולדין - השנה הסופגניות היו בדיוק מה שהן צריכות להיות. צילום רונן מנגן
רולדין – השנה הסופגניות היו בדיוק מה שהן צריכות להיות. צילום רונן מנגן

רולדין

הרשת הפתיעה אותנו לטובה עם קולקציית הסופגניות שלה השנה. אם בשנתיים האחרונות הרגשנו שהרשת יותר מתאמצת להפתיע אותנו בשילובים ופחות באיכות, השנה הסופגניות שלה היו בדיוק מה שהן צריכות להיות. כלומר, בצק טוב, מילויים איכותיים ונדיבים, ושילובים יצירתיים במיוחד. סופגניית יולו גולד, המשלבת "תחרת" שוקולד ואגוזי לוז עם מילוי בטעם מעדן יולו, היא ביטוי לשילוב מוצלח של שני קינוחים שונים מאוד זה מזה. ויש עוד הברקות, בהן מרנג צ'יז קייק – קרמו מנגו אננס בציפוי שוקולד לבן, שנטילי, מקלות מרנג, קרמבל שקדים וצייסר טרופי. הסופגנייה הקלאסית של הרשת  היא אחת הטובות שטעמנו.

המחיר 5 עד 11 שקלים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

מתוקה - סדרת סופגניות הנקראות "הביס המושלם". צילום בני גם זו לטובה
מתוקה – סדרת סופגניות הנקראות "הביס המושלם". צילום בני גם זו לטובה

מתוקה

סדרת הסופגניות הנקראות "הביס המושלם" כוללת סופגניה במילוי נוטלה ואגוזי לוז מקורמלים, בציפוי נוטלה ומעל כדור פררו רושה אמיתי וגלימת פייטה זהב; גוטית קווין דרמה – סופגניה עם שוקולד מריר, אייריש קרים וניחוח דובדבן אמרנה, מעוטרת בגנש אמרנה עסיסי ופצפוצי שוקולד; בקלאווה פיסטוק – סופגניה עם קרם פיסטוק, ציפוי פונדנט פיסטוק בניחוח מי ורדים וקראסט קדאיף; תות סברינה – סופגנייה פתוחה עם קרם וניל, קצפת ותותים טריים; ולימונצ'לו, המשלבת ליקר לימונצ'לו עם עוגיית חמאה-לימון ומרנג שרוף. זאת, בצד ליין של סופגניות יותר ותיקות, כולל ריבת תות, שוקולד סוכריות, אלפחורס ועוד. סופגניית התות סברינה היתה המצטיינת – שילוב מדויק ונדיב של שלושת הרכיבים, בעודם עטופים בבצק לא שמנוני מדי, המשתלב היטב עם הטעמים השונים. הדרמה קווין התחבבה עלינו גם היא, עם שילוב רכיבים טעמים מדויק. חלק מהן, יש לציין, היו מתוקות מדי לטועמים שלנו. המחיר 6-10 שקלים, להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

סופגניות שנעות בין יצירתיות להזויות. צילום סיגל סבן
סופגניות שנעות בין יצירתיות להזויות. צילום סיגל סבן

The Showroom Bakehouse

הקונדיטוריה התל אביבית הפתיעה אותנו עם קרונאט קוטון קנדי. כלומר, קרונאט במילוי מסקרפונה תות עם גלייז וניל וצמר גפן מתוק. נשמע מתוק להפליא אבל בפועל המתיקות לא מוגזמת. המילוי מוצלח, המרקם נע בין פריך לרך, והצמר גפן משדרג לטובה את הכל. שאר הסופגניות נעות בין יצירתיות להזויות – סופגניית פופקורן במילוי קרם וניל וליבת קרמל, סופגניית אייס קרים במילוי קרם גלידה וניל, סוכריות צבעוניות וכדור וופל בלגי, סופגניית סמורס במילוי מוס שוקולד מרשמלו עם ברולה מרשמלו, וסופגניית אפל קנדי במילוי קרם פטל ושוקולד לבן בציפוי גלייז קנדי. הסופגניות עצמן לא היו כבדות ושמנוניות מדי לטעמנו, אבל השילובים המוגזמים לא בהכרח יתאימו לכולם. המחיר 16-12 שקלים. מלכי ישראל 11, תל אביב.

ציון: 7

ברמן – הפתעה לטובה עם ליין של סופגניות שמצליח לספק מענה למי שרוצה סופגניות יצירתיות. צילום אסף אמברם
ברמן – הפתעה לטובה עם ליין שמצליח לספק מענה למי שרוצה סופגניות יצירתיות. צילום אסף אמברם

ברמן

המאפייה הפתיעה אותנו לטובה עם ליין של סופגניות שמצליח לספק מענה למי שרוצה סופגניות יצירתיות. האיכות אמנם אינה זהה לזו של הקונדיטוריות הידועות, אבל היא אינה שונה באופן מהותי. המבחר כאן כולל סופגנייה במילוי וציפוי קרם צ'יארה – קרם משוקולד לבן, אגוזי לוז ושמנת מתוקה; סופגנייה במילוי וציפוי קרם ברולה – קרם פטיסייר ושמנת; וכן סופגניות במילוי ריבת חלב, שוקולד חלב, גבינה פירורים ואוריאו. הבצק של הסופגניות היה יותר מדי שמנוני לטעמנו אבל לשמחתנו הוא לא היה מוצק מדי; המילויים נוכחים בכמות טובה, והשילוב של גבינה פירורים היה מטובים; גם זו עם הקרם ברולה הפתיעה לטובה. המחיר 7.9-11 שקלים לפני מבצעים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

רשת ביגה - הטועמים התלבטו בין סופגניית קרם הווניל לריבת החלב. צילום אסף לוי
רשת ביגה – הטועמים התלבטו בין סופגניית קרם הווניל לריבת החלב. צילום אסף לוי

רשת ביגה

רשת בתי הקפה ביגה (מבית רשת קפה גרג, שגם היא שלחה סופגניות לטעימה) מציעה לחנוכה סופגניות במילויים כמו קרם וניל, רושה, ריבה, לוטוס, ומילוי קרם פטיסייר.  לטעימה  הגיעו סופגניות במילוי קרם וניל, ריבת חלב וריבה. חבורת הטועמים התלבטה בין סופגניית קרם הווניל לריבת החלב, אך רבים יותר אהבו את הראשונה עם קרם הווניל. כללית אמרו כי סופגניות ביגה טעימות ועונות על הציפיות. המחיר 6 שקלים לסופגניות עם ריבה, 8 שקלים לאלה עם מילויים מיוחדים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 7

רשת קפה גרג - הרוב העדיפו את הסופגנייה עם הריבה. צילום אסף לוי
רשת קפה גרג – הרוב העדיפו את הסופגנייה עם הריבה. צילום אסף לוי

רשת קפה גרג

היתרון של רשת גרג הוא במספר הסניפים הגדול שלה והכיסוי הארצי. הרשת שלחה לטעימה סופגניות במילוי וציפוי שוקולד, סופגניות עם כדורי שוקולד, וכאלה עם ריבת אוכמניות. יש לה ברפרטואר גם סופגניות  במילוים של ריבת תות, ריבת חלב, וקרם לוטוס. למרות שטועמת אחת אהבה את הסופגנייה עם כדורי השוקולד, הרוב העדיפו את זאת עם הריבה. כפי שאמרו: "פשוטה לכאורה, אבל הכי טעימה". המחיר 6 שקלים לסופגניות עם ריבה, 8 שקלים לאלה עם מילויים מיוחדים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 6

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר