מדינות נוספות בארה"ב מצטרפות לחקיקה האוסרת על שימוש בשומן טראנס

בישראל הוגשו הצעות חוק המחייבות הצגה ברורה של כמות שומן טראנס במוצרי מזון, אך אין בהן איסור על השימוש בו

לפני כשנתיים אסרה עיריית ניו יורק על מסעדות ויצרני מזון להשתמש ולהפיץ בכל צורה שהיא מאכלים כמו צ'יפס קפוא, ומאפים בשומן טראנס שהוכח כי היא גורם למחלות עורקים ולב. גם מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, חתם על חוק האוסר שימוש בשומן טראנס. עתה, מתכננות מדינות נוספות בארה"ב לאמץ החלטה זו ולאסור על שימוש בשומן טראנס גם באזורי השיפוט שלהן.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

חלק מהרשויות דורשות מהמסעדות להציג בפני הסועדים את כמות הקלוריות שבכל מנה המוצגת בתפריט. כדי לאכוף את התקנות הונחו פקחי הבריאות לעקוב באופן שוטף אחר קיומן על ידי ביקורים תכופים במסעדות. אלה שלא יקיימו את התקנות ייקנסו, ורישיון העסק שלהן עלול להיפסל.

החלת התקנות החדשות אינה עוברת ללא הסתייגויות, שחלקן הן נמרצות ביותר, כמו איומים באלימות פיסית על אלן קרצ'ר, סנטורית בניו ג'רזי שהציעה לפני כשנה להחיל שם את התקנות. קרצ'ר הציגה כתגובה לכך נתונים על כי בשנת 2003 הוצאו 2.3 מיליארד דולרעל טיפול במחלות הנובעות מצריכה של מאכלים הכוללים שומן טראנס.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS: שומן טראנס הוא סינתטי, והוא אחד הגורמים הישירים לסתימת עורקים ואף לסרטן. אך כמו כל חטא, הוא ערב לחכם של רבים.
חברי הכנסת אליהו גבאי ורן כהן הגישו, כל אחד לחוד, בשנת 2007 הצעות חוק המחייבות יצרני המזון להציג על גבי האריזות הרלבנטיות את אחוזי שומן הטראנס המצויים במזון. הצעות חוק אלה אינן אוסרות על שימוש בשומן טראנס, בהתאם למגמה המתפתחת בארה"ב.

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר